فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خبر داد:

تعلیق مذاکرات صلح یمن/ مذاکره کنندگان کویت را ترک می‌کنند

کدخبر: 2052002

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد که مذاکرات صلح میان طرفین درگیر در این کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: ما برای برگزاری جلسه پایانی در روز شنبه برنامه‌ریزی می‌کنیم و اکنون در تلاش برای صدور بیانیه‌ای برای قطعی کردن نتایج حاصل شده در جریان مذاکرات هستیم.

وی گفت، مذاکراتی که 21 آوریل آغاز شد، در آینده از سرگرفته خواهد شد اما زمان دقیق این مذاکرات را اعلام نکرد. او در عین حال به امکان بازگشت به کویت اشاره کرد.

وی اظهار داشت: پیشرفتی هایی حاصل شده و در جریان مذاکراتی که بیش از 90 روز ادامه داشته در مورد همه مسائل دشوار بحث و مذاکره شده است. هدف ما این است که توافق صلح همیشگی وجود داشته باشد.

ولد شیخ به ارائه طرح صلح با محوریت اوضاع امنیتی طی روزهای گذشته اشاره کرد و نسبت به واکنش مثبت هیات دولت مستعفی یمن قدردانی کرد.

هیات دولت مستعفی یمن روز پنجشنبه به کویت بازگشت و به گفته محمد العمرانی، سخنگوی این هیات بازگشت هیات به منظور حضور در جلسه اختتامیه است و نه برای برگزاری مذاکرات جدید.

در همین حال انصارالله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن از تصمیم خود برای اعلام اسامی اعضای شورای سیاسی طی سه روز آینده به منظور مدیریت کشور خبر دادند.

این شورای 10 نفره قرار است کنترل کشور را تا تعیین رئیس جمهور قانونی و روی کار آمدن دولت در دست بگیرد. انتخاب این شورا با اعتراض سازمان ملل و دولت مستعفی این کشور مواجه شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: