سیستم غلط متولیان فوتبال

چهار تیم پر طرفدار فوتبال ایران در هفته نخست لیگ برتر، تماشاگر ندارند

کدخبر: 2048964

لیگ برتر در حالی از روز دوشنبه رسما استارت می‌خورد که با اتقاق‌هایی که رقم خورده احتملا تماشاگران آن به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، لیگ برتر در حالی از روز دوشنبه رسما استارت می‌خورد که با اتقاق‌هایی که رقم خورده احتملا تماشاگران آن به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که در تمرینات پیش فصل حوادث عجیبی رقم خورد و در تمرین تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران تماشاگران زیادی حضور پیدا کردند، اتفاقی که حداقل در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و همه را به آغاز یک فصل هیجان انگیز امیدوار کرده است. در حال حاضر تماشاگران تیم‌های پرطرفدار لیگ برتری ثانیه شماری می‌کنند که لیگ برتر هرچه زودتر شروع شود در حالی که تقریبا تمام این تیم‌ها در هفته اول هرکدام به نوعی از حضور تماشاگران با ارزش خود محروم هستند و در این موضوع کسی تنها متولیان فوتبال مقصر هستند.

سال‌ها است که مربیانی مثل امیر قلعه‌نویی مدعی هستند که متولیان فوتبال کاری می‌کنند که بازی ها به جای اینکه با 100 هزار هوادار برگزار شود، با تماشاگران کمتری برگزار شود و حالا به نظر می‌رسد با اتفاق‌هایی که افتاده است، حرف آنها چندان هم اشتباه نیست. در حال حاضر تماشاگران آماده پرکردن استادیوم‌ها هستند تا بتوانند ستاره‌های جدید تیم‌های خود را ببینند اما تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران هرکدام به نوعی از حضور تماشاگران شان محروم شده‌اند.

تراکتورسازی، قربانی اشتباه برنامه ریزی مسئولان یادگار امام

تیم فوتبال تراکتورسازی با خرید بازیکنانی مثل لوسیانو ادینیو، جاسم کرار، محسن بنگر، هادی محمدی، محمد نوری و محمد ابراهیمی بی تردید پرستاره‌ترین تیم تاریخ خود را تجربه می‌کند و تماشاگران این تیم آرزو دارند که ستاره‌های خود را از نزدیک تماشا کنند اما بدی ماجرا اینجا است که ورزشگاه یادگار امام به دلیل زیر کشت رفتن حدود 2 ماه شرایط برگزاری بازی را ندارد و هنوز مشخص نیست که این تیم قرار است در کدام استادیوم به مصاف حریفان خود برود. در این مسئولان باشگاه گسترش فولاد با برگزاری بازی‌های این تیم در بنیان دیزل مخالفت کرده‌اند و به همین دلیل هم گفته می‌شود این تیم باید تا آماده شدن زمین یادگار امام، تبریز را ترک کند و در کرج و ورزشگاه انقلاب بازی‌های خود را برگزار کند. بی‌تردید این بدترین اتفاق ممکن است که سومین تیم پرطرفدار فوتبال ایران حتی نمی‌تواند در شهر خود بازی‌هایشان را برگزار کند و این موضوع باعث دلزدگی تماشاگران پرشور تبریزی می‌شود. این اتفاق در حالی افتاده است که مسئولان استادیوم یادگار امام تبریز می‌توانستند کاری کنند که تا شروع بازی‌های لیگ این زمین آماده برگزاری مسابقه شود.

استقلال و کج سلیقگی تیم قضایی فدراسیون فوتبال

بی تردید استقلال بزرگترین قربانی ارکان قضایی فدراسیون فوتبال است. تیمی که به سرمربیگری علیرضا منصوریان در تمام تمرین‌های خود در کمپ حجازی چیزی حدود 3 هزار هوادار را در اطراف خود می‌دید، به خاطر تخلف در بازی فصل گذشته برابر تراکتورسازی باید اولین بازی خود را بدون تماشاگر برگزار کند و این بدترین اتفاق برای تیمی است که هوادارانش بعد از حدود 2 سال با این تیم آشتی کرده‌اند. حالا استقلال با حکم کمیته استیناف باید در بازی برابر نفت از حضور تماشاگران شان محروم شود و هواداران این تیم از دیدن ستاره‌های جدید خود در هفته اول لیگ برتر محروم هستند. این اتفاق در حالی افتاده است که سال‌ها است که دیگر تماشاگران از حضور در فوتبال محروم نمی‌شوند و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با این کار به نوعی شور فوتبال را در هفته اول از هواداران استقلال گرفته‌اند.

پرسپولیس، اسیر جبر فوتبال ایران

هرچند پرسپولیس مثل استقلال و تراکتورسازی درگیر تصمیم گیری‌های اشتباه متولیان فوتبال نشده است اما این تیم هم شرایطی دارد که نمی‌تواند از حضور حداکثری هواداران خود بهره ببرد. پرسپولیس در بازی برابر سایپا مهمان است و بنابراین بازی این تیم باید در ورزشگاه تختی برگزار شود، ورزشگاهی که حدود 20 هزار نفر گنجایش دارد و البته به دلیل مسائل امنیتی بیش از 10 هزار هوادار در آن راه پیدا نمی‌کنند. تماشاگران پرسپولیس لحظه شماری می‌کنند که لیگ شروع شود اما به دلیل اینکه در تهران به جز آزادی ورزشگاهی با گنجایش بالا وجود ندارد نمی‌توانند در بازی با سایپا به استادیوم بیایند و تیم محبوب خود را تشویق کنند. پرطرفدارترین تیم ایران مثل استقلال و تراکتورسازی شرایطی دارد که نمی‌تواند در هفته اول از هواداران خود بهره ببرد.

سپاهان و یک مشکل تکراری

مشکلات سپاهان دیگر برای اهالی فوتبال خسته کننده شده است. این تیم سال‌ها است که به دلیل بی‌کفایتی مسئولان استان اصفهان نمی‌تواند از ورزشگاه نقش جهان استفاده کند و بازی‌های این تیم در ورزشگاه 10 هزار نفری فولاد شهر برگزار می‌شود که به دلیل دوری راه کمتر هواداری حاضر است به این ورزشگاه برود. پرطرفدارترین تیم شهر اصفهان مدت‌هاست که درگیر سوء مدریت شده است و هواداران این تیم نمی‌توانند حضور پررنگی در بازی‌های این تیم داشته باشند و جالب است که در طول این سال‌ها هیچ فردی اظهار نظر دقیقی در باره این ماجرا نکرده است.

ارسال نظر: