رئیس جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد:

ضرورت تشکیل زیرگروه‌های کارشناسی تدوین برنامه ۵ ساله هلال احمر

کدخبر: 2049145

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه برنامه پنج‌ساله هلال‌احمر با نگاهی جدید تدوین شده است، بر تشکیل زیرگروه‌های کارشناسی تدوین برنامه در تمامی سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری همایش سه‌روزه تدوین برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر، گفت: دستاورد مهم این همایش، تدوین برنامه‌ای با نگاه و رویکردی جدید برای هلال‌احمر بود تا بر مبنای آن ماموریت‌های هلال‌احمر تعیین و مشخص شود در چه زمینه‌هایی هلال احمر وظیفه قانونی داشته و در چه زمینه‌هایی باید به عنوان حامی و پشتیبان عمل کند؛ تا دیگر خارج از وظایف و ماموریت‌های تعیین شده، فعالیتی انجام نشود.

همه مسئولان و مدیران هلال‌احمر باید در تدوین برنامه پنج‌ساله جمعیت فعال باشند

وی با اشاره به تدوین سند برنامه ششم جمعیت هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: حوزه تدوین برنامه، اقدامی ساختاری است و همه مسئولان و مدیران هلال‌احمر باید در تدوین برنامه پنج‌ساله جمعیت فعال باشند؛ ضمن این که باید برای پنج‌سال آینده به شورای عالی جدید برنامه ارائه دهیم.

امدادرسانی هلال‌احمر در طوفان شن سیستان و بلوچستان حرکتی بشردوستانه است

در این جلسه همچنین دکتر ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گزارشی از اقدامات این جمعیت در طوفان شن اخیر در استان سیستان و بلوچستان و سفر به این استان به‌منظور رسیدگی به نحوه خدمت‌رسانی به هموطنان، ارائه داد.

ضیائی نیز در این زمینه با تشکر از رئیس سازمان امداد و نجات برای امدادرسانی و هماهنگی با مسئولان استانی در کمک به هموطنان متاثر از طوفان شن در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: امدادرسانی هلال‌احمر به هموطنان در طوفان شن سیستان و بلوچستان، حرکتی بشردوستانه و نوع‌دوستانه است و هر چند وظیفه مشخصی برای هلال‌احمر در این زمینه تعیین نشده، اما همواره در کمک به همنوعان از هیچ کمکی فروگذار نکرده‌ایم و در شرایطی که بخشی از کشور با این وسعت درگیر شده‌است، برنامه‌ریزی لازم را برای کمک به هموطنان انجام داده‌ایم و لذا ضروری است تا همه دستگاه‌ها نیز در این زمینه وارد عمل شوند.

شورای عالی فرصتی بزرگ و راهنما و پشتیبان مهمی برای جمعیت است

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به برگزاری آخرین جلسه اعضای شورای عالی جمعیت در سومین دوره مجامع جمعیت، گفت: شورای عالی فرصتی بزرگ برای جمعیت هلال‌احمر از نظر حقوقی بوده و در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها راهنما و پشتیبان مهمی برای جمعیت در ماموریت‌های بزرگ خود است.

وی اظهار امیدواری کرد: افراد جدیدی که به پشتوانه تخصص و مقبولیت مردمی برای شورای عالی جدید جمعیت رای خواهند آورد نیز همچون شورای گذشته، در تصمیم‌گیری‌های مهم کمک‌حال جمعیت هلال‌احمر باشند، ضمن آنکه برنامه‌های پنج‌ساله و ششم جمعیت هلال‌احمر نیز در شورای عالی جدید نهایی خواهد شد.

جزئیات برنامه‌ریزی آزمون استخدامی هلال‌احمر

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر هم در شورای معاونین جمعیت توضیحاتی پیرامون برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری آزمون استخدامی جمعیت هلال‌احمر ارائه کرد.

دکتر حسن ابوالقاسم گرجی با اشاره به آزمون استخدامی ۲۹ مرداد جمعیت هلال‌احمر، گفت: امکان استخدام ٧٥٠ نفر در جمعیت هلال احمر فراهم و مقرر شده است این تعداد از میان داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر و از طریق آزمون استخدامی جذب شوند و لذا درصد این نیروها در پایگاه‌ها و شعب جمعیت هلال احمر فعال، به بیش از ٨٥ درصد می‌رسد. وی افزود: جذب نیروهای جدید بر اساس نیازی است که سال‌ها در حوزه صف وجود داشت که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر: