سردار کرمی عنوان کرد

آمادگی یگان ویژه در اربعین ۹۵/ ۲۸ عملیات رهایی گروگان و برخورد با گروهک تروریستی از سال ۹۳ تاکنون

کدخبر: 2060159

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی از انجام ۲۸ عملیات رهایی گروگان و برخورد با گروهک‌های تروریستی در کشور از سال ۹۳ تا کنون خبرداد و گفت: به جز مورد کرمانشاه، یگان ویژه برخورد دیگری با داعش نداشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسن کرمی در جمع خبرنگاران از یگان ویژه ناجا به عنوان یکی از واحدهای واکنش سریع نیروهای مسلح نام برد واظهارداشت: این یگان علاوه بر آمایش سرزمینی مناسب، بکارگیری نیروهای آموزش دیده، با تجربه و نیز تجهیزات مناسب آمادگی دارد با هر نوع تهدید مقابله و واکنش مناسب داشته باشد.

وی به توانمندی واحدهای این یگان اشاره کرد و افزود:امروز توانمندی و قابلیت خود را با اتکاء و اتصال به فرهنگ دفاع مقدس تقویت می کنیم.

سردار کرمی، حفظ و تامین امنیت در داخل کشور، مقابله با جریانات تروریستی ، مقابله با اغتشاشات و نیز عملیات های دفاع شهری و مردم یاری را از مأموریت های اصلی یگان ویژه ناجا نام برد.

این مقام ارشد یگان ویژه ناجا به پنج عملیات برخورد با اشرار و گروهک‌های تروریستی توسط واحد نوپو یگان ویژه در سالجاری اشاره کرد و گفت: یک مورد از عملیات ها در سمیرم اصفهان بود که فرد سابقه دار و دارای جرایم مختلف توسط واحد نوپو شناسایی و به هلاکت رسید.

وی با بیان اینکه در عملیات دیگری، با یک شرور در فسا برخورد شد، ادامه داد: آخرین عملیات مربوط به واحد نوپو در استان کرمانشاه بود که سه نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش که مجهز به جلیقه انفجاری و سلاح بودند توسط این واحد به هلاکت رسیدند.

سردار کرمی از انجام 28 عملیات رهایی گروگان و برخورد با گروهک‌های تروریستی در کشور توسط یگان ویژه از سال 93 تا کنون خبرداد و گفت: به جز مورد کرمانشاه، یگان ویژه برخورد دیگری با داعش نداشته است.

فرمانده یگان ویژه ناجا از واحد نوپو به عنوان بهترین یگان رهایی گروگان در خاورمیانه و حتی سطح جهان نام برد و ادامه داد: در بسیاری از عملیات‌های رهایی گروگان که در جهان رخ می‌دهد شاهد این هستیم که برخی از افراد عادی دچار آسیب شده یا به گروگان صدمه می‌رسد اما در کشور ما از سال 93 تاکنون هیچ عملیاتی نبوده که یگان ویژه در آن باشد و به گروگان یا افراد عادی نیز صدمه برسد ، در مواردی گروگانگیر به هلاکت رسیده است.

وی با اعلام اینکه یگان ویژه هیچ ماموریتی در خارج از مرزها ندارد، تصریح کرد: در صورت تعامل با دیگر پلیس‌ها در خارج از کشور، این اقدام از طریق پلیس اینترپل انجام می‌شود.

سردار کرمی به آمادگی یگان ویژه ناجا در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: عملیات‌های مردم یاری ، یکی از اقداماتی است که یگان ویژه برعهده دارد برهمین اساس ما واحد خود را در دو استان ایلام و خوزستان مستقر کرده ایم.

فرمانده یگان ویژه ناجا، تامین امنیت زائران در مرزها و نیز اقدامات مردم یاری را از وظایف این یگان در ایام اربعین برشمرد و تصریح کرد: یگان ویژه در خاک کشور عراق عملیاتی ندارد.

وی به اقدامات یگان ویژه ناجا در طرح سالم سازی دریا اشاره کرد و گفت:یگان ویژه 250 نفر را در سواحل گیلان و مازندران نجات دادند.

سردار کرمی درباره حضور ماموران یگان ویژه در ورزشگاه‌ها، گفت: یگان ویژه تنها در بازی‌های لیگ برتر و بین المللی در ورزشگاه‌ها حضور دارد اما تامین امنیت دیگر مسابقات بر عهده عوامل انتظامی است.

فرمانده یگان ویژه ناجا تصریح کرد: واحد ضد اغتشاش این یگان به ورزشگاه‌ها نمی‌رود، ادامه داد: ماموران یگان ویژه دارای یونیفورم های خاص بوده و آموزش های لازم را در این زمینه فرا گرفته اند البته به باشگاه ها پیشنهاد می دهیم که خودشان انتظامات را بپذیرند و یگان ویژه تامین امنیت خارج از ورزشگاه را بر عهده بگیرد.

ارسال نظر: