انتقاد "نتانیاهو" از صندلی‌های خالی در مجمع عمومی سازمان ملل

کدخبر: 2064461

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای صندلی‌های اکثراً خالی مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سازمان ملل انتقاد کرد و مدعی شد که آینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روشن است و اکثر کشورهای جهان به زودی رویکردشان را در قبال "تل‌آویو" تغییر می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ فارس نوشت: "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز 22 سپتامبر 2016، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد و این در حالی بود که اکثر صندلی‌های سالن خالی بود و در واقع نتانیاهو برای یک اتاق تقریباً خالی سخنرانی می‌کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود گفت: «جناب رئیس، خانم‌ها و آقایان، چیزی که قرار است بگویم شما را به حیرت وامی‌دارد: اسرائیل آینده روشنی در سازمان ملل دارد».

نتانیا با گفتن این جمله ادامه داد: «حالا می‌دانم شنیدن این حرف از جانب من، به طور قطع تعجب‌برانگیز است زیرا هرسال من در این تریبون قرار می‌گیرم و سازمان ملل را به دلیل تعصبات وسواس‌گونه علیه اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار می‌دهم. و سازمان ملل واقعاً‌ استحقاق تمامی این حرف‌های انتقادآمیز و تند را به دلیل رسوایی و بی‌آبرویی مجمع عمومی که سال گذشته 20 قطعنامه علیه دولت دموکراتیک اسرائیل تصویب کرد و ر مجموع سه قطعنامه علیه دیگر کشورهای سیاره زمین صادر کرد، دارد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس در انتقاد از سازمان ملل گفت: «و نظرتون درباره طنزی که شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت، چیست؟ این سازمان هر سال اسرائیل را بیش از مجموع کشورهای دیگر جهان، محکوم می‌کند. در حالیکه زنان به طور سیستماتیک در سراسر جهان مورد تجاوز و قتل قرار می‌گیرند و بعنوان برده فروخته می‌شوند، اما تنها کشوری که کمیسیون سازمان ملل در خصوص زنان آن را امسال محکوم کرد، چه کشوری بود؟ بله درست حدس زدید، اسرائیل بود، اسرائیل بود. اسرائیل که زنان در آنجا خلبان جنگنده‌ها می‌باشند و رهبری شرکت‌های مهم، ریاست دانشگاهها، دیوان عالی و ریاست کنست و نخست‌وزیری اسرائیل را برعهده دارند.»

نتانیاهو تأکید کرد: « و این سیرک در یونسکو نیز ادامه پیدا کرده است. یونسکو، هیأتی از سازمان ملل است که وظیفه محافظت از میراث جهانی را برعهده دارد اما یونسکو ارتباط 4 هزار ساله بین مردم یهود و این مقدس‌ترین مکان (مسجدالاقصی) را انکار می‌کنند. این مسئله به پوچی انکار ارتباط میان دیوار بزرگ چین و چین می‌ماند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «خانم‌ها و آقایان: سازمان ملل که بعنوان یک نیروی اخلاقی آغاز به کار کرد، هم‌اکنون به یک نمایش مسخره اخلاقی تبدیل شده است. بنابراین وقتی بحث اسرائیل در سازمان ملل مطرح می‌شود، شاید فکر کنید که هرگز چیزی احتمالاً تغییری نمی‌کند. درسته؟ یکبار دیگر فکر کنید. می‌بینید که همه‌چیز تغییر زودتر از آنچه که فکر کنید تغییر خواهد کرد. تغییر در این سالن رخ خواهد داد زیرا وقتی به کشورهای خود بازگردید، دولت‌های شما به سرعت رویکرد خود در قبال اسرائیل را تغییر خواهند داد. خیلی زود یا دیر، شیوه‌ رأی‌دادن شما در زمینه اسرائیل در سازمان ملل تغییر خواهد کرد».

نتانیاهو تأکید کرد:‌«و کشورهای بیشتر و بیشتری در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و بیشتر و بیشتر کشورها، اسرائیل را یک شریک قوی خواهند دید-شریکی در مبارزه با تروریسم امروز، شریکی در توسعه فناوری فردا».

علیرغم موجی از انتقادات بین‌المللی از نقض‌ حقوق بشر سازمان ملل، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «امروز، اسرائیل با بیش از 160 کشور، روابط دیپلماتیک دارد. این تعداد در مقایسه با 30 سال قبل که من بعنوان سفیر اسرائیل خدمت می‌کردم، تقریباً دوبرابر شده است و این روابط هر روز گسترده‌تر و عمیق‌تر می شود. رهبران جهان به طور فزاینده‌ای، این مسئله را تحسین می‌کنند که اسرائیل یک کشور قدرتمند است که بهترین سرویس‌های اطلاعاتی در روی زمین را در اختیار دارد. به واسطه تجربه بی‌بدیل و قابلیت‌های اثبات‌شده ما در زمینه مبارزه با تروریسم، بسیاری از دولت‌های شما برای ایمن نگه داشتن کشورهایشان، به دنبال کمک ما می‌آیند».

وی ادامه داد: «همچنین بسیاری به دنبال نفع بردن از ابتکار و خلاقیت اسرائیل در بخش کشاورزی، بهداشت، آب، فضای سایبری و تلفیق داده‌های بزرگ، اتصال و هوش مصنوعی هستند و این ائتلافی است که جهان ما را به هر شیوه‌ای تغییر می‌دهد».

نتانیاهو بعد از تعریف و تمجید از قابلیت‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «هم اکنون قصد دارم بیش از این شما را متحیر سازم. شما شاهدید که بزرگترین تغییر در نگرش‌ها به اسرائیل در جای دیگری در حال رخ دادن است. این تغییر رویکرد در جهان عرب در حال رخ دادن است. رفتارهای صلح‌آمیز ما با اسرائیل و اردن همچنان ادامه دارد تا مجریان ثبات در خاورمیانه ناآرام شویم اما باید این مطلب را به شما بگویم: برای اولین بار در تمامی عمرم، بسیاری دیگر از کشورهای منطقه به رسمیت شناختند که اسرائیل دشمن آنها نیست. آنها درک کردند که اسرائیل همپیمان آنهاست. دشمن مشترک ما ایران و داعش است. اهداف مشترک ما، امنیت، رفاه و صلح است. من معتقدم که در سالهای پیش رو، ما برای رسیدن به این اهداف همکاری خواهیم کرد و همکاری آشکاری با یکدیگر خواهیم داشت».

وی همچنین به دوستی رژیم صهیونیستی با آمریکا اشاره کرد و گفت: «روابط دیپلماتیک اسرائیل شاهد تجربه یک انقلاب است اما در این انقلاب ما فراموش نمی‌کنیم که گرامی‌ترین ائتلاف و عمیق‌ترین دوستی ما با آمریکا است که قدرتمند‌ترین و سخاوتمندترین کشور روی زمین است».

نتانیاهو در خصوص حمایت آمریکا از تل‌‌آویو گفت: «سازمان ملل اسرائیل را محکوم می‌کند، آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند و ستون اصلی این دفاع در واقع حمایت منسجم آمریکا از اسرائیل در سازمان ملل بوده است. من تعهد اوباما به این سیاست طولانی‌مدت آمریکا را تحسین می‌کنم. در واقع، تنها باری که آمریکا از وتو خود در شورای امنیت سازمان ملل در حین دوران ریاست‌جمهوری اوباما استفاده کرد، زمانی بود که یک قطعنامه ضداسرائیلی را در سال 2011 وتو کرد. اوباما به درستی در این تریبون اعلام کرد که صلح با بیانیه‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل حاصل نمی‌شود».

نتانیاهو تأکید کرد: «جنگ علیه اسرائیل در سازمان ملل تمام شده است. شاید برخی از شما هنوز نمی‌دانید اما من مطمئنم که یک روز، که دور نیز نیست، رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر کشورتان به شما اطلاع دهد که جنگ علیه اسرائیل در سازمان ملل به پایان رسیده است. بله می‌دانم که شاید طوفانی قبل از فرارسیدن آرامش وجود داشته باشد. می‌دانم که حرف‌هایی از تبانی علیه اسرائیل در سازمان ملل اواخر امسال وجود خواهد داشت. با توجه به تاریخچه دشمنی با اسرائیل، آیا واقعاً کسی باور می‌کند که اسرائیل به سازمان ملل اجازه دهد که امنیت و منافع حیاتی ملی ما را تعیین کند».

وی سپس ادامه داد: «شما هرگونه تلاش سازمان ملل برای دیکته کردن شرایطی به اسرائیل را نخواهید پذیرفت. مسیر صلح از اورشلیم و رام‌الله و نه از نیویورک می‌گذرد اما صرفنظر از آنچه که در ماههای آتی رخ خواهد داد، اطمینان کامل دارم که در سالهای پیش‌رو، انقلاب در جایگاه اسرائیل در میان کشورهای دیگر در نهایت در این سالن کشورها نفوذ خواهد کرد».

ارسال نظر: