سخنگوی دولت ترکیه: ترکیه هنوز خواهان رفتن بشار اسد است

کدخبر: 2053857

سخنگوی دولت ترکیه با اشاره به ایجاد خط ارتباطی مستقیم میان ستادهای مشترک ارتش روسیه و ترکیه، موضع قبلی این کشور درمورد لزوم کناره‌گیری بشار اسد از قدرت را تکرار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سخنگوی دولت ترکیه از تاسیس خط ارتباطی مستقیم میان ستادهای مشترک ارتش روسیه و ترکیه برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه هدف قرار گرفتن جنگنده سوخو24 خبر داد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر یاست جمهوری ترکیه گفت: «ما توافق کردیم که همواره در تماس نزدیک باهم باشیم تا از چنین حوادثی جلوگیری کنیم. در این چارچوب، ستاد مشترک ارتش ما و روسیه خط ارتباطی مستقیمی را برقرار کردند. آنها مشغول مذاکره در این باره هستند.»

وی همچنین تاکید کرد با وجود دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه و مباحثات حول بحران سوریه، اما ترکیه هنوز برسر موضع خود درباره لزوم رفتن «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور باقیست.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین نسبت به اقدامات ارتش سوریه و بشار اسد برای خریدن زمان، ابراز نگرانی کرد.

به نوشته روزنامه «حریت» کالین همچنین افزود فرمانده ستاد مشترک ارتش روسیه نیز در جلسه دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حضور داشت.

وی با اشاره به بحران سوریه گفت: «نمی‌دانم این خط قرمز است یا سیاه. آنها (اردوغان و پوتین) حول سوریه، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله حریم هوایی، ارتباط نزدیکی دارند.»

ارسال نظر: