وزیر خارجه انگلیس خواستار نابودی تسلیحات شیمیایی لیبی شد

کدخبر: 2049061

وزیر خارجه جدید انگلیس در نخستین حضور خود در سازمان ملل به تهدیدات سلاح‌های شیمایی لیبی اشاره کرد و خواهان مشارکت جامعه بین الملل برای نابودی انبارهای تسلیحات شیمیایی این کشور شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرد انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا در جهان مسیر انزوا را در پیش نگرفته است بلکه در عرصه بین المللی فعال‌تر از گذشته خواهد شد .

وزیر امور خارجه انگلیس که در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل متحد سخن می گفت، تاکید کرد بر خلاف آنچه برخی تصور می کنند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به معنای منزوی شدن انگلیس در عرصه جهانی نیست بلکه برعکس این کشور با کناره گیری از اتحادیه اروپا نقش و حضور فعالتری در عرصه بین المللی خواهد داشت .

بوریس جانسون که از طرفداران سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود هر گونه مقایسه خود را با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا که در مبارزات انتخاباتی خود مهمترین اولویتش را آمریکا و آمریکاییها اعلام کرده است، رد کرد و خاطر نشان ساخت: بین برگزیت و انزواگرایی تفاوت زیادی وجود دارد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به معنای آن است که ما بیشتر از گذشته نگاهمان را به خارج معطوف خواهیم کرد و در عرصه بین المللی حضوری فعالتر خواهیم داشت .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با نمایندگان برخی از کشورهای عضو شورای امنیت از جمله آمریکا و فرانسه دیدار کرد و با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز درباره برخی مسایل مهم بین المللی به ویژه مناقشه سوریه، لیبی، سودان جنوبی و سومالی گفتگو و تبادل نظر کرد.

بوریس جانسون تصریح کرد: در همه این پرونده ها، انگلیس فعالانه برای دستیابی به راه حلی پایدار و برقراری صلح و ثبات در این کشورها تلاش می کند.

وی افزود دبیر کل سازمان ملل متحد از لندن خواسته است در چارچوب سازمان ملل متحد نقش فعالانه تری نسبت به گذشته ایفا کند. بوریس جانسون در رای گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه ای که دولت انگلیس در رابطه با سلاحهای شیمیایی در لیبی ارائه کرده بود، به نمایندگی کشورش رای داد .

وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی درباره تیراندازی مرگبار شب گذشته در مونیخ آلمان تاکید کرد از شنیدن این خبر ناراحت و به شدت شوکه شده است. وی تروریسم را به سرطان تشبیه کرد و بر ضرورت تشدید مبارزه با افراط گرایی در اینترنت و شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

ارسال نظر: