لیگ برتر فوتبال از فردا استارت می‌خورد

آغاز هیجان انگیزترین لیگ تاریخ؛ جنگ ستاره‌ها برای فتح لیگ شانزدهم

کدخبر: 2049242

لیگ برتر فوتبال ایران به صورت رسمی از فردا استارت می‌خورد و همه در انتظار دیدن ستاره‌های تیم‌هایشان هستند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، لیگ برتر فوتبال ایران به صورت رسمی از فردا استارت می‌خورد و همه در انتظار دیدن ستاره‌های تیم‌هایشان هستند. هرچند در هفته اول تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران هرکدام به نوعی نمی‌توانند حضور پرتعداد هوادارانشان را داشته باشند اما به اندازه کافی دلیل وجود دارد که باعث جذابیت بازی‌های هفته اول لیگ برتر می‌شود. هرچه که هست فردا فصل جدید فوتبال ایران شروع می‌شود و با عملکرد خوب تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات می‌توانیم انتظار فصل جذابی داشته باشیم.

یکشنبه، چهارم مردادماه

منصوریان طلسم افتتاحیه لیگ را می‌شکند؟

استقلال در حالی فردا در اولین بازی فصل خود به مصاف نفت تهران می‌رود که منصوریان برای اولین بار در این بازی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم محبوبش می‌نشیند. شاید این از بدشانسی منصوریان باشد که در اولین بازی خود به عنوان سرمربی استقلال باید روبه روی نفت تهرانی قرار بگیرد که مربیگری‌اش را مدیون این تیم است. استقلال در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، ووریا غفوری و کاوه رضایی را جذب کرده است و بسیار به موفقیت در این فصل امیدوار است ولی نفت تهران تعداد زیادی از بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته خود را از دست داده است. نفت تهران در 6 سال گذشته 4 بار استقلال را شکست داده است، یک بار شکست خورده و یک بازی هم مساوی شده است.

ذوب‌آهن در انتظار استارت مقتدرانه

ذوب‌آهن یکی از تیم‌هایی است که در فصل نقل و انتقالات بازیکنان بزرگی مثل کاوه رضایی و مسعود حسن‌زاده را از دست داد و بنگستون شاخص‌ترین بازیکنی است که جذب این تیم شده است. البته سیاه‌جامگان با خرید بازیکنانی مثل خانزاده، نورمحمدی، ایوب کلانتری و سیف اللهی کاملا نسبت به فصل گذشته قدرتمند شده است. دو تیم ذوب‌آهن و سیاه جامگان 2 بازی با هم برگزار کرده‌اند و هر 2 بار ذوب‌آهن به پیروزی رسیده است.

هالیوودی‌های تبریزی در جستجوی پیروزی

پر ستاره‌ترین تیم تاریخ تراکتورسازی در حالی کار خود را فردا برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر استارت می‌زند که تا شب گذشته به صورت قطعی معلوم نبود که این بازی در کجا برگزار می‌شود تا اینکه شب گذشته مصطفی آجرلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد که این تیم در ورزشگاه اختصاصی خود که گنجایش آن 7 هزار نفر است در بازی با استقلال خوزستان به میدان می‌رود. هرچند امروز فدراسیون فوتبال اعلام کرده که این بازی باید در کرج برگزار شود. تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی مثل محمد نوری، محمد ابراهیمی، جاسم کرار، هادی محمدی و ادینیو را جذب کرده است و از نظر مهره‌ای مشکلی ندارد. استقلال خوزستان هم با جدایی بازیکنانی مثل دخسوس و کولی بالی نتوانسته بازیکن شاخصی را جذب کند. در 6 بازی آخر دو تیم تراکتورسازی 3 بار موفق به پیروزی شده و 3 بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

برزیل ایران با صبا استارت می‌زند

مهمترین بازیکنی که در فصل نقل و انتقالات با صنعت نفت قرارداد امضا کرد رضا نوروزی بود و این تیم با بازیکنان جوان و بومی خود پای به لیگ شانزدهم می‌گذارد. صنعت نفت آبادان که به برزیل ایران معروف است در بازی اول مهمان صبایی است که در نقل و انتقالات بازیکنانی مثل فرید کریمی، جلال‌الدین علی محمدی، ابوالفضل ابراهیمی و امیرحسین صادقی را از دست داده است و بازیکنانی مثل هاشم بیک‌زاده، اکبرصادقی و احمد حسن را جذب کرده است اما به نظر می‌رسد این تیم هم مثل حریف خود باید به فکر بقا در لیگ برتر باشد.

دوشنبه، پنجم مردادماه

برانکو در حسرت بردن سایپا و فرکی

پرسپولیس بعد از خرید بازیکنان تاثیرگذاری مثل وحید امیری، سیدجلال حسینی، ساسان انصاری و علیرضا بیرانوند موفق شده تیم قدرتمندی را روانه مسابقات کند اما نکته ناامید کننده برای هواداران این تیم این است که نه تا حالا برانکو موفق به بردن سایپا شده است و نه در دوران حضورش در پرسپولیس موفق شده فرکی را شکست بدهد. سایپا در فصل نقل و انتقالات به جز مسعود حسن‌زاده موفق نشده بازیکنان تاثیرگذاری را جذب کند ولی تقریبا تمام بازیکنان تاثیرگذار این تیم ماندنی شده‌اند. نبرد فرکی- برانکو به نوعی جنگ بین استاد و شاگرد است و باید دید برانکو آیا برای اولین بار می‌تواند شاگرد سابقش در تیم ملی را شکست بدهد یا نه. در 3 سال اخیر پرسپولیس برابر سایپا در 3 بازی شکست خورده است، 2 بازی مساوی شده و یک بازی هم قرمزها موفق به پیروزی شده‌اند.

آغاز کار گسترش رویایی

تیم فوتبال گسترش فولاد با خرید بازیکنانی مثل شیمبا، خلعتبری و فرناندو دخسوس حضور قدرتمندی در لیگ شانزدهم خواهد داشت. این تیم در فصل نقل انتقالات بسیار خوب عمل کرده است و به گفته فراز کمالوند تیم سوم شهر تبریز می‌تواند به عنوان اولین تیم این شهر لقب بگیرد که می‌تواند قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد. اما از طرفی پیکان با استخدام بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای مثل برهانی، صادقی، رحمان احمدی، ابوالفضل ابراهیمی و البته بهادر عبدی در کنار بازیکنان جوان فصل گذشته این تیم تلاش می‌کند که رتبه خوبی در لیگ برتر کسب کند.

همه در انتظار موفقیت ویسی

عبدالله ویسی بعد از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر باید روز دوشنبه کارش را با سپاهان در بازی با پدیده استارت بزند. سپاهان در فصل نقل و انتقالات ستاره‌هایی مثل فرید کریمی، جلالدین علی محمدی و فرید کریمی را جذب کرد تا آنها جای ستاره‌هایی مثل علی کریمی، فوزیل موسی اف، رحمان احمدی، شیمبا و پادوانی را پرکنند. اما پدیده بر خلاف سپاهان بدون تغییر مهمی پای به لیگ شانزدهم می‌گذارد. در 4 بازی گذشته دو تیم سپاهان دو بار پیروز شده، یک بازی مساوی شده و یک بازی هم با پیروزی پدیده به پایان رسیده است.

قدیمی‌ترین تیم تبریز بعد از 20 سال استارت می‌زند

ماشین‌سازی که قدیمی ترین تیم شهر تبریز محسوب می‌شود روز دوشنبه بعد از 20 سال دوری از لیگ برتر با بازی با فولاد استارت می‌زند. این تیم با خرید بازیکنان مثل آندو تیموریان، سامان نریمان جهان و پیام صادقیان و الیته با سرمربیگری رسول خطیبی امیدوار است که بتواند حضور خود در لیگ برتر را تداوم ببخشد. این تیم بازی‌ها را با کم ستاره‌ترین فولاد تاریخ استارت می‌زند و باید امیدوار باشد که در گرمای اهواز بتواند موفق به کسب 3 امتیاز بازی بشود. فولاد در نقل و انتقالات اسکوچیچ سرمربی فصل گذشته خود را از دست داد و بازیکن بزرگی هم به جمع این تیم اضافه نشد.

ارسال نظر: