رییس صنایع بیسکویت و شکلات در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

تعطیلی کارخانه‌های شکلات و بیسکویت در اثر کمبود شکر/ به دولت هشدار دادیم شکر کم است، اقدامی نکردند

کدخبر: 2049221

مغازه‌ای گفت: تنها مشکل کارخانه‌داران گرانی شکر نیست بلکه نایابی این کالا نیز مشکلات زیادی را برای آنان فراهم کرده است

جمشید مغازه‌ای، رئیس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » از تأثیر گرانی قیمت شکر در بازار شیرینی و شکلات خبر داد و گفت: شکر مواد اولیه بسیاری از کالاهاست بنابراین گران شدن آن بر روی بقیه کالاها نیز تأثیرگذار خواهد بود اما از آن جهت که در حال حاضر بازار به دلیل رکود شدید کشش هیچ گونه افزایش قیمت را ندارد لذا قیمت شکلات تاکنون تغییری نداشته است.

وی اضافه کرد: هر چند که گرانی شکر موجب افزایش قیمت محصولاتی مانند شکلات نشده است، اما با این حال در چنین شرایطی برخی از کارخانه‌های تولیدکننده به تعطیلی زودرس دچار شده و تولید خود را برای مدتی متوقف کرده‌اند.

مغازه‌ای بیان داشت: تنها مشکل کارخانه‌داران گرانی شکر نیست بلکه نایابی این کالا نیز مشکلات زیادی را برای آنان فراهم کرده است و این خطر وجود دارد که چنان چه این روند ادامه داشته باشد اکثر کارخانه‌هایی که مواد اولیه شان شکر است تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: هر بار که با مسئولین صحبت کرده‌ایم ما را به بورس کالا سوق داده‌اند، بورس هم تاکنون کارساز نبوده است، زیرا هم تحویلش به موقع نبوده و هم قیمت در بورس نوسان داشته است از طرفی دست بسیاری از افراد به بورس هم نمی‌رسد.

مغازه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: ما از مسئولین گله مند هستیم که چرا زودتر از این برای چنین موضوعی چاره‌ای نیندیشیدند، در حالی که ما از فروردین و اردیبهشت ماه هشدارهایی نسبت به آن چه که در حوزه شکر ممکن است رخ دهد داده بودیم و بیان کرده بودیم که میزان شکر کم است اما متأسفانه ترتیب اثر ندادند، البته امیدواریم که به زودی این بحران حل شود.

ارسال نظر: