اردوغان به کاخ سفید هشدار داد:

آمریکا باید بین ترکیه و گولن یکی را انتخاب کند!

کدخبر: 2053968

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از امریکا خواسته است فتح الله گولن، شخصیت مخالف آنکارا را به این کشور مسترد کند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، اردوغان روز چهارشنبه (20 مرداد) در جمع هزاران نفر از طرفداران دولت که مقابل کاخ ریاست جمهوری در آنکارا، پایتخت ترکیه تجمع کرده بودند گفت واشنگتن باید بین ترکیه و گولن یکی را انتخاب کند .

آنکارا فتح الله گولن را که در تبعیدی خود خواسته در پنسیلوانیای امریکا به سر می برد، عامل کودتای نافرجام در ترکیه می‌داند؛ کودتایی که موجب تیره شدن روابط ترکیه با امریکا و اتحادیه اروپا شده است .

اردوغان افزود: امریکا دیر یا زود انتخاب خواهد کرد. یا ترکیه یا گولن. آنها یا تروریست کودتاچی گولن را انتخاب می‌کنند یا کشور دموکراتیک ترکیه را. آنها باید انتخاب کنند .

وی خاطرنشان کرد ترکیه برای اثبات آنچه که ایفای نقش گولن در کودتای نافرجام در این کشور می‌خواند «85 جعبه حاوی پرونده» به واشنگتن ارسال کرد .

واشنگتن تا کنون از استرداد گولن به ترکیه خودداری کرده و می‌گوید برای این کار نیازمند دریافت مدارکی دالّ بر دست داشتن وی در کودتای نافرجام در ترکیه است .

به گزارش پرس تی وی، گولن بارها هر گونه دست داشتن در این کودتا را رد کرده و هشدار داده که این اتهامات می‌تواند یکی از شگردهای حزب حاکم ترکیه (حزب عدالت و توسعه) برای مستحکم کردن جایگاه خود در رأس قدرت باشد .

ارسال نظر: