دیدار "جان کری"با رئیس جمهور ونزوئلا در "کلمبیا"

کدخبر: 2065110

رئیس جمهور ونزوئلا شب گذشته با وزیر امور خارجه آمریکا در "کلمبیا" دیدار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رویترز نوشت: "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا در دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای با وی گفتگو کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که تنش هایی میان ونزوئلا و آمریکا وجود دارد. کری برای نخستین بار در این سمت (وزیر خارجه آمریکا) با نیکلاس مادورو دیدار کرد.

این دیدار پس از برگزاری مراسم امضای توافق صلح میان شورشیان و دولت کلمبیا صورت گرفت.

در مراسم شب گذشته همچنین وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که این کشور هنوز آماده حذف گروه شورشیان مسلح کلمبیا موسوم به «فارک» از فهرست گروههای تروریستی خود نیست؛ اما در صورت اجرای پیمان صلح میان این گروه و دولت کلمبیا، حذف گروه فارک از فهرست مذکور را بررسی خواهد کرد.

جان کری در جریان دیدار خود از کلمبیا به خبرنگاران گفت که درصورت پایبندی شورشیان فارک به شروط این توافقنامه صلح، این فرآیند ممکن است تسریع شود.

گفتنی است که «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا از آمریکا خواسته است تا بعد از دو دهه، گروه فارک را از فهرست گروههای تروریستی خارج کند.

به دنبال انعقاد پیمان صلح میان شورشیان مسلح کلمبیا موسوم به فارک و دولت کلمبیا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در تصمیمی جدید، گروه مذکور را از فهرست سازمانهای تروریستی خارج می کند.

منبع: مهر

ارسال نظر: