حمله جدید وزیر راه و شهرسازی روحانی به مسکن مهر:

آخوندی: مسکن مهر با حرمت انسانی مغایر است! / مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در امر مسکن خانوارهای ایرانی بود

کدخبر: 2058683

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » عباس آخوندی در برنامه "یک روز یک وزیر" با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر گفت: در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: پرداختن به دو مسئله مهم یکی گزینش مکان‌ها و دیگری فهم ما از زندگی شهری به اجماع جامعه‌شناسان و مهندسان ضرورت دارد. اینکه مسکن در کجا ساخته می‌شود دارای اهمیت است. بیشتر شهرهایی که در آنها مسکن مهر ساخته شده زیر 300 هزار نفر جمعیت داشته و دارای تاریخ چند هزار ساله هستند و هر شهر تجربه تاریخی نسل در نسل ساکنان خود را همراه و مفهومی هویتی دارد.

آخوندی افزود: این تصور که 100 هزارنفر را درجایی که فاقد سابقه ساخت و ساز بسیار و بدون زیرساخت‌های لازم فرهنگی و اجتماعی است جای دهیم نگاهی کالاگرایانه به انسان‌هایی است که دارای تعلق و حرمت نفسانی هستند و می‌توان گفت طرح مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در امر مسکن خانوارهای ایرانی بوده که سابقه نداشته است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه واحدهای مسکن مهر معماری خوبی ندارند و حتی یک واحد مسکن مهر نمونه معماری ایرانی و اسلامی نیست، تاکید کرد: درعین حال در دولت یازدهم به خریداران مسکن مهر توجه داریم و تا آخرین واحد باقیمانده را نیز تحویل می‌دهیم.

آخوندی با بیان این‌که سالهاست در ایران مردم لذت دیدن آسمان، ستاره و ماه را از دست داده‌اند، گفت: تلاش کرده‌ام در کلانشهرها با روند برج‌سازی بی‌رویه مبارزه کنم. متاسفانه شاهدیم در شهرهای 20و 30هزار نفره مسکن مهر پنج طبقه ساخته شده و رویه‌ای را شاهدیم که فضای شهری را می‌فروشند تا شهر را بهتر مدیریت کنند و شهرهای ما بهشت سوداگران شده‌اند.

ارسال نظر: