وزیر خارجه روسیه:

آمریکا از رئیس‌جمهور سوریه عذرخواهی کرده است

کدخبر: 2064430

وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از مواضع مخالفان دمشق درباره آتش‌بس در سوریه، گفته است که مسکو در روزهای اخیر شاهد پیوستن معارضان سوری به تروریست‌های "جبهه النصره" بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در ادامه انتقادات مسکو از تحرکات معارضان سوری و حامیان آنها، وزیر خارجه روسیه امروز شنبه بار دیگر اظهاراتی درباره بحران سوریه مطرح کرده است.

در حالی که خبرهای روز جمعه(دیروز) درباره مذاکرات روسیه و آمریکا درخصوص آتش ‌بس در سوریه، از عدم توافق مسکو و واشنگتن بر سر تمدید آتش بس حکایت داشته، سرگئی لاوروف امروز شنبه باز هم درباره سوریه اظهارنظر کرده است.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه روسیه تاکید کرده که برای ازسرگیری آتش‌بس، همه طرف‌های درگیر باید امتیازاتی بدهند و این موضوع نباید فقط شامل روسیه و سوریه باشد.

مقام ارشد روسیه همچنین درباره تحرکات میدانی سوریه تاکید کرد مسکو شاهد بوده که معارضان سوری طی روزهای اخیر به تروریست‌های جبهه النصره پیوسته‌اند.

لاوروف همچنین خواستار انجام تحقیقات درباره حمله به کاروان امدادی سازمان ملل در حومه حلب شد؛ حمله‌ای که غرب به ویژه آمریکا، روسیه و سوریه را به انجام آن متهم کرده‌اند اما مسکو و دمشق به شدت این اتهام را رد کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرده که آمریکا از رئیس‌جمهور سوریه به دلیل حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور، «عذرخواهی کرده است».

پیش از این بشار اسد در مصاحبه‌ای این حمله را عامدانه خوانده بود؛ حمله‌ای که به گفته مقامات دمشق 83 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشته است.

ارسال نظر: