المپیک ریو - ۲۰۱۶

شوک به کشتی فرنگی در روز نخست / سوریان و عبدولی به گروه شانس مجدد رفتند

کدخبر: 2054947

سعید عبدولی و حمید سوریان در نخستین دیدارهای خود در رقابت‌های المپیک مغلوب رقبا شدند تا کشتی فرنگی ایران شروع خوبی در ریو ۲۰۱۶ نداشته باشد و در .

به گزارش خبرنگار اعزامی « نسیم آنلاین » از ریو، رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک 2016 ریو امروز آغاز شد و حمید سوریان و سعید عبدولی نمایندگان ایران در این روز بودند.

سوریان در وزن 59 کیلوگرم به مصاف "شینوبو اوتا" از ژاپن رفت. سوریان در وقت نخست پس از اخطاری که حریفش گرفت در خاک این حریف را در اختیار داشت و موفق شد با اجرای فن بارانداز 2 امتیاز کسب کند. سوریان در ادامه اوتا را خاک کرد تا وقت نخست با برتری 4 بر صفر پشت سر گذاشت.

در سه دقیقه دوم کشتی‌گیر ژاپنی تحرک بیشتری داشت و خیلی زود داوران به سوریان اخطار دادند اما در خاک نتوانست کاری انجام دهد. در ادامه کشتی‌گیر ژاپنی با اجرای فن و اخطاری که به سوریان داده شد 3 امتیاز گرفت. اوتا با استفاده از خستگی سوریان در ثانیه‌های پایانی او را از تشک خارج کرد و 2 امتیاز دیگر گرفت تا این کشتی 5 بر 4 به سود حریف ژاپنی خاتمه یافت.

اوتا در کشتی بعدی خود برابر آلمات کبیسپایف از قزاقستان با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد تا برای رسیدن به نیمه نهایی با آندره برگ از نروژ مسابقه دهد. او در مصاف با این حریف نروژی نیز پیروز شد و در نیمه نهایی نیز توانست روشن بایراموف آذربایجانی را ضربه فنی کرد تا سوریان به گروه شانس مجدد برود. سوریان در نخستین دیدار خود در گروه شانس مجدد با آلمات کبیسپایف از قزاقستان روبرو می‌شود. او در صورت برد به مصاف آندره برگ از نروژ می‌رود و برای رسیدن به مدال برنز با روشن بایراموف آذربایجانی دیدار می‌کند.

سعید عبدولی، نماینده ایران در وزن 75 کیلوگرم نخستین مسابقه خود را برابر "مارک مدسن" از دانمارک برگزار کرد. عبدولی در سه دقیقه نخست تنها توانست یک اخطار از حریف بگیرد و در نهایت دو کشتی‌گیر در این زمان موفق به کسب امتیاز نشدند. در تایم دوم سرانجام عبدولی توانست یک امتیاز و اخطار از حریف گرفته و از کشتی‌گیر دانمارکی پیش بیفتد. در ادامه این کشتی‌گیر دانمارکی بود که یک پوئن و اخطار از عبدولی گرفت و بدلیل اینکه مدسن امتیاز آخر را گرفته بود در نهایت برنده شد.

مدسن در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف ویکتور نمس از صربستان رفت و این حریف را شکست داد. او در نیمه نهایی نیز با پیتر باکسی از مجارستان روبرو شد که با برتری برابر این حریف فینالیست شد.

بدین ترتیب عبدولی که راهی گروه شانس مجدد شده ابتدا به مصاف ویکتور نمس از صربستان می‌رود. در صورت برد برای کسب مدال برنز با پیتر باکسی از مجارستان دیدار می‌کند.

ارسال نظر: