اردوغان: دولت‌های اروپایی ریاکار هستند/ ۳۰ هزار معلم جدید استخدام کنیم

کدخبر: 2050062

رئیس‌جمهور ترکیه اتهامات سنگینی به اتحادیه اروپا وارد و خاطرنشان کرد: دولت‌های اروپایی ریاکار بوده و صادق نیستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رجب طیب اردوغان در گفتگوی اختصاصی با کانال اول تلویزیون آلمان، "آ.اِر.دِ" در خصوص محورهای مهمی از جمله کودتای نافرجام اخیر در ترکیه، تعیین وضعیت فوق العاده در این کشور و مخالفان اردوغان و نیز اجرای دوباره مجازات اعدام در این کشور مصاحبه اختصاصی انجام داد.

در این گفتگو اردوغان، اتهامات سنگینی به اتحادیه اروپا وارد و خاطر نشان کرد: دولتهای اروپایی، صادق نیستند.

وی با اشاره به اینکه کشورش در انتظار دریافت کمکهای مصوب اتحادیه اروپا (در خصوص کمک به آوارگان) است در عین حال آلمان را نیز به آزاد نگاه داشتن تروریستها متهم کرد.

اردوغان در این مصاحبه سی دقیقه ای که در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا با حضور زیگموند گوتلیب، یکی از سردبیران کانال آ.اِر.دِ برگزار شد، به توصیف اوضاع فعلی کشورش پرداخت.

وی در واکنش به تلاش اخیر برای کودتا در ترکیه گفت: این کودتا بحرانی ترین مقطع زندگی سیاسی ام بود.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز تاسف از حمله به مردم ترکیه افزود: کاخ ریاست جمهوری ترکیه تا به حال با چنین وضعیتی روبرو نشده بود.

اردوغان سپس مخالفان خود را تروریست خواند و از یک سازمان واقعی و هویت شناخته شده اعضای این سازمان سخن گفت.

وی ادامه داد: چون آنها شناخته شده بودند ما توانستیم بسرعت واکنش نشان دهیم.

اردوغان در پاسخ به این سئوال که آیا قصد تمدید حالت فوق العاده را دارید، گفت: باید ببینیم چطور می شود. چون اگر شرایط به حال عادی برگردد دیگر به تمدید این وضعیت به دو یا سه ماه بیشتر نیازی نداریم. تاکنون حالت فوق العاده برای سه ماه تعیین شده است. از زمان تلاش برای کودتا بنا به اظهارات مقامات رسمی ترکیه تاکنون بیش از چهل و پنج هزار کارمند دولت به حال تعلیق درآمده اند. این در حالی است که بیست و یکهزار معلم مدارس خصوصی نیز از کار برکنار شده اند.

وی در واکنش به این که آیا با این گونه اقدامات، آینده ترکیه به خطر نمی افتد، گفت: از طریق وزارت آموزش (و پرورش) در نظر داریم تا بسرعت بیست تا سی هزار معلم (جدید) استخدام کنیم.

اردوغان در واکنش به اجرای مجدد قانون اعدام در ترکیه نیز گفت: این قانون فقط در اروپا اعمال نمی شود و تقریبا در همه جا برقرار است.

وی تاکید کرد: من (به تنهایی) اجازه اعمال اعدام در ترکیه را ندارم. من شاه نیستم و فقط یک رئیس جمهورم و یک رئیس جمهور قدرتمند بودن بدان معنا نیست که علیه قانون اساسی وارد شویم. بنابراین باید دید نظر مردم چیست و آیا ملت ترکیه خواهان برقراری مجازات اعدام هستند یا خیر. به همین خاطر این درخواست باید در پارلمان ترکیه مورد رسیدگی قرار گیرد.

ارسال نظر: