شبکه اعزام سخنران و استاد عمار شروع به کار کرد

کدخبر: 2056038

وحید یامین پور گفت: در جهانی که انبوه وسواس و شبهات فکری، گوش مردمان را آزرده و حق و حقیقت را کتمان می کند، هیچ راهی جز تذکار و تذکر اصالت ها و حقایق برای ما باقی نمی ماند. برای هر دورانی نیاز به «عمار» هایی است که پرده های ظلمت اموی را کنار بزنند و امروز فصل رویش عمارهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش « نسیم آنلاین » مقارن با میلاد امام رضا علیه السلام شبکه اعزام سخنران و استاد عمار طی اطلاعیه‌ای آغاز به کار رسمی خود را اعلام کرد. متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

ایراد سخنرانی در انقلاب همواره یکی از ابزارهای موثر در تبیین و آشنایی آحاد مردم با اصول و مباحث مورد نیاز انقلاب و جامعه اسلامی بوده است. امروزه نیز در کنار ابزارهای نوین ارتباطی، به علت ویژگی های منحصر به فرد سخنرانی اعم از ارتباط چهره به چهره، امکان ارائه سوال و پاسخ متناسب با موضوعات گوناگون و تسهیل در انتقال مطلب، همواره از اهمیت بالایی در روشنگری و افزایش سطح فکری جامعه برخوردار می‌باشد.

پس از بررسی شرایط موجود در عرصه سخنرانی و مشخص نمودن چالش‌های فعلی در مسیر "سخنرانان" و "مجموعه‌های برگزار کننده سخنرانی"، در صدد پیاده سازی طرحی در جهت رفع موانع و نیازمندی‌های این دو قشر برآمدیم. اهم مشکلات احصا شده شامل: پراکندگی کاری اساتید، عدم استفاده از اساتید در حوزه تخصصی خود، نبود اطلاع دقیق مجموعه ها از اساتید کمتر شناخته شده، عدم بهره گیری مناسب اساتید از خروجی جلسات با توجه به عدم شناخت از مجموعه های دعوت کننده، عدم وجود توازن کاری میان اساتید و ... می‌باشد.

در حال حاضر اساتید انقلابی هریک در گوشه ای، با روش‌های متفاوت، در کنار سایر مشغله‌های کاری به سازماندهی جلسات سخنرانی خود می‌پردازند که این موضوع وقت و توان زیادی از ایشان می‌گیرد.

قرارگاه اعزام سخنران و اساتید عمار برای رفع این مشکلات در نظر دارد تا تمامی فرآیند های اجرایی و برنامه ریزی اعزام را به عنوان مرکز ارتباطات برای این اساتید به عهده گیرد و تمام تلاش خود را برای اعزام موثر اساتید در مجموعه هایی که بیشترین بازدهی را داشته باشند انجام دهد.

از طرفی مجموعه‌های برگزار کننده سخنرانی به جهت عدم وجود اطلاعات جامع و ارتباطات لازم با اساتید نخبه انقلابی، با مشکلات جدی در دعوت، ایاب و ذهاب و ارتباط گیری با اساتید روبرو می‌باشند. از این رو شبکه اعزام سخنران عمار به دنبال رفع این مشکلات و ارائه خدمات متقابل به اساتید و مجموعه های برگزار کننده سخنرانی می‌باشد.

اهداف از اهداف راه اندازی شبکه اعزام سخنران و استاد عمار می توان به تقویت جبهه فکری و گفتمانی انقلاب اسلامی، ایجاد سامانه اعزام بین اساتید و مجموعه های کشور ،استفاده از اساتید به صورت هدفمند و جریان‌ساز، معرفی اساتید کمتر رسانه ای در کنار اساتید معروف،اعزام اساتید قوی و مورد تایید در زمینه های تخصصی، استفاده از محتوای تولیدی در برنامه ها و سخنرانی اساتید، پوشش مناسب رسانه ای برنامه ها، ایجاد انسجام مجموعه ها از نظر موضوعی و تشکیلاتی و استفاده از اساتید در حوزه تخصصی خود، اشاره کرد.

نظرات برخی از صاحب نظران جبهه فرهنگی انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با ابراز خرسندی از راه اندازی این شبکه بیان داشت: «امروز نیازمند آن هستیم که دایره سخنرانان و چهره های مبلغ انقلابی توسعه یابد و چهره های جدید توانمند و متخصصی که رویش های انقلاب هستند به جامعه معرفی شوند و منحصر در طلاب و علما نماند».

استاد حسن عباسی نیز با اشاره به ضروریات مغفول مانده این موضوع در جبهه فکری انقلاب تصریح کرد: «جهاد کبیر یعنی کوشش در عدم‌ تبعیت از کفار، مجاهد کبیر یعنی عمار یاسر که می کوشید تا مانع تبعیت لشکر مسلمین از قواعد بازی کفر آمیز عمروعاص گردد. از این رو عمارها متولی جهاد کبیر اند»

وحید جلیلی نیز با بیان دیدگاه های خود در این زمینه گفت: «تبیین حقیقت و توجه به محتوا و کلام فارغ از حجاب عنوان ها و شهرت ها باید وجهه همت دوستان قرارگاه اعزام سخنران عمار باشد و این امر با توجه ویژه به رویش های انقلاب قابل تحقق است».

حسین یکتا از مدیران موفق فرهنگی ضمن بیان سختی ها و آسیب هایی که در این مسیر وجود دارد گفت: «قرارگاه عمار میعاد گاه رویش های انقلاب اسلامی برای تبیین و زمینه سازی رسیدن به تمدن اسلامی می باشد. امید است که عمارهای امام خامنه ای ، این جوانان پاک حزب الله در این مسیر با اراده ای آهنین قدم بردارند».

مچنین دکتر وحید یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر حوزه هنری در همین زمینه گفت: در جهانی که انبوه وسواس و شبهات فکری، گوش مردمان را آزرده و حق و حقیقت را کتمان می کند، هیچ راهی جز تذکار و تذکر اصالت ها و حقایق برای ما باقی نمی ماند. برای هر دورانی نیاز به «عمار» هایی است که پرده های ظلمت اموی را کنار بزنند و امروز فصل رویش عمارهای انقلاب اسلامی است.

در این زمینه بسیاری از فعالین انقلابی ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی شبکه اعزام و تأکید بر نیاز شدید این موضوع در راستای گفتمان‌سازی و جریان سازی در جبهه فکری انقلاب اسلامی به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سایت قرارگاه عمار به نشانی WWW.Ammarnet.ir آماده ارائه خدمات به مؤسسات و نهادهای مردمی و انقلابی سراسر کشور جهت اعزام سخنران و استاد است.

شماره تماس‌ها جهت برقراری ارتباط: 02188914042

ارسال نظر: