دبیرکل سازمان ملل:

سازمان ملل از افغانستان در کنفرانس "بروکسل" حمایت می‌کند

کدخبر: 2064459

دبیر کل سازمان ملل ضمن اعلام شرکت در کنفرانس بروکسل، به جلب حمایت بیشر جامعه جهانی در راستای کمک به افغانستان تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ­ملل اعلام داشت، ضمن شرکت در کنفرانس بروکسل، در راستای جلب حمایت بیشتر از دولت افغانستان در این نشست، تلاش می کند.

بان کی مون در دیدار با «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان، با ابراز این موضوع از انجام اصلاحات در بخش های مختلف و مبارزه با تروریسم از سوی دولت افغانستان تشکر کرد.

بان کی مون، از حضور هیئت افغانستانی به ریاست سرور دانش در هفتاد و یکمین اجلاس سازمان ملل استقبال کرده و هفتادمین سالگرد عضویت افغانستان در سازمان ملل متحد را به دولت و مردم افغانستان تبریک گفت.

دبیر کل سازمان ملل، با توجه به اهمیت کنفرانس بروکسل، ابراز امیدواری کرد که دولت وحدت ملی بتواند برنامه های اصلاحات را به جامعه جهانی به عنوان یک گام مهم ارائه کند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه دولت وحدت ملی به انجام اصلاحات و اتخاذ سیاست های مناسب در آینده، از فداکاری نیروهای امنیتی افغانستان در برابر گروه طالبان قدردانی داشت و بخاطر نتایج زیانبار جنگ و حملات تروریستی در این کشور، با دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی سازمان ملل در قبال یک میلیون کودک زیر پنج سال افغانستان که با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند و همچنین افزایش تعداد آوارگان در این کشور از دولت افغانستان خواست در این راستا اقدامات مناسبی انجام دهد.

«سرور دانش» معاون رئیس جمهور افغانستان، در این دیدار با اشاره به کنفرانس بروکسل که در آینده نزدیک برگزار می شود، ابراز امیدواری نمود که دولت افغانستان و نمایندگان جامعه جهانی بتوانند با استفاده از این نشست، چارچوب روشن و موثری برای عمل به تعهدات خود اتخاذ کنند.

دانش، بر اهمیت تامین صلح و امنیت در افغانستان تاکید کرد و امضای توافقنامه صلح با «حزب اسلامی» را گام مثبتی در راستای تامین صلح و امنیت برشمرده و ابراز امیدواری کرد که روند تامین صلح در افغانستان با شیوه کنونی ادامه می یابد.

وی همچنین بر اهمیت تقویت فعالیت گروه چهار جانبه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا تاکید کرد و دلیل اصلی عدم دستیابی به نتیجه مناسب در مذاکرات صلح را عدم صداقت و توجه جدی پاکستان در قبال تعهداتش دانست.

سرور دانش با اشاره به روند اصلاحات انتخاباتی در افغانستان، امضای قانون جدید انتخابات را نخستین گام مهم در این راستا عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: با تعیین رهبری جدید کمیسیونهای انتخاباتی از سوی کمیته گزینش، آمادگی برای برگزاری انتخابات «ولسی جرگه» و شوراهای شهر در سال آینده، هرچه زودتر آغاز خواهد شد.

در این دیدار، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه و «محمود صیقل» نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل نیز حضور داشتند.

منبع: مهر

ارسال نظر: