هزینه‌های استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات اختلاف معناداری با هم ندارد

قراردادهای آپشن‌دار استقلال در مقابل پول‌هایی که عابربانک خرج پرسپولیس می‌کند

کدخبر: 2064542

با نگاهی به قرارداد بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌توان به این نکته رسید که هزینه‌های قرمزهای تهرانی در نقل و انتقالات تابستانی چندان هم کمتر از آبی‌های این شهر نبوده است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، روز گذشته وزیر ورزش و جوانان صحبت‌های عجیبی در مورد مدیریت بهرام افشارزاده انجام داد و ادعا کرد هزینه‌هایی که او در خرید بازیکنان و کادرفنی استقلال در فصل نقل و انتقالات انجام داده است، حدود 22 میلیارد تومان بوده است در حالی که پرسپولیس حدود 15 میلیارد تومان برای خرید بازیکنان و کادرفنی پول خرج کرده است که البته همین مبلغ هم زیاد است. نکته جالب این است که گودرزی در جمع کردن هزینه‌های باشگاه پرسپولیس با اشتباهی فاحش روبرو شده است چرا که طبق اعلام سازمان لیگ مبلغ قراردادهای این تیم در خرید بازیکنان و کادرفنی چیزی در حدود 18 میلیارد تومان می‌شود.

هرچند محمود گودرزی در آخرین مصاحبه خود با کیهان ورزشی به نوعی از سیاست‌های باشگاه پرسپولیس در مقابل استقلال حمایت کرده است اما با نگاهی به قرارداد بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌توان به این نکته رسید که هزینه‌های قرمزهای تهرانی در نقل و انتقالات تابستانی چندان هم کمتر از آبی‌های این شهر نبوده است.

قرارداد برخی از بازیکنان در هر دو تیم با آنچه که در سازمان لیگ ثبت شده کمی متفاوت است. استقلالی‌ها مبالغی به عنوان "آپشن" در قرارداد بعضی از بازیکنانشان گنجانده‌اند اما پرسپولیسی‌ها با توجه به پول‌های نقد حسین هدایتی، مبالغی را با عنوان کمک یک هوادار به بازیکنانشان داده‌اند تا آنها را راضی کنند.

قرارداد کدام بازیکنان استقلال آپشن‌دار است؟

استقلالی‌ها با خرید بازیکنانی گران قیمت در فصل نقل و انتقالات هزینه‌های خود را تا حد زیادی زیاد کردند اما در قرارداد تعدادی از بازیکنان آنها آپشن‌هایی وجود دارد که مبلغ آن را از چیزی که در سایت سازمان لیگ منتشر شده هم بیشتر می‌کند. جالب است که آپشن‌هایی که در قرارداد بازیکنان استقلال ثبت شده است طوری است که بازیکنان به طور قطع در پایان فصل آن را دریافت می‌کنند.

طبق اخبار غیررسمی قراردادی که برای بختیار رحمانی در سازمان ثبت شده است، یک میلیارد تومان است که این قرارداد با آپشن‌های ساده ای که در آن گنجانده شده است تا 500 میلیون تومان بالا می‌رود. در قراردادی که کاوه رضایی با استقلال بسته است، به جز یک میلیارد تومانی که ثبت شده، می‌تواند تا 600 میلیون تومان هم بالا برود که البته دریافت 400 میلیون تومان آن قطعی است.

قرارداد ووریا غفوری با استقلال یک میلیارد و 200 میلیون تومان ثبت شده که تا 100 میلیون تومان در آن آپشن وجود دارد. قرارداد امید ابراهیمی هم با آپشن‌های ساده تا یک میلیارد و500 میلیون تومان بالا می‌رود اما در سازمان لیگ یک میلیارد و دویست میلیون تومان ثبت شده است.

مجموع قرارداد بازیکنان و کادرفنی استقلال در سایت سازمان لیگ 21 میلیارد و 350 میلیون تومان است که با توجه به آپشن‌هایی که در قرارداد بعضی از بازیکنان این تیم گنجانده شده است مبلغ آن تا 22 میلیارد و 650 میلیون تومان هم بالا می‌رود.

دادن پول نقد به ستاره‌های پرسپولیس در قالب کمک هواداری!

پرسپولیسی‌ها به جای گنجاندن آپشن در قرارداد بازیکنانشان، از پول‌های حسین هدایتی در فصل نقل و انتقالات استفاده کردند و مبالغی به بازیکنانشان پرداخت کردند. این که رامین رضاییان و مهدی طارمی بدون شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه به پرسپولیس برگشتند بدون شک برای پرسپولیس حدود 2 میلیارد تومان خرج برداشته است که این پول را هدایتی پرداخت کرده است و البته پرسپولیسی‌ها آن را در هزینه‌های خود لحاظ نمی‌کنند. تازه این در شرایطی است که بپذیریم طارمی 900 میلیون تومان و رضاییان 800 میلیون تومان از پرسپولیس پول دریافت کرده باشند تا برای یک فصل در این تیم بازی کنند.

البته پرسپولیسی‌ها می‌توانند "ادعا" کنند که این هزینه‌ها را از کنار کمک‌های یک هوادار که همان حسین هدایتی است پرداخت کرده‌اند ولی با نگاهی به پیراهن این فصل پرسپولیس مشخص می‌شود که این موضوع هرگز صحت ندارد. هدایتی به جای پول‌هایی که در فصل نقل و انتقالات به پرسپولیس پرداخت کرد پشت پیراهن این تیم را در اختیار گرفت و همین مساله می‌تواند نشان دهد که به قول گودرزی پرسپولیسی‌ها هم مثل استقلالی ها از پول بیت‌المال برای خرید بازیکنان خود استفاده کرده‌اند.

این باور کردنی نیست که علیرضا بیرانوند و وحید امیری با دریافت 950 میلیون تومان حاضر شده باشند با پرسپولیس قرارداد امضا کنند. وحید امیری در فصل نقل و انتقالات یک میلیارد و 400 میلیون تومان از استقلال پیشنهاد داشت و حالا هم در بهترین حالت همین مبلغ را دریافت کرده است تا با پرسپولیس قرارداد امضا کند. بیرانوند هم طبق اخبار غیر رسمی همین مبلغ را از پرسپولیس دریافت کرده است و همین دو بازیکن 900 میلیون تومان روی هزینه‌های این باشگاه می‌برند. 300 میلیون تومان مبلغ رضایت نامه گولچ نیمکت‌نشین است که در هزینه‌های باشگاه پرسپولیس قید نشده است. اگر مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان را به هزینه‌های 18 میلیاردی پرسپولیس در نقل و انتقالات اضافه کنیم متوجه می‌شویم که هزینه‌های استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات اختلاف معناداری با هم ندارد.

این انتظار از وزیر ورزش می‌رود تا همان طور که در قراردادهای استقلال ورود پیدا کرد، به قراردادهای پرسپولیس نیز ورود پیدا کند و از پول‌هایی که در قالب کمک یک هوادار به این تیم تزریق شده اطلاعات کافی پیدا کند. آیا این کمک‌ها در ازای گرفتن اسپانسری پشت پیراهن است و یا اینکه اهداف دیگری در پشت آن نهفته است.

ارسال نظر: