معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد

مهلت ثبت‌نام دانش‌‌آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران تا پایان شهریورماه

کدخبر: 2049282

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌‌آموزان اتباع خارجی نگران ثبت‌نام در مدارس ایران نباشند، گفت: مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران تا پایان شهریور ماه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شاهین نوش‌آبادی، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در واکنش به این جمله که «به رغم ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران، اما هنوز مدارس این شیوه‌نامه را دریافت نکرده‌اند و از ثبت‌نام خودداری می‌کنند که موجب نگرانی‌هایی در خانواده دانش‌آموزان اتباع شده است»، اظهار داشت: خانواده‌های دانش‌آموزان اتباع خارجی نگران ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس ایران نباشند.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه ثبت‌نام 23 تیر ماه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: از زمانی که شیوه‌نامه به ادارات‌کل ابلاغ می‌شود تا ارسال آن به مدارس، مدت زمانی طول می‌کشد اما نگرانی از این بابت وجود ندارد.

نوش‌آبادی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، تصریح کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی دارای دو بند «الف» ویژه دانش‌آموزان دارای مدارک اقامتی و هویتی و بند «ب» ویژه دانش‌آموزان فاقد مدارک اقامتی و هویتی است که دانش‌آموز مشمول بند «الف» حدود 90 درصد تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی را در بر می‌گیرند که در مدارس ایران پرونده تحصیلی دارند و ثبت‌نام آنها مانند ثبت‌نام دانش‌آموزان عادی در کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان مشمول بند «ب» نیز با همکاری وزارتخانه‌های کشور و بهداشت انجام می‌شود و روال آن کاملاً مشخص است و هیچ دغدغه‌ای در این خصوص هم وجود ندارد.

ارسال نظر: