مرکز دانشجویی حقوق بشر خواستار شد

تشکیل کمپین بین‌المللی حمایت از مسلمانان کشمیر در فضای مجازی

کدخبر: 2049139

مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل کمپین بین‌المللی حمایت از مسلمانان کشمیر در فضای مجازی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) با صدور بیانیه‌ای در حمایت از مردم کشمیر از مردم خواست تا با پیوستن به کمپین بین‌المللی «حمایت از مسلمانان کشمیر» حمایت خود را از مظلومین کشمیر اعلام دارند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در حالی که جهان در هیاهوی درگیری با گروه تروریستی داعش غرق شده است، در شبه‌قاره هند در منطقه جامو و کشمیر نیز درگیریهای خونینی بین مردم و نیروهای امنیتی هند در حال رخ دادن است. پلیس و نیروهای امنیتی هند با خشونت تمام به روی مردم آتش گشوده‌اند. در شهر حکومت نظامی بوده و مردم ده روز است که اعتصاب سراسری به راه انداخته‌اند.کسب و کار و زندگی در شهر فلج شده و تعداد زیادی کشته و مجروح شده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: متاسفانه اینگونه اقدامات که نقض صریح حقوق بشر در آزادی عقیده و افکار، اصل پذیرفته شده احترام به ادیان الهی و آسمانی و نقض حق حیات است، نشان می‌دهد که تمام مرزهای ادعا شده حقوق بشری و ارزشهای تبلیغ شده غربی یکی پس از دیگری شکسته شده است. اکنون شاهد آن هستیم که خشونت علیه مسلمانان از گروهکهای تروریستی به ارتشها و حکومتهای متحجر رسیده و به صورت سیستماتیک پیگیری می‌شود. امروز بار دیگر زخم کهنه کشمیر سرباز کرده و دنیا در قبال جراحات کشمیر با سکوت سهمگین خود نظاره‌گر جنایات علیه بشریت و انسانیت هستند. به راستی جرم مردم کشمیر چیست که عده‌ای وحشیانه به آنان حمله می‌کنند و جوانانشان را به قتل می‌رسانند و خانه و کاشانه‌شان را به ویرانی می‌کشند؟ راز مسلمان‌هراسی از یک‌طرف و مسلمان‌کشی از طرف دیگر چیست و از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ چرا دنیا سکوت اختیار کرده است؟

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) و جمعی از فعالان مستقل رسانه‌ای برخود لازم می‌داند با تشکیل و حمایت از کمپین «حمایت از مسلمانان کشمیر» در فضای مجازی، صدای مسلمانان کشمیر را به گوش جهانیان برسانیم. ضمن تشکر از رسانه‌های جمعی که اقدام به پوشش رخدادهای کشمیر نموده‌اند، ذکر این نکته را لازم و ضروری می‌دانیم که حمایت از مظلومین کشمیری نه به معنای حمایت از گروه یا حزب یا مجموعه خاصی بوده بلکه حمایت از مبارزات مردمی برای احقاق حقوقشان است. مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) به عنوان یک موسسه مستقل حقوق بشری تاکید می‌کند که درگیریهای کشمیر بعد مذهبی شیعی_سنی نداشته و مردم کشمیر با توجه به حقوق بدیهی خود را بدون اینکه مورد تعرض قرار بگیرند و کشته شوند حق اعتراض، انتقاد و اعتصابات مدنی جهت احقاق حقوق خود را دارند.

مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) در پایان تاکید کرده است: از تمام گروه‌ها، تشکلها و اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت می‌نماید تا با پیوستن به کمپین بین‌المللی «حمایت از مسلمانان کشمیر»حمایت خود را از مظلومین کشمیر اعلام دارند. قطعا چنین موضعی منجر به دلگرمی مردم مسلمان کشمیری و برقرار شدن پیوند مجدد تاریخی میان ایران و کشمیر است.

ارسال نظر: