رایزنی معاونین وزرای خارجه ایران و ترکمنستان

کدخبر: 2065164

قائم مقام وزیر امور خارجه ترکمنستان در چارچوب انجام رایزنی سیاسی معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در سفر به تهران، با رحیم پور معاون محترم آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "وفا حاجی اف"، قائم مقام وزیر امور خارجه ترکمنستان در چارچوب انجام رایزنی سیاسی معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در سفر به تهران، در تاریخ با رحیم پور معاون محترم آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. طرفین راه های گسترش و تعمیق همکاری های دوجانبه در بخش های ترانزیت و حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی، انرژی (گاز و برق) و سوآپ، کنسولی، مرزی و گمرکی، تسهیل در صدور روادید، حمایت متقابل از اتباع دو کشور به ویژه زندانیان و همکاری های بانکی را بررسی و بر اجرایی نمودن توافقات روسای جمهور محترم دو کشور و سفر اخیر وزیر محترم راه و شهرسازی به عشق آباد تاکید کردند.

همچنین همکاری های منطقه ای و بین المللی دو کشور از جمله امنیت و ثبات منطقه، ضرورت همکاری نزدیک کشورهای همسایه مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر تداوم همکاری مشترک کشورهای منطقه و گسترش رایزنی های دو کشور در موضوعات مورد علاقه تاکید نمودند.

ارسال نظر: