رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خبر داد

جمعیت ایران از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشت/ فوت بیش از ۱۸۲ هزار ایرانی در ۶ ماهه نخست امسال

کدخبر: 2065185

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به اینکه در پایان شهریورماه امسال جمعیت ایران از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشت، گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۸۲ هزار و ۲۵۴ ایرانی فوت کرده و ۷۸۳ هزار و ۲۳۰ تولد ثبت شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمید درخشانی‌نیا در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال سمنان گفت: در حال حاضر نرخ رشد طبیعی جمعیت در کشور ما بدون در نظرداشتن مهاجرت‌ها 1.43 درصد است.

وی گفت: بیش از 783 هزار و 230 تولد در شش ماهه اول امسال در کشور رخ داده و میزان ثبت موالید به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور 19.8 در هزار است و 98.3 درصد تولدها در کشور به طور میانگین در بازه زمانی قانونی انجام می‌شود و در پایان شهریورماه امسال جمعیت ایران به بیش از 80 میلیون و 307 هزار نفر رسید.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور تصریح کرد: زنان ایرانی به‌طور متوسط در 28.5 سالگی مادر می‌شوند و مادران گروه سنی 25 تا 29 سال بیشترین سهم را در بین گروه‌های سنی مختلف در این شاخص دارند.

وی گفت: 97.9 درصد مرگ‌و میرهای 6ماهه اول امسال کشور در زمان قانونی ثبت شده و در شش ماهه اول امسال 182 هزار و 254 ایرانی براساس مدارک ثبت شده، فوت شده‌اند.

درخشانی نیا میانگین سن متوفیان امسال کشور را 63 سال عنوان و بر ثبت بموقع متوفی‌ها در زمان قانونی تاکید کرد.

وی مهمترین عامل مرگ و میر در کشور را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: این عامل 37 درصد از مرگ و میرهای کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر: