پس از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مطرح شد؛

رسولی: بنیاد "باران" و "امید ایرانیان" فعالیت انتخاباتی نخواهند داشت

کدخبر: 2048833

عضو بنیاد باران و امید ایرانیان گفت: این دو تشکل سازمان‌های مردم‌نهاد غیردولتی و غیرسیاسی هستند و کارکرد حزبی ندارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن رسولی عضو بنیاد باران و امید ایرانیان در گفتگویی درباره ورود دو بنیاد باران و امید ایرانیان در موضوع انتخابات 96، اظهار کرد: این دو بنیاد کارکرد فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، پژوهشی و علمی دارند و به مسأله انتخابات ورود نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: بنیاد باران و امید ایرانیان کارکرد خوبی ندارند. البته افراد سیاسی می‌توانند عضو سازمان‌های مردم‌نهاد با خاستگاه‌های مختلفی شوند. به طور مثال یک فرد می‌تواند همزمان عضو یک حزب سیاسی، باشگاه ورزشی و تشکل صنفی باشد و در هر تشکل، کارکرد تخصصی همان تشکل را دنبال کند. عضویت همزمان در احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد منع قانونی ندارد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته افراد در سازمان‌های مردم‌نهاد حق فعالیت حزبی و تبلیغات انتخابات ندارند. به لحاظ قانونی و حقوقی این فعالیت‌ها باید در قالب سازمان‌های سیاسی و احزاب انجام بگیرد.

وی در پایان گفت: محمدرضا عارف فعالیت‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 92 و انتخابات مجلس 94 را در قالب شورایی متشکل از مشاوران حقیقی دنبال کرد نه در قالب یک سازمان حقوقی. امید ایرانیان و باران کارکرد خوبی ندارند و وارد مسائل انتخابات 96 نمی‌شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: