"ای‌بی‌سی" نیوز:

تخریب "القیاره" عملیات آزادسازی "موصل" را تعطیل می‌کند

کدخبر: 2059351

شبکه آمریکایی "ای بی سی نیوز" گزارش داد که پایگاه هوایی "القیاره" که نیروهای عراقی امیدوار هستند از آن به عنوان مقر اصلی آغاز عملیات آزادسازی موصل از دست داعش استفاده کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در گزارشی که این شبکه آمریکایی تدوین کرده است، به این امر اشاره شده است که نیروهای عراقی این پایگاه هوایی را که در جنوب موصل قرار دارد، در ماه ژوئیه گذشته تحت تصرف خود درآوردند و مسئولان عراقی و آمریکایی عنوان داشتند که آزادسازی این پایگاه گامی اصلی برای آزادسازی دومین شهر بزرگ عراق است.

در این گزارش آمده، فرماندهان ارتش عراق که در داخل این پایگاه مستقر هستند، می‌گویند که بازسازی این پایگاه ماه‌ها به طول می‌انجامد و سپس آماده پذیرش هواپیماهای ترابری و ده‌ها هزار نیرو برای عملیات آزادسازی موصل می‌شود.

طبق گزارش، ارزیابی‌های فرماندهان عراقی سوال‌هایی را پیرامون این امر مطرح می‌سازد که آیا آنطور که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته است، عراق قادر به انجام عملیات آزادسازی در سال جاری است یا خیر.

کریم رودان سلیم، یکی از فرماندهان ارتش عراق گفت که داعش تخریب این پایگاه را از همان لحظه‌ای که آن را تحت تصرف درآورد، آغاز کرد و بیش از ۹۵ درصد این پایگاه تخریب شده است.

سلیم افزود که این گمان وجود دارد که در یکی از باندهای نزدیک به این پایگاه مواد انفجاری از سوی داعش کار گذاشته شده باشد و دست کم شش ماه زمان می‌برد تا این پایگاه بازسازی شده و آماده پذیرش ۵۰ هزار نیرو که حضورشان برای بازپس گیری موصل لازم است، شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: