دو کلام حرف حساب با منتقدان آیت‌الله علم الهدی:

تخریب‌ مشهدیت‌ مشهد علت‌العلل‌ فساد شهر مقدس/‌ دروغ‌ بزرگ‌ بی‌تفاوتی‌ به‌ امام‌جمعه‌ نمی‌چسبد

کدخبر: 2055455

انتقادات مختلف و تخریب و استهزا و تمسخرهای گوناگون نسبت به امام جمعه مشهد روا داشته شده‌اند که عمدتا ضمن ظاهر مطالبه گرانه و منطقی‌شان خالی از استدلال‌های مستحکم و یا بسیار سطحی‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اخیرا پس از سخنرانی آیت‌الله علم الهدی مبنی بر لزوم عدم برگزاری کنسرت در مشهد عده‌ای از فرصت‌طلبان رسانه‌ای و سیاسی نوک پیکان حملات خود را به سمت این عالم انقلابی برده‌اند و انواع تخریب‌ها را به ایشان روا می‌دارند.

انتقادات مختلف و تخریب و استهزا و تمسخرهای گوناگون نسبت به امام جمعه مشهد روا داشته شده‌است که عمدتا ضمن ظاهر مطالبه گرانه و منطقی‌شان خالی از استدلال‌های مستحکم و یا بسیار سطحی‌اند.

به همین دلیل سعی کردیم مهم‌ترین نقد و شبهه وارد شده به ایشان را به بررسی بنشینیم.

شاید جدی‌ترین نقدی که به آیت‌الله علم الهدی پیرامون پرداخت به موضوع کنسرت می‌شود این باشد که با وجود این حد از مشکلات در شهر، چرا شما به دیگر مشکلات شهر نمی‌پردازید؟! برای مثال در نامه‌ای که به ادعای منتشرکنندگان از طرف جمعی از مردم مشهد-!- نوشته بود؛ ادعا شده است که:

«کاش وقتی یک دختر مشهدی مورد تجاوز هم‌زمان ده زائر عراقی ضجه می‌کشید شما به این می‌اندیشید که چرا باید این‌گونه خائفانه و مصلحت اندیشانه سکوت کنید و صدای اعتراض مردم شهرتان نباشید.»

کسانی که این مطلب را نوشته‌اند یا نمی‌دانند و یا خائنانه چشم بر هم می‌گذارند و از لفظ زائر برای کسانی که به دختری مشهد تجاوز کرده‌اند نام می‌برند. سوال اینجاست که تا به حال چند بار شنیده‌اید که در شهر کربلا به کسی تجاوز شده باشد؟ چرا هیچ زمانی چنین اخباری از این شهر به گوش نمی‌رسد؟

پاسخ واضح است. کربلا توانسته است خود را از گزند مدرنیته محفوظ بدارد و شهر بر مبنای همان علت تشکیلش که وجود مضجع شریف امام حسین علیه اسلام است ادامه حیات داده است. در نتیجه به جز زوار امام حسین علیه‌السلام کسی دلیلی برای سفر تفریحی به این شهر پیدا نمی‌کند.

مشهد نیز شهری است که همان‌طور که از نامش مشخص و واضح است بر محور محل شهادت یا مشهد علی ابن موسی الرضا شکل گرفته است؛ اما طی سال‌های اخیر رشد مدرنیته و حضور المان‌های مختلف فرهنگ غربی از جمله مراکز تفریحی گسترده مانند بیشترین مراکز آبی کشور، برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع، بیشترین سالن‌های غذاخوری کشور و ده‌ها المان فرهنگی دیگر همه و همه سبب شده است تا یکی از جاذبه‌های مهم حضور توریست در مشهد مسائل تفریحی محض و مسائلی غیر از حرم ثامن‌الائمه باشد.

به واقع اگر هم‌چنین اتفاقات تاسف باری مانند آنچه که ذکرش در بالا رفت در مشهد افتاده باشد علتی ندارد به جز همان جریانی که سعی کرده است مشهد را از مشهدیت خارج کند و به شهری توریستی تبدیل کند.

شاید تنها و یا یکی از محدود المان‌های غربی که هنوز نتوانسته است در پایتخت معنوی ایران اسلامی جای پای محکمی پیدا کند همین مسئله کنسرت باشد. به واقع اهمیت این مسئله و لزوم عدم برگزاری آن در این شهر نوعی اهمیت راهبردی است. چرا که در صورت بوجود آمدن چنین المانی مانند کنسرت در مشهد باید شاهد حضور گسترده‌تر توریست‌های غیرمذهبی باشیم و این خود یعنی فساد هر چه بیشتر مشهد.

در واقع امام جمعه محترم مشهد خود بزرگ‌ترین دغدغه را نسبت به مسئله حاشیه شهر دارند و خود بارها از وضعیت مرتفع سازی‌های اطراف حرم و غیر آن شکوه کرده‌اند و خود به شدت مخالف و منتقد و نگران رشد فساد در مشهدند؛ اما تفاوت عمده ایشان با برخی دلسوز نماها در آن جاست که آیت‌الله علم الهدی به دنبال منشا فسادند که همانا گرفتن هویت شهری مشهد از این شهر مقدس است و عده‌ای تنها به جلوی چشمشان می‌نگرند و دروغ بزرگ بی‌تفاوتی به وضعیت شهر را به ایشان نسبت می‌دهند.

منبع: ثامن پرس

ارسال نظر: