سردار منتظرالمهدی در نشست خبری امروز مطرح کرد:

آغاز مهلت ۱۰ روزه ترخیص خودروها از فردا/ کاهش ۳ درصدی تصادفات رانندگی در نیمه ابتدایی سال

کدخبر: 2065129

سخنگوی ناجا از موافقت سردار اشتری با دادن مهلت ۱۰ روزه ترخیص خودروها به غیر از خودروهایی که شکایت قضایی دارند خبر داد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: با توافق فرمانده ناجا از فردا به مدت 10 روز همه وسایل نقلیه توقیفی فارغ از خودروهایی که شکایت قضایی دارند قابل ترخیص هستند صاحبان این خودروها می‌توانند به مراکز ترخیص خودرو در کل کشور مراجعه کنند.

وی افزود: تعداد جان باختگان حوادث رانندگی علیرغم افزایش 33 درصدی شماره گذاری خودروها در نیمه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد در شماره گذاری خودروها افزایش داشته ایم، اظهار داشت: ۹۴۸ هزار و ۹۲۵ وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شد و ۱۰ میلیون موتورسیکلت به ناوگان حمل و نقل اضافه شده با این حال شاهد کاهش ۳ درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی در جاده های کشور بوده ایم.

189 نفر کشته در تصادفات رانندگی در نیمه ابتدایی سال

وی ادامه داد: در ۶ ماه امسال ۱۸۹ نفر کشته نسبت به سال گذشته کاهش تلفات داشته‌ایم، البته حتی یک کشته در جاده های کشور و حوادث رانندگی هم زیاد است.

وی همچنین گفت: عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی نیز ۳۹ درصد تصادفات و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم نیز ۲۲ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کسب رتبه سوم جهانی پلیس راهنمایی و رانندگی در کنفرانس ارتقای ایمنی که توسط سازمان جهانی بهداشت برگزار شد یکی از افتخارات پلیس راهور است.

سردار منتظر المهدی با اشاره به اهداف برگزاری هفته ناجا گفت: شعار ناجا در سال ۹۵ همه با هم برای امنیت و آرامش است و هفته ناجا فرصتی برای ارائه خدمات مضاعف و کارنامه خدمات پلیس به مردم است، بنابراین اهداف هفته ناجا افزایش اعتماد و جلب مشارکت های مردمی است.

سخنگوی ناجا گفت: هفته نیروی انتظامی از جمعه نهم مهرماه آغاز می‌شود و سخنران قبل از خطبه نماز جمعه این هفته فرمانده نیروی انتظامی است که گزارش عملکردی از یک سال گذشته ارائه خواهد کرد.

وی افزود: روز شنبه برگزاری صبحگاه مشترک را داریم و رژه یگان های منتخب در ستاد ناجا انجام خواهد شد که پخش مستقیم آن از شبکه یک صورت میگیرد.

منتظرالمهدی گفت: در روز یکشتبه همایش طلایه‌داران فرهنگ و ترافیک در استادیوم ازادی برگزار می شود.

سخنگوی ناجا گفت: دوشنبه همایش رییسان و فرماندهان پیشگیری ناجا به همراه نگهبانان محله برگزار می شود.

منتظرالمهدی در ادامه تشریح برنامه‌های هفته ناجا ادامه داد: در روز سه شنبه فرماندهان نیروی انتظامی با نمایندگان مجلس دیدار خواهند داشت و از خانواده‌های شهدا تجللی به عمل خواهد آمد و همچنین مانور یگان های ویژه انجام می‌شود.

وی افزود: در روز چهارشنبه دیدار سفرا و کارداران کشورهای همکار با نیروی انتظامی و نشست نخبه‌های علمی و دانشگاهی با نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

منتظرالمهدی تصریح کرد: روز پنج شنبه با حضور کارکنان و فرماندهان، معاونین و روسای پلیس تخصصی در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق خواهد شد و با حضور در مزار شهدای انقلاب اسلامی ادای دین به شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: این اصل برنامه ها است اما روز یکشنبه ظهر تعدادی از فرماندهان به محضر رهبری می رسند.

وی همچنین به کاهش 4درصدی سرقت ها و کاهش 20درصدی سرقت از بانک ها اشاره کرد و گفت: این کاهش ماحصل رعایت ضوابط ایمنی و تعامل بانک ها با پلیس پیشگیری بود که بیش تر بانک خصوصی بوده است.

منتظرالمهدی گفت: در این میان سرقت خودرو ها افزایش پیدا کرده است و سرقت از منازل مسکونی بیش ترین فراوانی را داشته است.

سخنگوی ناجا گفت: البته سرقت های خرد نظیر کیف قاپی افزایش 12درصدی داشته است.

هر۳ساعت ۱نفر به دلیل سوء مصرف مواد می‌میرد

وی به افزایش ۳۴ درصدی ریالی کشف کالاهای قاچاق اشاره کرد و گفت: در حوزه مواد مخدر به ازای هر سه ساعت یک نفر جان خود را به سبب سوء مصرف مواد از دست می دهد که این عدد در سال به دو هزار ۸۸۰ نفر می رسد.

منتظرالمهدی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی کشف مواد مخدر گفت: مرفین با افزایش ۱۲۴ درصدی در صدر جدول کشفیات قرار دارد و افزایش ۱۰ درصدی دستگیر شدگان را هم شاهد بودیم. همچنین از ۲۱۵ هزار پرونده ای که در کلانتری ها تشکیل شد ۷۲ درصد منجر به صلح شده است.

وی در حوزه پلیس فتا نیز با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی جرایم یارانه ای گفت: کلاهبرداری با ۸۱ درصد در صدر جرایم حوزه های فضای مجازی است.

۲۹ میلیون کاربر اینترنت کودک و نوجوان هستند

وی یادآور شد: ۴۶ میلیون کاربر اینترنتی داریم که ۲۹ میلیون نفر آنها کودکان و نوجوانان هستند که باید برای حضور این افراد برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد.

منتظرالمهدی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه «ای پاس» گفت: این نمایشگاه تجهیزات ویژه‌ای را در حوزه های امنیتی به نمایش می‌گذارد.

ارسال نظر: