مراسم سالانه اهدای جوایز بسته ها مهرماه برگزار می شود

کدخبر: 2065159

سومین مراسم سالانه اهدای جوایز بسته ها ۳۰ مهرماه در سالن "جلیل شهناز" خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، دومین نشست خبری سومین مراسم سالانه اهدای جوایز بسته ها پیش از ظهر امروز با حضور "ایمان آل مظفر" مؤسس و مدیر مسئول سایت بسته‌ها، "امرالله فرهادی" عضو شورای علمی تخصصی بسته ها، "مجید عباسی" عضو شورای علمی تخصصی بسته ها، "علیرضا مصطفی زاده" عضو شورای علمی تخصصی بسته ها در خانه هنرمندان برگزار شد.

ایمان آل مظفر مؤسس و مدیر مسئول بسته‌ها در ابتدای این شست خبری در سخنانی، گفت: خوشبختانه باید اعلام کنیم که آثار ارسالی به دبیرخانه این دوره از جشنواره به نسبت دوره های قبل از نظر کمی و کیفی رشد بسیار خوبی را داشته است. در حقیقت ارسال 412 اثر از 150 طراح نشان از رشد 2 برابری مشارکت در برگزاری این جشنواره دارد.

وی افزود: در این نشست خبری باید اعلام کنم که کتاب "طراحی بسته بندی چیست" مراحل صفحه آرایی، تالیف و ویراش خود را سپری کرده است و هم اکنون در مرحله ویراس ادبی قرار دارد که تا چند ماه آینده وارد بازار می شود.

مؤسس و مدیر مسئول بسته‌ها ادامه داد: در کنار این کتاب، کتاب دیگری هم در حال تالیف و ترجمه است که برای اتشار در سال آینده آماده می شود. این کتاب نیز در راستای اهداف آموزشی طراحان و دانشجویان رشته گرافیک وارد بازار خواهد شد.

آل مظفر تصریح کرد: همانگونه هم که در نشست خبری اول خود به همه قول داده بودیم یک دوره جامع آموزشی بسته بندی طراحی کرده ایم که از اواخر فصل پاییز برگزار می شود. بر این اساس ما قصد داریم تا تویط این دوره آموزشی خلاء موجود در حوزه آموزش بسته بندی را برطرف کنیم.

در بخش دوم این نشست خبری امرالله فرهادی عضو شورای علمی تخصصی بسته ها نیز در سخنانی، گفت: امسال شاهد برگزاری سومین دوره از مراسم سالانه اهدای جوایز بسته ها هستیم. این مراسم هم توسط بخش خصوصی برگزار می شود و از این روی نمی توانیم از تاثیرات سازمان ها و افراد مستقل در موفقیت در چنین برنامه هایی غافل شد.

وی افزود: امروز مشاهده می کنیم که سایت بسته ها به همت آقای آل مظفر به یک جریانی قوی و قدرتمند در عرصه طراحی و گرافیک تجاری در حوزه بسته بندی تبدیل شده است. بر این اساس تا امروز 2 عنوان کتاب و یک دوره آموزشی تدارک دیده ایم.

عضو شورای علمی تخصصی بسته ها ادامه داد: ما در حال حاضر نشریه ها و مجلات فراوانی در حوزه بسته بندی داریم ولی بسیار عجیب است که چرا هیچکدام از آنها حرکتی در زمینه بهبود وضعیت بسته بندی در کشور انجام نمی دهند.

فرهادی در پایان تصریح کرد: امیدوار هستیم که با نقدهایی که ما در این حزه از فعالان و مسئولان انجام می دهیم آنها نیز وارد این عرصه شوند و شاید حرکتی و شتابی جدی تر در این حوزه باشیم.

مجید عباسی عضو شورای علمی تخصصی بسته ها نیز در سخنانی، گفت: امسال سال سوم از برگزاری مراسم سالانه اهدای جوایز بسته ها است. بخشی از این جشنواره کارهای حوزه بسته بندی را مورد بررسی قرار می دهد و بخشی دیگر از این جشنواره فعالیت طراحان گرافیک را بررسی و کنکاش می کند.

وی افزود: مراسم سالانه اهدای جوایز بسته ها دو نکته بسیار مهم دارد. نکته نخست اینکه برگزاری این مراسم به درد کسب و کار و تولیدکنندگان کشور می خورد. نکته دوم اینکه این مراسم به مبحث طراحی گرافیک در بسته بندی می پردازد و موجب می شود تا توجه دانشجویان و جوانان به این بخش از گرافیک جلب شود.

عضو شورای علمی تخصصی بسته ها ادامه داد: ارتباطات شاخه های مختلفی دارد که بسته بندی مهمترین شاخه آن است که ارتباط خوب و مهمی با بازار کسب و کار و مخاطبان آن دارد. پیرامون برگزاری این مراسم باید بدانید که بهترین راه حل همیشه بهترین نتیجه را می دهد و بهترین نتیجه ها نیز در این مراسم حضور پیدا خواهد کرد.

عباسی تصریح کرد: امیدوار هستم که این دوره به صورت شایسته ای برگزار شود تا به دنبال برگزاری آن شاهد در سال های آینده نیز دوره های دهم و حتی بیستم این مراسم را برگزار کنیم.

علیرضا مصطفی زاده عضو شورای علمی تخصصی بسته ها نیز در بخش دیگری از این نشست خبری در سخنانی، گفت: انجمن طراحان ایران در برنامه های خود همیشه به موضوع بسیته بندی پرداخته است. اما هیچ وقت نتوانسته عملکرد مناسبی در این زمنیه داشته باشد.

وی افزود: یک رویکرد اشتباهی را هم که در سال های اخیر شاهد بودیم این است که طراحی گرافیک فرهنگی از طراحی گرافیک تجاری جدا شده است. بر این اساس این موضوع موجب شده تا طراحی گرافیک تجاری مهجور بماند.

عضو شورای علمی تخصصی بسته ها ادامه داد: امروزه مشاهده می کنیم که دانشجویان بیشتر به فعالیت در حزه گرافیک فرهنگی می پردازند. این در حالی است که گرافیک تجاری هم بسیار مهم و با اهمیت است و اهمیت آن تا به آنجا است که تاثیر بسیار مهمی در فرهنگ دیداری جامعه ما دارد.

مصطفی زاده در پایان تصریح کرد: موضوع طراحی بسته بندی در کالاها یکی از جنبه های اثرگذار در اقتصاد کشور است و امیدوار هستم که با برگزاری این مراسم وضعیت بهتری در حوزه گرافیک تجاری داشته باشیم.

گفتنی است که در انتهای این نشست خبری از پوستر این دوره که اثر "علی قریشی" بود رونمایی به عمل آمد.

ارسال نظر: