مهدی تاج: باید خرید و فروش تیم‌ها ممنوع شود/ هنوز نمی‌توانیم بگوییم لیگ حرفه‌ای داریم

کدخبر: 2049213

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مسلماً لیگ ما هنوز آن‌طور که باید حرفه‌ای نشده است و هنوز نمی‌توانیم بگوییم لیگ حرفه‌ای داریم.

به گزارش «نسیم آنلاین»، مهدی تاج در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران در فصل پانزدهم با خیر مقدم به اهالی فوتبال، اعضای وزارت ورزش، مهمانان حضور یافته از ریاست جمهوری و... اظهار کرد: از همه کسانی که در برگزاری مسابقه‌های لیگ برتر با ما همکاری داشتند تشکر می‌کنم. مسابقه‌های متعددی در استان‌ها برگزار شد و هیات‌های فوتبال کمک زیادی به ما کردند. لیگ‌های فوتبال و فوتسال بانوان هم با همکاری این عزیزان برگزار شد. از هیات مدیره تیم‌ها، مدیران، بازیکنان مربیان و هواداران همه تیم‌ها تشکر می‌کنم. از مسئولان محترم ورزشگاه‌ها تشکر می‌کنم که به صورت جدی با ما همکاری می‌کنند. بدون حضور این عزیزان برگزاری لیگ عملی نیست.

او اضافه کرد: عوامل متعدد دیگری مانند اورژانس اتوبوس‌رانی شورای تامین استان‌ها مسئولان محترم هیات‌های سراسر کشور، صدوسیما، خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران، عوامل فدراسیون، کمیته‌های انضباطی، صیانت، اخلاق و پزشکی و ضد دوپینگ هم کمک زیادی به ما می‌کنند و دلم نیامد که این‌ها را از قلم بیندازم. این‌ها در طول سال واقعا کمک زیادی به ما می‌کنند. فصل جدید دیگری را هم با کمک این عزیزان آغاز می‌کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: سازمان لیگ 6 هزار و 500 مسابقه را در سراسر کشور برگزار می‌کند. لیگ‌مان هم با پویایی خوبی برگزار می‌شود و توصیه‌هایی که ما در خصوص لیگ‌مان داریم و باید کمک کنیم روند حرفه‌ای سازی لیگ است که باید به صورت مستمر آن را پیش ببریم. در تلاشیم جایی بایستیم که نقطه استاندارد کیفیت و استانداردسازی در آسیا باشد. در حال حاضر دومین لیگ آسیا هستیم اما کاستی‌هایی وجود دارد و تلاش می‌کنیم آن‌ها را رفع کنیم.

تاج با اشاره به لیگ دسته یک فوتبال ایران گفت: لیگ یک زیرمجموعه فوتبال ایران و لیگ‌های دو و سه به همین صورت هستند. هیات رییسه فدراسیون فوتبال مصوبه بسیار خوبی درباره لیگ فوتسال، لیگ بانوان و لیگ فوتبال ساحلی داشته‌اند. هیات رییسه مصوب کرد که اگر باشگاهی برای فوتسال، فوتبال بانوان و فوتبال ساحلی سرمایه‌گذاری کند، این 5 درصد مالیات را به 3 درصد کاهش می‌دهیم ولی مشروط به اینکه هزینه‌های مثبتی در کار باشد و سازمان لیگ بپذیرد. اگر هم باشگاهی فوتبال بانوانش را تشکیل نداده است، سازمان لیگ موظف است که این دو درصد را پرداخت کند. تصورم این است که فوتسال بانوان ما در آسیا اول و در دنیا ششم است. بحث بعدی که حتما ادامه می‌دهیم مبارزه با دوپینگ است. خیلی جدی این موضوع را پیش می‌بریم. کل لیگ‌های ما در بخش پزشکی معاینه می‌شوند و پرونده پزشکی منظمی تشکیل می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: جوان‌گرایی لیگ ادامه دارد. ما میزان دوندگی در مسابقه‌های لیگ را افزایش دادیم و الان از 4 کیلومتر به 9 کیلومتر رسیده است و باید بیشتر از این هم برویم. لیگ باید ضابطه‌مند شود و خرید و فروش تیم‌ها کاهش یابد. اینکه لیگ را سهمیه‌ای کنیم و به هر استانی یک تیم بدهیم، درست نیست و تیم‌داری بر اساس توانمندی و ضابطه است. کمیته استیناف و اخلاق با جذب نیروهای توانمند به بی‌ضابطه گی‌ها ورود می‌کند به صورت فوتبالی برخورد می‌کند. تمام بحث‌های فوتبالی باید در خود فوتبال و مسئولین قضایی این رشته به آن رسیدگی کنند و به صورت قانونی با آن برخورد کنیم.

او افزود: مسائل فرهنگی بسیار خوبی را باید در لیگ توسط مسئولان سازمان لیگ پیاده کنیم. اولین هفته لیگ به نام انتقال خون نام‌گذاری شده است. هر هفته‌ای به یک مناسبتی نام‌گذاری شده است. فوتبال بسیار فراگیر و گسترده است و تاثیرات بسزایی می‌گذارد و هیچ پدیده دیگری هم قابل مقایسه با آن نیست. این کارها باید انجام شود. امیدوارم افزایش حضور تماشاگران را در لیگ برتر داشته باشیم. ما با میانگین 13 هزار و 200 نفر در لیگ اخیر عملکرد بهتری نسبت به دو سال گذشته که 9 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شده بودند داشتیم. امیدوارم امسال تماشاگران زیادی داشته باشیم. لیگ ما در مسابقه‌های داخلی و خارجی در رصد مربیان تیم ملی است. امروز مسئولان تیم ملی ما به خوبی بازیکنان را می‌بینند و انتخاب می‌کنند و سهم بازیکنان برجسته ما در تیم‌های ملی بسیار زیاد است. اکثر بازیکنان از لیگ‌مان هستند ان‌شاءالله این کار باید ادامه داشته باشد. در مجموع تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که به ما در سازمان لیگ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و همه مجموعه ما که فوتبال را کمک می‌کنند. دست همه را می‌فشارم و از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

ارسال نظر: