صدر اعظم اتریش:

بحران پناهجویان در سال ۲۰۱۷ هم حل نخواهد شد

کدخبر: 2064427

صدر اعظم اتریش با تاکید بر اینکه مسئله اروپا با پناهندگان در سال ۲۰۱۷ هم حل نخواهد شد، در این باره هشدار داد: اگر ما نتوانیم این مسئله را حل کنیم پروژه اروپایی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "کریستین کرن" در گفتگو با روزنامه اتریشی "استاندارد"، در پاسخ به این پرسش که شما از مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک چه چیزی را با خود به نشست پناهندگان و مهاجرت در وین می‌برید، گفت: اینکه مسئله اروپا با پناهندگان و مهاجرت در پاییز حل نشده و همچنین در سال 2017 هم حل نخواهد شد. ما با یک مسئله پایدار در نقشه سیاسی جهانی مواجه هستیم. ما باید با این مسئله به صورت اساسی مقابله کنیم وگر نه همیشه یک قدم از آن عقب خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما تا به حال اغلب اقدامات کم و در ضمن خیلی دیری انجام داده ایم. میلیون ها انسان جلوی دروازه های ما قرار دارند و در حقیقت ما نباید آن ها را به کشورهایی مانند لبنان با حدود 1.5 میلیون پناهنده واگذار کنیم.

صدر اعظم اتریش بر لزوم تامین امنیت مرزهای خارجی برای مقابله با بحران پناهندگان تاکید کرد و با اشاره به تلاش های برخی کشورها از جمله مجارستان برای حل این مسئله با نیرو و توان خود این رویکرد را قابل درک دانست و گفت: به دلیل عدم وجود راه حل های کلی بی صبری در این کشور وجود دارد.

کرن در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که تنها اتریش در سال 2016، 2میلیارد یورو برای اسکان و ادغام پناهندگان هزینه کرده است. این پول زیادی است. اگر ما موفق شویم که این پول را در مکان مبدأ سرمایه گذاری کنیم، می‌توانیم به انسان های بیشتری کمک کنیم.

وی افزود: صادقانه باید بگوییم که اگر ما نتوانیم این مسئله را حل کنیم، بنابراین پروژه اروپایی که بر اساس همبستگی و اشتراک ساخته شده در معرض خطر قرار می گیرد. این مسئله به اندازه ای بزرگ است که هیچ کس نباید از زیر بار تعهدات خود در قبال آن شانه خالی کند. چنین رویکردی در طولانی‌مدت قابل قبول نیست.

ارسال نظر: