محمود گودرزی در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید:

سهم ورزش های پایه و باستانی در رسانه ها ناچیز است

کدخبر: 2059977

وزیر ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش پایه، ورزش همگانی، ورزش بانوان و همچنین ورزش باستانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد در رسانه‌ها بسیار ناچیز است. این در حالی است که سیاست‌ وزارت ورزش و جوانان توجه به همه رشته‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید در سخنانی، گفت: فعالیت در حوزه جوانان با رویکرد توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان، ازدواج جوانان، تعالی‌سازی خانواده و طرح‌های ملی با رویکرد فرهنگ‌سازی دستاوردهای فرهنگی این وزارتخانه است.

وی افزود: از جمله اقدامات اجرایی در قالب توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان در دولت تدبیر و امید ایجاد و بسترسازی یک هزار و پانصد سازمان مردم نهاد (سمن) است. بر این اساس امیدوار هستیم تا پایان دولت یازدهم سمن‌های فعال به ٢ هزار افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این افزایش سمن‌ها در حالی بوده است که تعداد 700 سمن در دولت هشتم، به 50 سمن در دولت نهم و دهم کاهش یافته بود. البته خوشبختانه این وضعیت در حال اصلاح است.

گودرزی خاطرنشان کرد: البته به این نکته هم باید اشاره کنم که در حوزه‌های مرتبط با جوانان از جمله ازدواج و تعالی‌سازی خانواده، فعالیت‌های این وزارتخانه هماهنگ‌سازی است. بر این اساس قانونگذار ١٨ دستگاه را موظف به خدمت‌رسانی به جوانان کرده است و در این بین وظیفه ما تشکیل ستاد ملی جوانان بود که در استان‌ها نیز به تشکیل ستاد ساماندهی اقدام کرده ایم.

وی اضافه کرد: از ایجاد مراکز مشاوره‌های ازدواج حمایت می کنیم. در حقیقت این حمایت نیز در راستای تحقق اهداف کلان در حوزه ازدواج و جوانان و تعالی‌سازی خانواده با تاکید بر آموزش‌های قبل، حین و پس از ازدواج به منظور کمک به استحکام خانواده است.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: ورزش یک مقوله فرهنگی است که قوانین هم آن را تأیید می‌کند. بر این اساس راهبردهای توسعه فرهنگی ورزش از منظر مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی ورزش و همچنین ترویج ارزش‌های اخلاقی در این عرصه است.

گودرزی متذکر شد: انتظارات رئیس جمهور نیز توجه به ورزش توام با اخلاق است. همچنین ایجاد شادی و نشاط بین مردم، کمک به فرهنگ جامعه و همچنین ساخت الگوهای نسل جوان با کمک ورزش از دیگر انتظارات آقای روحانی است.

وی تصریح کرد: فرهنگ ورزشی عبارت از ارتقا سهم ورزش در فرهنگ جامعه به ‌عنوان مقوله‌ای برای حفظ و بالا بردن سطح سلامت و ورزش فرهنگی و هم نهادینه شدن اخلاق در فعالیت‌های ورزشی است. بر این اساس برای تحقق آن نیز باید محیط فرهنگی حوزه ورزش ساماندهی شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: پیرامون ترویج فرهنگ ورزش بین آحاد مختلف جامعه و شرایط ورزش همگانی در بخش مردان و زنان باید به این نکته اشاره کنم که در سال 92 تنها 10 درصد مردم ورزش می‌کردند که این رقم اکنون به 21 درصد افزایش پیدا کرده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر 9/81 درصد از زنان کشور و همچنین 5/76 درصد از مردان کشور اصلا ورزش نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: پیرامون دستاوردهای ورزش ایران در المپیک ریو باید عرض کنم که نباید برای جامعه انتظار و توقع ایجاد کنیم و باید واقعیت را به مردم بگوییم هرچند که این واقعیت‌ها برای برخی از افراد خوش نیاید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: تا قبل از المپیک ریو در برزیل میاگین تعداد مدال‌های ما در دوره های مختلف 4 مدال بوده است. منتهی کسب 8 مدال در بازی‌های المپیک اخیر از نظر مدال دومین نتیجه خوب پس از بازی‌های المپیک لندن محسوب می شود.

گودرزی در پایان تصریح کرد: متاسفانه سهم ورزش پایه، ورزش همگانی، ورزش بانوان و همچنین ورزش باستانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد در رسانه‌ها بسیار ناچیز است. این در حالی است که سیاست‌ وزارت ورزش و جوانان توجه به همه رشته‌هاست و امیدوار هستیم که رسانه‌ها هم در این راه وزارتخانه را یاری کنند.

ارسال نظر: