در سفر به فنلاند انجام شد؛

بازدید وزیر بهداشت از یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی هلسینکی/ رایگان بودن خدمات درمانی سرطان در فنلاند

کدخبر: 2059403

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به فنلاند ضمن بازدید از بیمارستان دانشگاهی هلسینکی، در نشستی که با مسئولان این بیمارستان برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در این دیدار رییس بیمارستان دانشگاهی هلسینکی در گزارشی فراهم آوردن اطلاعات و ارائه خدمات با کیفیت و سالم در زمینه های خدمات پیوند عضو ، پیوند سلول و خدمات درمانی برای بیماریهای قلبی کودکان و اقدامات تشخیصی حاملگی را از فعالیته‌ای این بیمارستان بیان کرد و گفت: در سیستم سلامت فنلاند اقداماتی از جمله ارایه شواهد مربوط به بیماری و مراحل درمان برای مردم از طریق اینترنت، توسعه خدمات ادغام یافته برای بیماران و مشارره ویدئویی- از طریق یک هاب انجام می‌شود.

رییس بیمارستان دانشگاهی هلسینکی با بیان این که در فنلاند از هر ٥ کودک مبتلا به سرطان ٣ نفر درمان می شوند، افزود: از هر ١٠ نفر بیمار مبتلا به سرطان سینه ٩ نفر ٥ سال به طور کامل زندگی می کنند و خدمات درمانی سرطان در فنلاند رایگان است.

گفتنی است وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز گذشته در راس هیاتی به فنلاند سفر کرده است.

بازدید از موسسه ملی بهداشت فنلاند و پیشرفته ترین مرکز تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی و نیز چند بیمارستان و مرکز درمانی در فنلاند از برنامه های سفر دکتر هاشمی به این کشور است

ارسال نظر: