سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از تغییر مدیرعامل خانه سینما تا شکایت یکی از مسئولان سابق سینمایی از دو رسانه

کدخبر: 2048759

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از تغییر مدیریت خانه سینما تا شکایت جواد شمقدری از دو رسانه.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از تغییر مدیریت خانه سینما تا شکایت شمقدری از دو رسانه.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما شد

آتیلا پسیانی، سخنگوی هئیت مدیره خانه سینما اعلام کرد: در پی استعفای سید رضا میرکریمی که از اواخر سال گذشته طرح شده بود، هیات مدیره با قدردانی از تلاش های صادقانه و فعالیت های موثر ایشان در امور اجرائی خانه سینما، با استعفای ایشان از مدیر عاملی خانه سینما موافقت کرد .

هئیت مدیره پس از بررسی های همه جانبه، آقای منوچهر شاهسواری را به مقام مدیر عاملی خانه سینما منصوب کرد .

اکبر عبدی باید چند ماه در قرنطینه باشد

علی عبدی کوچکترین برادر اکبر عبدی بازیگر پیشکسوت سینما گفت: حال این بازیگر رو به بهبود است و طبق دستور پزشک در قرنطینه به سر می‌برد او در حال حاضر در شمال کشور استراحت می‌کند و چند ماه دیگر نیز باید در شرایط ایزوله قرار داشته باشد. در مجموع پزشکان از انجام عمل پیوند عبدی راضی هستند. و او باید استراحت مطلق در یک شرایط ایزوله داشته باشد .

برادر وی از اینکه آیا سینماگران و کانون بازنشستگان تا چه اندازه جویای حال اکبر عبدی بودند نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد .

اکبر عبدی که این روزها فیلم سینمایی «رسوایی2» را بر پرده سینماها در حال اکران دارد به خاطر نارسایی کلیه تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته بود. این بازیگر به خاطر از کارافتادگی کلیه هایش که ناشی از عوارض دیابت یا بیماری قند او بوده، به توصیه پزشک معالج برای پیوند کلیه در بیمارستان بستری و عمل پیوند کلیه‌اش صبح پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه با موفقیت انجام شد .

فیلم «نفس» در کانادا و آمریکا روی پرده می‌رود

محمد حسین قاسمی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «نفس» در توضیح چگونگی اکران این فیلم سینمایی در دو کشور کانادا و آمریکا گفت: شرکت فرهنگی و هنری «نور تابان» یکی از تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «نفس» است که پخش این فیلم را به عهده دارد و توانسته است همزمان با ایران، شرایط پخش و اکران این فیلم را در دو کشور کانادا و آمریکا فراهم کند .

قاسمی درباره برنامه‌ریزی برای اکران فیلم «نفس» گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی پخش‌کننده، بنا بر این است که فیلم «نفس» از تاریخ 22 مهرماه روی پرده برود و احتمالا این فیلم سینمایی در گروه سینمایی کوروش اکران می‌شود .

تهیه‌کننده فیلم «شیار 143» یادآور شد: همچنین با برنامه‌ریزی محمد صابری مدیرعامل شرکت نور تابان، طرح‌های ویژه‌ای جهت تبلیغات و اکران فیلم «نفس » در تهران و شهرستان داریم که می توان به اکران همزمان این فیلم در شهرهای بدون سینما اشاره کرد .

قاسمی تاکید کرد: زمان اکران فیلم «شیار 143» ، تجربه موفق نمایش همزمان فیلم در شهرهای بدون سینما را از سر گذراندیم؛ از همین رو همزمان با اکران فیلم «نفس» در تهران و شهرستان، در نظر داریم این فیلم سینمایی را در شهرهای بدون سینما نیز نمایش دهیم .

این تهیه‌کننده سینمای ایران در پایان صحبت‌های خود با اشاره به نمایش فیلم «نفس» برای اهالی فرهنگ و هنر گفت: بعد از پایان جشنواره فیلم فجر و دریافت بازخورد مخاطب، تصمیم گرفتیم فیلم «نفس» را برای اهالی فرهنگ و هنر و فرهیختگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... به نمایش بگذاریم تا بازخوردها را دریافت کنیم .

فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی شرکت فرهنگی هنری «نورتابان»، ابوذر پورمحمد و محمدحسین قاسمی ساخته شده است. این فیلم در سی و چهارمین جشنواره ملی فیلم فجر که به دبیری محمد حیدری برگزار شد، توانست سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین نقش مکمل زن را از آن خود کند و در ادامه در جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کرد .

احتمال ساخت سریال تاریخی با محوریت حضرت «زینب(س)»

سیدضیاالدین دری کارگردان «کلاه پهلوی» در پیرامون آخرین وضعیت سریال حضرت زینب(س) گفت: این سریال قرار است درباره صدر اسلام و تاریخ تشیع با محوریت حضرت زینب (س) به تولید برسد .

وی افزود: داستان این سریال درمورد مقطع تاریخی بعد از واقعه عاشورا تا انتقال اسراء تا دربار یزید در شام است که در صورت نهایی شدن در 13 قسمت به تولید می‌رسد .

دری اضافه کرد: در حال حاضر پیشنهاد ساخت و تولید سریال « زینب» به سازمان صداوسیما داده شده است و در انتظار پاسخ مسئولان و مدیران سیما برای ساخت این مجموعه هستیم .

کارگردان «کلاه پهلوی» تصریح کرد: در ساخت این سریال باید منابع تشیع و اهل تسنع به دقت بررسی شود تا مشکلی پیش نیاید و هر زمانی که حمایت مناسبی از کار شود ساخت این سریال کلید میخورد .

شمقدری: از«آرمان امروز» و «سینما سینما» شکایت کردم

جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی گفت: در پی شایعات و اخبار کذبی که برخی از رسانه‌ها علیه من و دریافت حقوقی 43 میلیونی در سازمان سینمایی مطرح کرده بودند، شکایت از سایت «سینما سینما» به مدیرمسئولی کیوان کثیریان روزنامه «آرمان امروز» و کانالها و رسانه‌های مجازی منتشر کننده این اخبار کذب به جریان افتاد .

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌ها با اغراض سیاسی خبر کذبی را منتشر می‌کنند که سندی ندارد. همانطور که اطلاع دارید فیش حقوقی من در رسانه‌ها منتشر شده است .

رئیس سابق سازمان سینمایی تصریح کرد: در راستای اخبار کذبی که درباره من منتشر شده است، حتی شبکه ماهواره‌ای معاند و صهیونیستی «من و تو» به نقل از روزنامه آرمان امروز می‌گوید که شمقدری رئیس سازمان سینمایی دولت دهم ماهی 43 میلیون دریافت می‌کرده است یعنی حتی آنها هم به نقل از آرمان امروز منتشر کرده‌اند .

وی گفت: این شکایت را در مراجع قضایی مطرح کردیم و در حال پیگری است، البته کسی که در ابتدا این جریان را شروع کرده ‌بود هم متهم است و حق پیگیری قضایی در این زمینه نیز برای بنده محفوظ است .

شمقدری تصریح کرد: وقتی مطلبی با ابهام از جانب یک مدیر دولتی در جمهوری اسلامی بدون سند و صراحت نقل می‌شود به طور حتم بازتابهایی خواهد داشت و این بازتابها بدون کنترل و با اغراض شخصی در رسانه‌ها انعکاس داده می‌شود و شخص شروع کننده بهره سیاسی خود را از جریان به راه افتاده خواهد برد .

" یتیم خانه ایران"، فصل پاییز اکران خواهد شد

محمدرضا تخت کیشیان تهیه کننده فیلم "یتیم خانه ایران" به خبرنگار « نسیم آنلاین »، گفت: فیلم سینمایی "یتیم خانه ایران" آخرین ساخته "ابوالقاسم طالبی" تمامی مراحل آن انجام شده و تحویل فیلم ایران و آقای علی سرتیپی شده است تا برای اکران آن برنامه ریزی شود.

علی سرتیپی مدیر شرکت پخش "فیلم ایران" نیز در مصاحبه ای گفت: فیلم سینمایی "یتیم خانه ایران" تحویل ما شده است و ما در حال برنامه ریزی هستیم تا این فیلم سینمایی در فصل پاییز در سینماها اکران شود. البته هنوز گروه سینمایی ان مشخص نشده است.

گفتنی است «یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۹ و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند.

لازم به ذکر است علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، بهار محمدپور، بهارک صالح‌نیا، مهری السادات آل‌آقا، داریوش اسدزاده، حمیدرضا تاج دولتی، محسن حسینی، ایمان صفا، مصطفی بهشتی، علی اصغر حیدری، والا شهیری، اسماعیل زنگله گیاه، محمدعلی شادمان و با حضور قطب‌الدین صادقی و صالح میرزا آقایی به همراه بازیگران خارجی نظیر برایان طرفه، برت جان کورن، پاول لسلی داونی، جان اتول در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

ارسال نظر: