موسسه آمریکایی هشدار داد:

احتمال دست‌یابی تروریست‌ها به تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اینجرلیک

کدخبر: 2055188

موسسه آمریکایی استیمسون، در گزارشی هشدار داد: تسلیحات هسته ای آمریکا که در پایگاه اینجرلیک ترکیه در نزدیکی مرز با سوریه محافظت می شوند، ممکن است به دست تروریست ها و یا سایر "نیروهای مسلح" بیافتد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، موسسه آمریکایی استیمسون، در گزارشی هشدار داد: تسلیحات هسته ای آمریکا که در پایگاه اینجرلیک ترکیه در نزدیکی مرز با سوریه محافظت می شوند، ممکن است به دست تروریست ها و یا سایر "نیروهای مسلح" بیافتد .

در این گزارش آمده است: استقرار دائمی ده ها واحد تسلیحات هسته ای آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه، خطری جدی را بر می انگیزد و ممکن است تروریست ها و یا سایر نیروهای دشمن بتوانند آنرا به چنگ آورند .

این موسسه اعلام کرد: آیا آمریکا می تواند تقریبا 50 واحد تسلیحات هسته ای (بمب های هیدروژنی В61 ) را که در پایگاه اینجرلیک قرار دارد در شرایط ادامه درگیری در ترکیه کنترل کند؟ این پرسشی است که نمی توان به آن پاسخ گفت.

لیسی هیلی، یکی از نویسندگان گزارش ادامه نگه داری تقریبا 50 واحد از تسلیحات اتمی آمریکایی در پایگاه اینجرلیک ترکیه که بیش از 100 کیلومتری مرز سوریه است را "قماربازی" خواند و نوشت: این تسلیحات هیچ ارزش عملی در میدان جنگ اروپایی نداشته و به دارایی های متحدین ما در ناتو مرتبط نیستند .

این موسسه با بیان این که مناسب ترین کار برداشتن تمامی بمب های هیدروژنی B61 از اروپاست، تاکید می کند: لغو خرید برای محافظت از آنها در محدوده ی اروپا باعث می شود تقریبا 6 میلیارد دلار صرفه جویی گردد.

باری بلچمان، موسس این مرکز نیز در این باره می گوید: این بمب ها برای جنگ ها در این روزها مناسب نبوده و همچنین فوق العاده گرانند. گام قاطعانه برداشتن این تسلیحات از اروپاست و تلاش برای تقویت نیروهای مسلح معمولی است که در واقع از متحدین ما در ناتو دفاع می کنند .

ارسال نظر: