فرهنگی در صحن علنی مجلس:

مسئولان روز اول درباره برجام هم مانند FATF امیدوار بودند

کدخبر: 2065076

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه مسئولان در ابتدای برجام نیز مانند FATF ابراز امیدواری می‌کردند ولی تعهدات اجرایی نشد، گفت: در داخل کشور نباید با مخالفان بین‌المللی همراهی کنید زیرا گرفتاری ایجاد می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدحسین فرهنگی نماینده مردم شهر تبریز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس گفت: وزیر اقتصاد سوابقی را در بحث وزارت اقتصاد مطرح کرد و من هم سوابقی را از مجلس عنوان می‌کنم، مجلس در گذشته سه قانون در سه محوری تصویب کرده که محور کاری FATF برای مقابله با انواع فساد مالی است. البته تعریف مقابله با فساد مالی در FATF براساس تعریف خودشان است.

وی افزود: یکی قانون مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری بوده که در مجلس هشتم تصویب شد، قانون مبارزه با پولشویی در سال 86 تصویب شد و قانون مقابله با حمایت مالی از تروریست در مجلس نهم پس از سه دوره رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان تصویب شد بنابراین ما نه با موضوع این سه قانون مشکل داریم و نه با تلاش دولت برای خروج کشور از لیست سیاهی که دشمنان برای خودشان تنظیم کردند.

فرهنگی ادامه داد: ما از دولت تشکر هم می‌کنیم که در مجموع فعالیت‌هایی را صورت می‌دهد ولی آنچه مایه نگرانی است موضوعاتی است که وزیر اقتصاد بیان کرد که جای نگرانی نیست ولی بخشی از نمایندگان احساس می‌کنند که جای نگرانی وجود دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصرار ما و مجلس و اصرار دلسوزانه نظام و انقلاب به اجرای همان قوانین مصوب مجلس، عدم تخطی از آن قوانین و عدم اختیار سایر نهادهای اجرایی و دولتی برای اصلاح قوانین مصوب است زیرا در آن قوانین تمام نگرانی‌ها برطرف شده و اگر مسئولان در چارچوب قوانین عمل کنند از آنها تشکر می‌کنیم.

وی گفت: البته نباید مثل برجام شود زیرا در رابطه با برجام روز اول صحبت‌های امیدوارکننده‌ای مطرح می‌شد ولی کاری صورت نگرفت، در کشور با مخالفان بین‌المللی همراهی نکنید زیرا برای کشور گرفتاری فراهم می‌شود.

ارسال نظر: