انتقاد نشریه آمریکایی "فرانت‌پیچ مگزین":

چرا می‌خواهید هیلاری "فاسد" الگوی زنان جهان باشد؟

کدخبر: 2059394

کسانی که می‌خواهند دخترشان هیلاری کلینتون را الگوی خودشان بدانند، به دخترانشان می آموزند که "همبستگی جنسیتی" مهم‌تر از هر ویژگی اخلاقی دیگری است و این پیام بهای گزافی را در آینده به ما تحمیل خواهد کرد.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- نشریه فرانت پیچ مگزین در مطلبی به انتقاد از کسانی پرداخت که راه یابی کلینتون به کاخ سفید را مهم می دانند و با اشاره به سوابق منفی وی نوشت:

یکی از ادعاهایی که از حامیان کلینتون می شنویم این است که اگر هیلاری به ریاست جمهوری برسد، الگوی خوبی برای دختران جوان ایالات متحده خواهد بود. این حامیان می گویند: اگر هیلاری رئیس جمهور شود، دخترانمان میفهمند که یک زن هم می تواند رئیس جمهور شود،

آخرین نظرسنجی های دانشگاه کوینیک ( Quinnipiac ) حاکی از آن است که 60 درصد از زنان به هیلاری رای خواهند داد. اگر این آمار درست باشد، سه دلیل برای این حمایت از کلینتون وجود دارد:

نخست ، بسیاری از زنان می خواهند یک زن رئیس جمهور آمریکا شود؛

دوم ، بسیاری از زنان می خواهند هیلاری الگوی دختران این سرزمین باشد؛

سوم ، برخی زنان صرفا به خاطر جنسیت کلینتون به او رای می دهند و نه گرایش سیاسی.

در این مطلب به بررسی این ادعا می پدازیم که آیا هیلاری کلینتون الگوی خوبی برای دختران جوان آمریکایی خواهد بود؟ و آیا دختران جوان می فهمند که با راه یافتن کلینتون به کاخ سفید، هیچ راهی در آمریکا برایشان مسدود نیست؟

با توجه به این که وزیر خارجه سابق آمریکا از قدرت خود در زمان تصدی کرسی وزارت خارجه برای پر کردن جیب های خودش و شوهرش استفاده کرده است، امنیت ملی آمریکا را با استفاده از ایمیل شخصی خود به جای ایمیل رسمی وزارت خانه به خطر انداخته، درباره اقداماتش دروغ گفته است و به مادران و پدران آدم هایی که در بنغازی کشته شدند، دروغ گفته است، با توجه به تاریخچه طولانی دروغگویی های کلینتون ( چنان که نیویورک تایمز او را در دهه نود میلادی دروغگوی ذاتی خوانده بود)، همه این عوامل در کنار هم این تفکر که هیلاری کلینتون می تواند الگوی خوبی برای دختران آمریکایی و زنان سراسر جهان باشد را "ناامید" کننده می کند!

والدینی که چنین تصوری دارند، خودشان را درباره فساد کلینتون گول می زنند و ان را نادیده می گیرند، یا از این موضوع خبر دارند اما فکر می کنند مهمتر این است دخترانشان قبای ریاست جمهوری را بر تن یک زن در کاخ سفید ببیند! البته دسته دوم هم با خودشان صادق نیستند، زیرا که بیشترشان هرگز به یک کاندیدای جمهوری خواه صادق حتی اگر زن هم بود، رای نمی دادند.

این وسواس که باید یک زن به کاخ سفید راه پیدا کند یک درگیری ذهن لیبرال هاست. اغلب محافظه کاران به چنین موضوعی توجه ندارند. چرا؟

پاسخ این است که محافظه کاران مانند لیبرال ها فکر نمی کنند. مردم جناح چپ خود را جهانی می بینند با توجه به این که خود را شهروند جهانی می دانند، برای هویت ملی شان کمتر از لیبرال ها ارزش قائلند. به همین دلیل است که پرچم آمریکای کمتری را در زمان جشن های ملی در مناطق لیبرال نشین می بینیم.

جناح چپ، هویت ملی خود و همبستگی نژادی، جنیسیتی و ماهیت اجتماعی خود را مبادله کرده است.

محافظه کاران هویت ملی خود و همبستگی اشان را دارند اما جنیسیت، نژاد و هویت اجتماعی و همبستگی اشان را از دست داده اند. اغلب زنان محافظه کار، تحت تاثیر ایده "همبستگی زنان" نیستند. و حتی این تصور را احمقانه می دانند. تمامی محافظه کاران زن و مرد، همبستگی نژادی را نیز نوع دیگری از نژادپرستی می دانند.

دوم ، اغلب زنان محافظه کار فکر می کنند که اگر یک زن الگوی دخترانشان باشد، این زن قطعا مدیر یک شرکت خواهد بود. اما این زن باید در خانه و زندگی شخصی هم موفق باشد، یک امریکایی خوب و یک ازدواج خوب داشته باشد. امیدوارم دوستان لیبرال نیز تایید کنند کشور به خانواده های خوب نیاز دارد نه مدیران خوب، وکلای خوب، فضانوردان خوب و اساتید خوب.

سوم ، زنان محافظه کار، بر این باور نیستند که زنان مبتلا به فساد می توانند الگوی دخترانشان باشند. اما زنان لیبرال کلبینتون را می ستایند و می گوید میخواهند یک زن رئیس جمهور الگوی دخترشان شود و این مشکل حمایت زنان لبیرال است. والدینی که میخواهند دخترشان هیلاری کلینتون را الگوی خودشان بدانند، به دخترانشان می آموزند که همبستگی جنسیتی مهمتر از هر ویژگی اخلاقی دیگری است. و این کشور بهای گزافی بابت این پیام خواهد پرداخت.

ارسال نظر: