مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه:

"بشار اسد" مشروعیت خود را از مردم سوریه می‌گیرد نه آمریکا

کدخبر: 2065060

مشاور رسانه‌ای "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که دولت و رئیس جمهور سوریه مشروعیت خود را از مردم می‌گیرند نه دولت آمریکا.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "المیادین" نوشت: «بثینه شعبان» مشاور سیاسی- رسانه ای رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که دولت و رئیس جمهور این کشور مشروعیت خود را از مردم سوریه می گیرند نه دولت آمریکا.

شعبان در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت: دولت سوریه و بشار اسد مشروعیت خود را از مردم می گیرند و ما منتظر تصمیمات دولت آمریکا نیستیم.

شعبان با بیان اینکه دولت آمریکا حتی در خصوص توافقنامه های منعقده خود با بی اخلاقی مواجه است، افزود: ما کشوری به رسمیت شناخته شده و عضو سازمان ملل هستیم و ارتش سوریه با تروریسم مبارزه می کند. بشار اسد رئیس جمهور سوریه مشروعیت خود را از مردم می گیرد نه تصمیمات دولت آمریکا.

وی همچنین تصریح کرد: سوریه با مرحله دشواری مواجه است چرا که گروه های مسلح مورد حمایت از سوی کشورهای مختلف جهان به ما هجوم آورده اند و ارتش قهرمان ما در جبهه های متعدد مشغول نبرد است. ما در این راه به ایمان خود به کشورمان و آینده سوریه و اینکه بر حق هستیم تکیه داریم.

شعبان همچنین با بیان اینکه روسیه برخلاف غرب به حاکمیت کشورها و هم پیمانان خود احترام می گذارد، افزود: مسکو و دمشق با یکدیگر شراکت دارند و روسیه بدون موافقت مقامات سوریه، با آمریکا در خصوص هیچ جزئیاتی توافق نمی کند.

وی در خصوص آتش بس در سوریه نیز تصریح کرد که سوریه و روسیه به این امر پایبند بودند در حالی که گروه های مسلح آن را نقض کردند و جنگنده های آمریکایی مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را بمبارن کردند.

شعبان همچنین تاکید کرد که غرب از عدم پایبندی به توافقات خود ابایی ندارد و همین کار را با روسیه نیز انجام داد.

وی در مورد اخبار رسانه ها پیرامون عذرخواهی آمریکا از سوریه به دلیل حمله به مواضع ارتش در دیرالزور هم گفت: این عذرخواهی از طریق کانال های غیر رسمی انجام گرفت. ما خواهان عذرخواهی علنی و ارائه تضمین برای عدم تکرار چنین حوادثی هستیم.

شعبان در خصوص صحبت ها پیرامون هماهنگی بین روسیه، ترکیه و ایران پیش از یورش زمینی ترکیه به داخل خاک سوریه گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اولین کسی بود که جنگ در سوریه را آغاز کرد و ترکیه همچنان به تسهیل عبور عناصر تروریستی از مرزهای خود به داخل سوریه ادامه می دهد.

مشاور بشار اسد ادامه داد: عربستان و قطر از تروریست ها در سوریه حمایت نموده و از طریق ترکیه عناصر تروریستی وارد سوریه می کنند. آنها همچنان به این رویکرد خود ادامه می دهند و ما تغییری در خصوص روابط آنها با گروه های تروریستی در سوریه حس نمی کنیم.

وی در خصوص روابط سوریه و مصر هم افزود: دمشق اوضاع مصر را درک می کند. ارتباط سوریه با مصر حتی در دوره محمد مرسی نیز قطع نشد و ما همواره برای برقراری روابط مطلوب با دولت مصر آمادگی داریم.

شعبان در خصوص رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه برخی طرف های عربی پیشتر، از این رژیم به صورت سری حمایت می کردند و امروز حمایت خود را علنی کرده اند، تصریح کرد: اسرائیل روابط خود با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) را عادی کرده و در جهت تغییر شیوه های آموزشی در سودان، مصر و یمن و استفاده از واژه «دولت اسرائیل» بجای فلسطین اشغالی تلاش می کند.

ارسال نظر: