سردار نقدی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عنوان کرد:

دفاع مقدس درخشان ترین نقطه تاریخ ملت ایران است

کدخبر: 2064586

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما باید برای بهره برداری از حوادث و وقایع دوران دفاع مقدس آنها را ثبت و ضبط کرده و به سایر انسان هایی که از این نعمت بی بهره هستند انتقال بدهیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس حضور داشت در سخنانی، گفت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان ترین نقاط تاریخ ملت ایران و جهان از زمان های بسیار دور تا امروز است .

وی افزود: تجربه والای دفاع مقدس خاص ملت ما است. در حقیقت این تجربه کوچکی نیست. زیرا این واقعه یکی از بزرگترین دستاوردهای بشری برای جوامع انسانی و انسان های حق طلب است .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما باید برای بهره برداری از حوادث و وقایع دوران دفاع مقدس آنها را ثبت و ضبط کرده و به سایر انسان هایی که از این نعمت بی بهره هستند انتقال بدهیم .

سردار نقدی خاطرنشان کرد: بر این اساس نخستین قدم در این راه برگزاری نمایشگاه های کتاب دفاع مقدس است. نکته دیگر اینکه ما در دوران دفاع مقدس بیش از 200 هزار شهید تقدیم کرده ایم و اگر برای هرکدام از آنها یک کتاب منتشر کنیم باید 220 هزار کتاب چاپ و منتشر کنیم .

روند نشر آثار دفاع مقدس راضی کننده نیست

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس و حواشی پیرامون آن ازجمله مسائل فنی و تکنیکی جنگ، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران همه موضوعاتی هستند که می توانیم پیرامون آنها نسبت به چاپ و انتشار کتاب اقدام کنیم. آن وقت است که این کتاب ها یک دنیا حرف برای مردم کشور و مردم دنیا به همراه دارد .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: روندی که امروز در این حوزه پیش گرفته ایم به هیچ وجه راضی کننده نیست. البته در این سال ها قدم هایی برداشته شده است ولی باید خیلی بیشتر در این زمینه کار کنیم .

باید جهاد نشر آثار دفاع مقدس راه بیاندازیم

سردار نقدی تصریح کرد: ما باید جهاد نشر آثار دفاع مقدس راه بیاندازیم. ما در سطح کشور هزار شهر داریم که قطعا در تمانی آنها افراد قلم به دست وجود دارد. این افراد قطعا در اطراف خود شهدای زیادی دارند و یا حوادث های مرتبط با دفاع مقدس مشاهده کردند که می توانند تمام این موضوعات را به کتاب تبدیل کنند .

وی ادامه داد: پرمخاطب ترین کتاب های هر سال بازار نشر کشور با موضوع دقاع مقدس است. بر این اساس این موضوع جای خوشبختی فراوانی دارد. همچنین 47 کتاب دفاع مقدسی که رهبری بر روی آن یادداشت نوشته اند حاکی از اهمیت موضوعات این کتاب ها دارد .

لزوم توجه به جنبه های راهبردی جنگ در کتب دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ما در حوزه کتاب های دفاع مقدس باید به حوزه های کمتر توجه شده بپردازیم. همچنان که باید به جنبه های راهبردی جنگ هم توجه لازم و کافی را داشته باشیم .

سردار نقدی اضافه کرد: آنهایی که می گویند ما با مذاکرات مانع از وقوع یک جنگ دیگر شده ایم اشتباه می کنند. زیرا آمریکا بین سال های 59 تا 67 با ما جنگید و در نهایت هم شکست خورد. آنها دیگر امروز توانایی جنگ دوباره ای را با ما ندارند .

آمریکا تامین کننده همه جانبه صدام در جنگ با ایران بود

وی یادآور شد: آمریکا جنگ 8 ساله صدام بر علیه ما را راه انداخت و صدام را در این راه تامین کرد. اما متاسفانه این موضوع هیچ جایی ثبت و ضبط نشده است .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: متاسفانه تا امروز حتی یک عنوان کتاب پیرامون نقش آمریکا در تامین تمانی نیازهای صدام در جنگ وجود ندارد .

سردار نقدی در پایان گفت: از همان روز نخست آغاز جنگ صدام علیه ایران آمریکا طراح این جنگ بود. بر این اساس هم بود که حضرت امام خمینی (ره) در بیانیه ای به مناسبت آغاز جنگ اعلام کردند که صدام با پشتوانه آمریکا به ایران حمله کرده است .

ارسال نظر: