در دیدار رئیس مجلس سوریه عنوان شد

روحانی: ایران کمک به سوریه را ادامه خواهد داد/ "هدیه خلف عباس": ایران همواره حامی بزرگ ملت سوریه بوده است

کدخبر: 2065160

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کمک به سوریه را در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار خانم هدیه خلف عباس رییس مجلس نمایندگان سوریه، روابط دوستانه و برادرانه دو ملت را دارای سابقه طولانی دانست و بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و گسترش رایزنی ها درباره مسائل و موضوعات منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

رییس جمهوری همچنین توسعه و حمایت از روابط دوستانه و نزدیک پارلمانی میان مجالس دو کشور را حائز اهمیت برشمرد.

روحانی با بیان اینکه مردم سوریه دوران سختی را تجربه می کنند و در یک امتحان دشوار تاریخی قرار گرفته اند، گفت: هر ملتی ممکن است در تاریخ خود سختی هایی را تجربه کند، اما آنچه در تاریخ خواهد ماند نحوه ایستادگی یک ملت در برابر مشکلات و جدیت آنها برای خاتمه دادن به معضلات با تدبیر و اتحاد است.

رییس جمهوری اظهار داشت: امروز یک جنگ ظالمانه از سوی گروههای تروریستی که هیچ تعهدی نسبت به اصول اخلاقی و انسانی ندارند به مردم سوریه تحمیل شده و ایستادگی و مقاومت آنان در شرایط سخت 5 سال اخیر در برابر تروریسم تحسین برانگیز بوده است.

روحانی با بیان اینکه متاسفانه امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در منطقه گرفتار توطئه دشمنان شده اند و مردم در مناطق مختلف از جمله یمن ، عراق، سوریه یا لیبی و افغانستان شرایط سخت و مشکلات بزرگی را تحمل می کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران پای اصول خود ایستاده و بر مبنای اینکه تروریسم معضلی بزرگ برای منطقه و جهان به شمار می رود، معتقد است باید به مردم سوریه کمک شود تا بتوانند تروریسم را از کشور خود بیرون کنند و دیگر کشورها هم برای مبارزه با تروریسم، راهی جز این مسیر ندارند.

رییس جمهوری تاکید کرد: امروز مهمترین اولویت در سوریه رساندن کمک های انسان دوستانه به مردم است.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک به سوریه را در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری افزود: اطمینان داریم که پیروزی نهایی متعلق به ملت سوریه است و امیدواریم مذاکرات میان دولت سوریه و معارضانی که به استقلال و اراده ملت سوریه متعهد هستند، برای دستیابی به راه حل سیاسی و توافقی جامع که اراده ملت و مشارکت همه اقوام، طوایف و مذاهب را دربرگیرد، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

هدیه خلف عباس رییس مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهوری کشورمان، گفت: روابط ایران و سوریه تاریخی، دوستانه و برادرانه است و در راستای گسترش و تقویت مناسبات همه جانبه با ایران تلاش خواهیم کرد.

رییس مجلس نمایندگان سوریه با تقدیر از حمایت ها و ایستادگی های جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور، افزود: علی رغم توطئه دشمنان، ایران همواره حامی بزرگ ملت سوریه در همه زمینه ها بوده است.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از اوضاع سوریه، مذاکرات میان دولت و معارضین و چگونگی مبارزه با تروریسم در این کشور، اظهار داشت: معتقدیم ملت سوریه تنها مرجعی است که می تواند درباره آینده این کشور تصمیم گیری کند و قدرت های بزرگ و آمریکا اگر به دنبال کمک به مردم سوریه هستند باید در راستای توقف تروریسم که خطری برای جهان به شمار می رود تلاش کنند.

ارسال نظر: