تاریخچه والیبال در ادوار مختلف رقابت‌های المپیک + عکس

کدخبر: 2049115

تاریخچه والیبال در ادوار مختلف رقابت‌های المپیک را از «نسیم آنلاین» بخوانید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تاریخچه والیبال در ادوار مختلف رقابت‌های المپیک را در ادامه بخوانید.

المپیک توکیو 1964: والیبال برای نخستین بار در المپیک توکیو 1964 حضور پیدا کرد. در این دوره روسیه قهرمان شد. در این عکس چسنوکف کاپیتان روسیه برای دریافت مدال بر روی سکوی قهرمانی ایستاده است. او در سال 2010 فوت کرد.

المپیک مکزیکو سیتی 1968: اتحاد جماهیر شوروی برای نخستین بار قهرمان شد. ژاپن و چکسلواکی در رده های دوم و سوم ایستادند. در این عکس ژاپن و چکسلواکی برای فینال تلاش می کنند.

المپیک مونیخ 1972: ژاپن که مدال های نقره و برنز را دوره های قبل کسب کرده بود، در این دوره موفق شد طلا را از آن خود کند. آلمان شرقی و شوروی در رده های دوم و سوم ایستادند.

المپیک مونترال 1976: در این دوره لهستان تمام حریفانش را با قدرت شکست داد و با پیروزی برابر شوروی مدال طلا تصاحب کرد. پس از شوروی هم کوبا در رده سوم ایستاد.

المپیک موسکو 1980 : شوروی بار دیگر بر روی سکوی قهرمانی ایستاد. بلغارستان و رومانی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

المپیک لس آنجلس 1984: آمریکا از میزبانی استفاده کرد و طلا را برد. برزیل و ایتالیا نقره و برنز گرفتند. در این دوره تیم های شوروی، لهستان، بلغارستان و کوبا تحت تاثیر تحریم ها حضور نداشتند.

المپیک سئول 1988: آمریکا که در دوره قبل قهرمان شده بود، در این دوره به شوروی هایی که برگشته بودند، چربید و بار دیگر قهرمان شد! شوروی و آرژانتین در رده های دوم و سوم قهرمان شدند.

المپیک بارسلونا 1992: برزیل با غلبه بر هلند در فینال برای نخستین بار قهرمان شد. آمریکا قهرمان دور قبل در رده سوم ایستاد.

المپیک آتلانتا 1996: فینال این دوره بین هلند و ایتالیا برگزار شد که به رای بینندگان تلوزیونی، این مسابقه جذاب ترین مسابقه المپیک انتخاب شد. هلند مدال طلا گرفت، ایتالیا و یوگوسلاوی نقره و برنز!

المپیک سیدنی 2000: در این دوره روسیه برای نخستین بار بدون نام شوروی شرکت کرد. هلند با شکست روس ها قهرمان شد و ایتالیا در رده سوم قرار گرفت.

المپیک آتن 2004: برزیل با هدایت برناردو رزنده مدال طلا را از آن خود کرد. نقره و برنز به تیم های ایتالیا و روسیه رسید. در این رقابت ها جیبا موثرترین بازیکن انتخاب شد.

المپیک پکن 2008: آمریکا در یک بازی دیدنی و تاریخی 3 بر یک برزیل را شکست داد و مدال طلا گرفت. روسیه در رده سوم ایستاد.

المپیک لندن 2012: در یک بازی پایاپای و تماشایی در حالی که روس ها از مدال طلا در فینال نا امید بودند در ست پنجم پیروز شدند و بر سکوی قهرمانی ایستادند. ایتالیا در رده سوم قرار گرفت.

ارسال نظر: