جانشین فرمانده آگاهی انتظامی کردستان خبر داد:

تشکیل سه پرونده زمین‌خواری در کردستان به ارزش ۱۶۳ میلیارد ریال

کدخبر: 2059407

جانشین فرمانده آگاهی انتظامی کردستان گفت: سه فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش ۱۶۳ میلیارد ریال به تازگی در استان تشکیل شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج ارزش ریالی این سه پرونده را به ترتیب 40 میلیارد ریال، 13 میلیارد ریال و 110 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی ادامه داد: یک پرونده تضییع اموال دولتی به میزان 13 میلیارد ریال نیز کشف شده است.

به گفته وی یک پرونده مالیاتی به میزان 400 میلیارد ریال نیز کشف شده که محل وقوع جرم در استان کردستان بوده اما مجرم به استان های دیگر رفته و پرونده در حال پیگیری است.

وی در رابطه با مقابله با قاچاق نیز گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همه مسئولان در این حوزه پای کار آمده اند.

مرادی افزود: 24 باند قاچاق نیز از ابتدای سال جاری تا آخر مرداد در استان متلاشی شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرا شدن 12 طرح مقابله به قاچاق اظهار کرد: ارزش کالاهای کشف شده امسال 534 میلیارد و 423 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده آگاهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه امسال کشف قاچاق سیگار 450 درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: امسال 12 محموله سنگین به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال کشف شده است.

وی بیشترین سرقت های استان را سرقت های خُرد همچون داخل خودرو و ساختمان های نیمه کاره دانست و گفت: بیشتر سارقان دارای سابقه و غیرحرفه ای هستند که بیشتر شامل معتادانی می شوند که برای تهیه مواد مصرفی خود دست به سرقت می زنند.

وی افزود: امسال جرائم خشن، سرقت های مسلحانه و قتل های سریالی در استان روی نداد.

او آموزش ندیدن شهروندان و سهل انگاری آنها را عاملی دانست که موجب می شود سرقت های خُرد به راحتی روی دهد از این رو برای آموزش همگانی نیاز به همکاری های همگانی سازمان ها و رسانه ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: از مجموع سرقت های امسال 90 درصد آن کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 86 درصد بود چهار درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: