خشم صهیونیست های شیلی از حضور "میگل لیتین" در تهران ادامه دارد؛

ادعای رسانه یهودیان شیلی: لیتین ابزار تهاجم ایران به شیلی است

کدخبر: 2064438

بولتن‌ خبری جامعه یهودیان شیلی حضور "میگل لیتین"، فیلمساز مطرح این کشور در تهران را ایجاد چالش حقیقی در ایدئولوژی این کارگردان عنوان کرده و ایران را به عنوان یک خطر معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، مدتی پیش، «میگل لیتین»، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی به عنوان میهمان ویژه بخش بین الملل جشنواره عمار به تهران آمد که مراسم پاسداشتی نیز به دلیل فعالیت‌هایش در چند روزی که در ایران حضور داشت برپا شد که این بار، «جامعه یهودیان(صهیونیست) شیلی» در بولتن خبری خود نسبت به این اتفاق، واکنش نشان داد.

لئوناردو ناوارو الالف، از صهیونیست های شیلی با اشاره‌ به سیر حرکت سینمای این کشور، به بررسی فعالیت‌های موسسه سمعی و بصری آخیگینس دانشگاه دولتی این کشور به ریاست «میگل لیتین» پرداخته و نوشته است: باید به طور صریح بگویم که انتصاب «میگل لیتین»، مسائل و عوامل سیاسی را به ذهن متبادر می‌کند که تحت لوای این فیلمساز به جلو خواهند رفت و رزومه «میگل لیتین» به عنوان یک تحصیل کرده با تجربیات گسترده که کارگردان فیلم‌های مهمی مثل «شغال ناهل تورو» است خود بیانگر همه چیز است.

وی با سیاه‌نمایی علیه ایران در ادامه به سفر لیتین به ایران و همزمانی آن با سفر محمدجواد ظریف به آمریکای لاتین و شیلی اشاره کرده و بدون نام بردن از جشنواره عمار تلاش کرده با استفاده از شایعات موجود در برخی رسانه های ایرانی سفر او به تهران را کسب کمک های مالی قلمداد کند.

وی نوشته است: چندی پیش «میگل لیتین» به دنبال افزایش بودجه! برای موسسه مطالعاتی سمعی و بصری خود بود، آن‌هم در کجا؟ در تهران، به عنوان پایتخت کشوری که در آن جرائم جدی علیه حقوق بشر صورت می‌گیرد، زنان در آن هیچ حقوقی ندارند و... اما موارد مرتبطی هم درباره این سفر وجود دارد و آن این است که بسیاری از فیلمسازان در ایران تحت پیگرد هستند!

این نویسنده صهیونیست تلاش لیتین برای کسب منابع مالی را خطر واقعی برای جریان کمونیستی ـ صهیونیستی دانسته و در پایان نوشته است: به همین دلیل یک چالش حقیقی در ایدئولوژی سیاسی «لیتین» به وجود آمده است. این‌جا، جایی است که این پروژه، خود را به‌عنوان گام تهاجمی ایران علیه کشورمان(شیلی) نشان می‌دهد.

ارسال نظر: