در نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران عنوان شد:

حضور ۲۰۴ نخبه قرآن در مسابقات تهران/ تبدیل بقاع متبرکه به قطب قرآنی با برگزاری مسابقات

کدخبر: 2056443

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران ۱۱۷ برادر و ۸۷ خواهر به مرحله استانی راه پیدا کرده اند. در حقیقت جمعا ۲۰۴ نفر در مرحله استانی رقابت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین "سید هاشم حسینی المدنی" معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این اداره کل برگزار شد.

برگزاری مرحله شهرستانی با حضور 200 هزار نفر

سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این نشست خبری در سخنانی، گفت: مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی به پایان رسیده است و نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا کرده اند. بر اساس آمار موجود چیزی در حدود 200 هزار نفر در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.

آغاز مسابقات با رقابت بانوان از فردا

وی افزود: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات فردا یکشنبه با مسابقات خواهران که در 2 روز برگزار می شود در امام زاده عبدالله واقع در شهر ری برگزار می شود. همچنین برادران نیز 3 روز مسابقه می دهند و این دوره از مسابقات تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن است. همچنین در این دوره از مسابقات رقابت ها در رشته های تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی نیز خواهد بود.

حضور 204 نخبه قرآن در مسابقات تهران

حسینی خاطرنشان کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم 117 برادر و 87 خواهر به مرحله استانی راه پیدا کرده اند. در حقیقت جمعا 204 نفر در مرحله استانی رقابت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پیرامون برگزاری مسابقات قرآن کریم در مقطع شکوفه ها هم باید عرض کنم که این مسابقات در این مقطع با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش و نظارت سازمان اوقاف برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران یادآور شد: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات روز پنجشنبه پس از پایان رقابت ها برگزار خواهد شد.

تبدیل بقاع متبرکه به قطب قرآنی با برگزاری مسابقات

حسینی پیرامون علت برگزاری مسابقات قران در بقاع متبرکه گفت: ما در سازمان اوقاف با توجه به سخنان مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب قرآنی برنامه ریزی کرده ایم. بر این اساس راه اندازی 4 مرکز تخصصی آموزش قرآن در بقاع متبرکه را در دستور کار خود داریم.

وی افزود: مرحله های مسابقات شهرستانی در بقاع متبرکی همچون امامزاده پنج‌تن لویزان، امامزاده حمیده خاتون و سید‌جعفر و امامزاده عبدالله شهرری برگزار شده است. در حقیقت این اقدام با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی صورت گرفته است.

راه اندازی 20 مرکز تخصصی حفظ قرآن در تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: همچنین موضوع حفظ قرآن در بقاع متبرکه همچنان در جریان است تا امسال 70 هزار نفر ثبت نام کرده اند. همچنین در سال قبل نیز 50 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده بودند. در ضمن ما قصد داریم تا در 3 سال آینده 20 مرکز تخصصی حفظ قرآن را در نقاط مختلف تهران راه اندازی کنیم.

حسینی در پایان گفت: حاج آقا "سید حسین مومنی" به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه مشخص شده اند که در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

ارسال نظر: