"الاخبار" گزارش داد:

سربازان اسرائیلی از ارتش فرار می‌کنند

کدخبر: 2064425

ارتش رژیم صهیونیستی با یکی از بزرگترین بحران‌های تاریخ خود روبه‌روست و آن فرار افسران ارشد و بسیار ورزیده از خدمت و بازگشت به زندگی غیرنظامی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ارتش رژیم صهیونیستی با یکی از بزرگترین بحران های تاریخ خود روبه رو است و آن فرار افسران ارشد و بسیار ورزیده از خدمت و بازگشت به زندگی غیرنظامی است به اضافه اینکه بسیاری از پست های حساس و کلیدی ارتش خالی مانده است.

نشانه‌های اولیه بحرانی که سیر صعودی گرفته است

نخستین نشانه های این بحران پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ تابستان سال 2006 علیه حزب الله لبنان یا همان جنگ 33 روزه نمود پیدا کرد.

اکنون این پدیده با توجه به تحولات عمیق جامعه رژیم صهیونیستی سیر صعودی یافته است به ویژه اینکه صهیونیست‌ها ترجیح می دهند فرزندانشان در ارتش خدمت نکنند.

به نوشته پایگاه «اسرائیل دیفنس» ارتش رژیم صهیونیستی اکنون با بزرگترین بحران تاریخ خود روبه رو است که همان دشواری پیدا کردن افسران بلندپایه برای پرکردن پست هایی است که همچنان خالی مانده است.

سرپوش گذاشتن بر بحران ارتش

به دلیل حساسیت این بحران و نتایج احتمالی حاصل از آن برای وجهه ارتش این موضوع هنوز پنهان نگاه داشته شده است زیرا نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید دارند که در این مورد به شکل علنی صحبت نشود.

در همین ارتباط "اسرائیل دیفنس" یادآور شد که ارتش رژیم صهیونیستی عادت کرده است فقط اطلاعاتی را که خود می خواهد به رسانه ها درز پیدا کند، از همین رو موضوع بحران نبود و یا فرار افسران بلندپایه فقط در اتاق های دربسته پنهان مانده است اما این بحران بیش از پیش در حال نمود یافتن است.

کمبود افسران حتی با دره سروان

«عمیر ربابوت» سردبیر پایگاه "اسرائیل دیفنس"، یکی از سرشناس ترین تحلیلگران رژیم صهیونیستی در این مطلب اعتراف کرد که اکنون بیشتر پست های نظامی بزرگ و حساس در ارتش رژیم صهیونیستی خالی است و حتی افسرانی با درجه سروان هم کم پیدا می شود.

به گفته او این یک بحران بسیار حساس است و پیامدهایی برای ارتش رژیم صهیونیستی دارد و به همین دلیل با اصرار دستگاه های امنیتی همچنان مخفی مانده است.

سردبیر "اسرائیل دیفنس" همچنین تصریح کرد که این بحران جایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را تنزل داده و مزایای خدمت نظامی در دهه آینده می تواند مشابه خدمت در زندان ها و یا آتش نشانی و پلیس رژیم صهیونیستی شود.

سابقه بحران جدی در ارتش رژیم صهیونیستی

ربابوت نوشت: نخستین بحران بزرگ در ارتش رژیم صهیونیستی بعد از جنگ اول علیه لبنان (1982) بروز کرد و با کاهش حقوق نظامیان آنها ترجیح دادند ارتش را ترک کنند و به همین دلیل افسرانی با سن 27 سال پست های حساس فرماندهی را اشغال کردند.

امروز پست های حساس نظامی به ویژه در یگان های فناوری امنیتی مانند یگان توسعه ادوات جنگی و زیرساخت های فناوری خالی است، در تشکیلات رزمی و یگان های لجستیک هم بیشتر پست ها همین وضع را داشته و خالی مانده است.

این گزارشگر صهیونیستی همچنین تاکید کرد: با فاش شدن فرار از خدمت نظامیان ارشد خواب از چشم فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی ربوده شده است

مزایای مالی یکی از انگیزه‌های فرار از ارتش

ربابوت در توضیح دلایل مستقیم بروز این بحران در ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی اکنون می توانند درآمدهای بیشتری در خارج از پایگاه های نظامی داشته و از امکانات رفاهی بیشتر برخوردار باشند و به همین دلیل ترجیح می دهند از خدمت نظامی فرار کنند.

"اسرائیل دیفنس" در ادامه این مطلب به نقل از یک مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز نوشت: مسائل مالی دلیل اصلی فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از خدمت نیست بلکه مشکل بزرگتر است و به تغییرات عمیق در رویکرد جامعه رژیم صهیونیستی باز می گردد.

دوران خدمت در ارتش به سر آمده است

به گفته این منبع، مادر یک جوان یهودی اکنون تمایلی ندارد که فرزندش در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کند و دورانی که صهیونیست‌ها ترجیح می دادند در ارتش خدمت کنند، پایان یافته است. این نظامی رژیم صهیونیستی همچنین یادآور شد که اکنون نظامیان رژیم صهیونیستی جوان اگر با لباس نظامی در خیابان ها حضورپیدا کنند، احساس خجالت و شرم می کنند.

ارسال نظر: