داعش ۱۳ عراقی را در استان "کرکوک" گردن زد

کدخبر: 2059345

گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین جنایت خود، ۱۳ شهروند عراقی را در استان "کرکوک" واقع در شمال این کشور گردن زده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این افراد به اتهام فراری دادن اهالیِ منطقۀ «الریاض» از توابع بخشِ«حویجه» در استان کرکوک و همکاری در انتقال آنان به استان صلاح‍ الدین کشته شده‌اند.

پرس تی وی نوشت: این در حالی است که ساعاتی قبل از این حادثه، گزارش‌ها از ربوده شدن 40 غیر نظامی به اتهام کمک به شهروندان عراقی برای فرار از مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در شمال عراق خبر داده بودند.

بخش «حویجه» و مناطق اطراف آن، از جمله: مناطق «رشاد»، «الریاض»، «العباسی» و «زاب» از خرداد 1393 تا به امروز تحت کنترل داعش می‌باشند.

از طرفی، داعش روز جمعه (29 مرداماه) 14 عراقی را با حبس در قفس‌های آهنین و انداختن آنها به آب در شهر موصل در شمال عراق اعدام کرد.

این افراد به اتهام همکاری با نیروهای دولتی و نیروهای کرد پیشمرگه و آسایش در منطقه الفیصلیه در مرکز موصل اعدام شدند.

گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 (اواخر بهار 1393) با پیشروی در عراق، کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را بدست گرفت. ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از چنگال این گروه تروریستی آزاد کنند.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

نیروهای عراقی در تلاش هستند تا تروریست‌های داعش را از شهر موصل، آخرین پایگاه مهم این گروه تروریستی بیرون برانند.

ارسال نظر: