السفیر گزارش داد

النصره در وحشیگری داعش را پشت سر می‌گذارد

کدخبر: 2056127

نگاهی به اظهارات و بیانیه‌های اخیر جبهه النصره حاکی از محدود شدن عملیات در سوریه است حال آنکه در پشت پرده نقشه‌ای وحشیانه برای حمله به منافع آمریکایی با استفاده از راه‌های مختلف در جریان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از روزنامه السفیر نوشت: هرچند اظهارات سرکردگان النصره حاکی از محدود شدن عملیات آن در سوریه است اما واقعیت این است که این گروه تروریستی درحال طراحی راههای مختلف برای حمله به اهداف آمریکایی است و در این خصوص گوی وحشیگری را از داعش ربوده است.

فقط موضوع جدایی جبهه النصره از القاعده نیست که موجب بحث و جدل در خصوص رویکردهای جدید آن شده است، بلکه بسیاری مسائل دیگر نیز وجود دارد از جمله اینکه این گروه با اظهارات ضد و نقیض در نظر دارد واقعیت نقشه های آینده خود را در هاله ای از ابهام قرار دهد.

یکی از مهم ترین مسائل مزبور موضع جبهه النصره در قبال آمریکا و احتمال طراحی نقشه حمله به آن است.

اطمینان بخشی النصره به غرب و آمریکا

در این میان جبهه النصره اخیرا سخت تلاش کرد که با افزایش اظهارات مطبوعاتی خطاب به واشنگتن به آن اطمینان دهد که هیچ تصمیمی مبنی بر حمله به غرب به ویژه آمریکا ندارد.

اظهارات سرکردگان این گروه در همین راستا جا دارد که نمونه آن سخنان «ابوعمار الشامی» در تویتر و حضور «ابی سلیمان» استرالیایی در شبکه «سی. ان. ان» و نیز بیانیه «ابو محمد الجولانی» سرکرده این گروه در مورد جدایی از القاعده است.

نقطه مشترک تمام این اظهارات رسانه ای تاکید بر محدود شدن فعالیت «جبهه فتح الشام» در سوریه و نبود نقشه حمله به منافع غرب است.

نقشه‌های پنهانی در مدارس و پایگاه‌های جبهه النصره علیه آمریکا

اما در مقابل این اظهارات علنی، سخنان دیگری نیز به طور پنهانی و در چارچوب محدود در جریان است که از پایگاههای جبهه النصره و مدارس مذهبی آن بیرون نرفته است و محتوای آن تحریک علیه آمریکا بر اساس تفکرات اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده است مبنی بر اینکه «آمریکا سر افعی است».

به نظر می رسد اظهارات تحریک آمیز علیه واشنگتن اخیرا افزایش یافته است و به طور مشخص از زمان اعلام جدایی از القاعده دو چندان شده است با این حال هنوز روشن نیست که آیا این افزایش مهر تاییدی بر صحت نگرانی آمریکا از تلاش جبهه النصره برای طراحی نقشه حمله به آن است یا اینکه افزایش چنین اظهاراتی فقط حاکی از تمایل رهبری النصره برای مصرف داخلی است زیرا اطمینان بخشی به واشنگتن موجب نوعی سرخوردگی در درون جبهه النصره شده است و بر اساس ادبیات متداول در القاعده از آن تحت عنوان زانو زدن غیرقانونی در برابر دشمن شماره یک یاد می شود.

رواج کتاب طرح حمله به آمریکا در مدارس و پایگاه‌های النصره

در همین ارتباط اکنون یک کتابچه در پایگاههای جبهه النصره و مدارس آن تحت عنوان « ابتکار حمله به آمریکایی ها» تالیف «ابوعبد الکریم الغربی» از نیروهای معروف النصره رواج یافته است.

این کتاب کوچک شامل برنامه کامل عملیات عیله منافع آمریکا در داخل خاک آن است و ویژگی اصلی آن اینکه با لحن «ابی محمد العدنانی» سخنگوی رسمی داعش تفاوتی ندارد زیراوی نیز همواره محرک حمله به غرب است و علاوه بر این بین نظامیان و غیرنظامیان تمایزی قائل نیست.

توصیه استفاده از کودکان و بیماران روانی در حملات

حتی این کتاب جزییاتی دارد که از نظر تفکرات وحشیانه گوی سبفت را از داعش ربوده است به ویژه اینکه در برخی صفحات آن سفارش شده است که از کودکان و بیماران روانی و افراد تحت تعقیب کیفری برای اجرای عملیات استفاده شود.

این کتاب برگرفته از تفکر القاعده است مبنی بر اینکه «آمریکا سر افعی» است تا حامیان خود را از پرداختن به شاخه های فرعی باز دارد زیرا «اگر سر زده شود کل جسم می میرد».

در کتاب مزبور یادآوری شده است که عامل حمله به آمریکا در بالاترین درجات بهشت جا می گیرد زیرا حمله به آن تایید بیشتر مسائل امت مسلمان است.

اما برای اجرای این نقشه چه باید کرد؟ لزوم در پیش گرفتن راه‌ها و ابزار جدید در حملات ضد آمریکایی

تفکر اصلی در این خصوص این است که حامیان النصره برای اجرای عملیات ضد منافع آمریکا به فکر راهها و ابزار جدیدی باشند بدون اینکه سرویس اطلاعاتی آن بتواند از این عملیات با خبر شود.

در این کتاب برخی افکار و راهکارها تحت عنوان راههای ابتکاری برای تحقق اهداف مزبور پیشنهاد شده است.

یکی از مهم ترین این تفکرات کنار گذاشتن شیوه های سنتی مانند استفاده از مواد منفجره و گلوله است بلکه کپسول های گاز حلال مشکلات است و در آن شیوه استفاده از آن از طریق وصل کردن به برق و قرار دادن بنزین در اطراف آن توصیه شده است تا بیشترین خسارت ممکن وارد شود.

همچنین نویسنده این کتاب بر استفاده از کشتار جمعی با استفاده از ترکیبات پتاسیوم و پرمنگنات پتاسیم و گوگرد تاکید کرده است.

یکی دیگر از تفکراتی که در این کتاب آمده است، تمرکز بر استفاده از سم است به این ترتیب که عامل عملیات که در هتل و یا رستوران کار می کند سمی که تاثیر فوری ندارد در غذا استفاده می کند.

همچنین نویسنده توصیه کرده است که از کودکان برای جاسوسی و یا کشتن کفار استفاده شود وهمه این اقدامات با شعار « بازی و بی گناهی» صورت می گیرد.

25 راه جدید جبهه النصره برای حمله به آمریکا و فروپاشی آن

به طور خلاصه در این کتاب کوچک 25 روش برای حمله به منافع آمریکا ذکر شده است که در نهایت در فروپاشی این کشور موثر واقع خواهد شد و مهم ترین این شیوه ها عبارتند از: خراب کردن سدهای آب، تخریب پل ها، به آتش کشیدن جنگل ها و محصولات کشاورزی، ایجاد ترافیک (خسارت آن بالغ بر میلیاردها دلار است) مسموم کردن منابع آب آشامیدنی، تخریب شبکه های فاضلاب، حمله به شبکه های برق، حمله به هواپیماها هنگام پرواز یا فرود بدون اینکه نیازی به ربودن آن باشد، تخریب شبکه گاز حرارتی، نفوذ در شبکه های کامپیوتری و ویروسی کردن آن، تشویق و تحریک نژادپرستان و مظلومان و بیماران روانی به ایجاد هرج و مرج و آشوب، سرقت از بانک ها و شرکت های بزرگ، به آتش کشیدن ساختمان ها، دزدی از اموال کفار و فروش غذای مسموم به قیمت پایین.

ارسال نظر: