صالحی در افتتاحیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس:

مهمترین رسانه ای که به کمک دفاع مقدس آمد ، کتاب بود

کدخبر: 2064465

معاون فرهنگی وزیر ارشاد یادآور شد: امروز یکی از مهمترین رسانه هایی که به کمک دفاع مقدس آمد کتاب بود. بر این اساس ما امروز بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس داریم که این موضوع بسیار قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در مراسمی با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین آغاز به کار کرد.

این هفته با هیچ هفته دیگری قابل مقایسه نیست

صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در سخنانی، گفت: هفته دفاع مقدس برای ما هفته بسیار خاصی است. این هفته طعم و ذایقه خاص و ویژه ای دارد. در حقیقت این هفته با هیچ هفته دیگری قابل مقایسه نیست.

وی افزود: این 8 سال با خود طعمی دارد که از یادبردنی نیست. زیرا از یک سو نمایه ای از اعتلای انسانی است و از سوی دیگر نیز بر خلاف سایر جنگ ها که موجب شکاف اجتماعی می شود زمینه ساز ایجاد یک انسجام اجتماعی در ایران شد که همه اقشار جامعه را در خود جای داد.

دفاع مقدس یک اتفاق نادر تاریخی در طول تاریخ ایران و جهان است

معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: دفاع مقدس یک اتفاق نادر تاریخی در طول تاریخ ایران و جهان است. حتی این رویداد بزرگتر و عظیم تر از جنگ جهانی دوم است.

صالحی خاطرنشان کرد: اگر سابقه تشکیل ملت در تاریخ سرزمینی ایران کم داریم ولی دفتع مقدس موجب کشل گرفتن ملت با اقشار مختلف خود شده است.

وی اضافه کرد: 33 هزار دانش آموز شهید در کنار 3 هزار دانشجو شهید موجب شکل گرفتن ملت شهیدپرور و شهادت پرور شده اند.

مهمترین رسانه هایی که به کمک دفاع مقدس آمد ، کتاب بود

معاون فرهنگی وزیر ارشاد یادآور شد: امروز یکی از مهمترین رسانه هایی که به کمک دفاع مقدس آمد کتاب بود. بر این اساس ما امروز بیش از 10 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس داریم که این موضوع بسیار قابل توجه است. اما نیمی از این اندوخته یعنی 5 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

صالحی تصریح کرد: امروز حوزه مکتوب فرهنگ دفاع مقدس به یک جریان قوی و روبه رشد تبدیل شده است. خوشبختانه ما امروز در حوزه آثار تخصصی دفاع مقدس کتب قابل توجهی را در اختیار خود داریم.

وی ادامه داد: آثار علمی و پژوهشی که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده و یا در حال نگارش است برای ما پشتوانه علمی خوبی در کنار کتب عمومی حوزه دفاع مقدس ایجاد کرده ست.

امیدواری به روند روبه رشد جریان مکتوب دقاع مقدس

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پایان گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس امروز تبدیل به یک جریانی شده است که سال به سال مسیر پرشتابی را طی می کند. بر این اساس وزارت ارشاد وظیفه خود می داند که در حوزه های فرهنگ مکتوب به کمک این میراث گرانبهاء بیاید.

معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در سال 94 و 95 مبلغ 1 و نیم میلیارد تومان در حوزه های مکتوب دفاع مقدس هزینه کرده است. بر این اساس امیدواریم تا جریان مکتوب فرهنگ دقاع مقدس همچنان به حرکت روبه رشد خود ادامه بدهد. در حقیقت فرهنگ دفاع مقدس امروز امروز به یک شاخه مهم از فرهنگ ملی تبدیل شده است.

ارسال نظر: