گزارش «نسیم آنلاین» از فعالیتهای جدید مدل‌ها در فضای مجازی؛

کوچ مدل‌ها به تلگرام/ مدلینگ به دنبال شکارهای جدید از میان جوانان

کدخبر: 2046567

گسترش موج حرفه مدلینگ در جامعه تنها به اینستاگرام ختم نشد. با فعالیت دستگاه‌های نظارتی و جلوگیری از فعالیت مدل‌ها در اینستاگرام این افراد به تلگرام کوچ کرده‌اند. فضای آماده و مهیا تلگرام برای این افراد بهترین فرصت برای گسترش موج مدلینگ و جذب مدل‌های جدید است. مدل‌ها با برقراری ارتباط با افراد مختلف و با وعده آینده‌ای روشن جوانان کشور را جذب این حرفه می‌کنند.

گروه جامعه « نسیم آنلاین »_ محسن حسین‌پورعرب : سلبریتی یا همان چهره‌های مشهور و محبوب افرادی هستند که با توجه به نوع و روش فعالیت حرفه‌ای و روش زندگی‌شان معروف و محبوب می‌شوند. این دسته افراد در تمامی جوامع وجود دارند و جامعه ما را هم در برمی‌گیرند. عمده این سلبریتی‌ها بازیگران، هنرمندان و فوتبالیست‌ها هستند. اما سلبریتی‌های معروف به همین چند دسته ختم نمی‌شوند. در خیلی از جوامع غربی "مدل‌" ها نیز در گروه سلبریتی‌ها جای دارند. افرادی که به دلیل ساختار فیزیک بدنی، نوع پوشیدن لباس، نوع آرایش و ظاهرشان چهره و محبوب می‌شوند و نقش الگو را ایفا می‌کنند. مدل‌ها در جامعه ما حضور پررنگی را شروع کرده‌اند. چندی پیش بود که معروف‌ترین چهره مدلینگ جامعه با حضور در دادستانی و پخش صحبت‌هایش در شبکه خبر ابعاد مختلف این حرفه را بازگو کرد.

اما مدل‌ها را در جامعه به‌راحتی نمی‌توان مشاهده کرد و به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. یکی از فضاهایی که این روزها شاهد حضور پررنگ مدل‌ها هستیم فضای مجازی مخصوصاً اینستاگرام است.

مدل‌های زیرزمینی در فضای مجازی سلبریتی می‌شوند

مدل‌ها به دلیل نوع حرفه‌شان نمی‌توانند به‌صورت رسمی و قانونی فعالیت کنند. به بیان ساده‌تر در جامعه ما شغل و حرفه‌ای تحت عنوان مدلینگ تعریف‌نشده است. دلایل متفاوتی برای این امر وجود دارد. مدل‌ها به دلیل عدم استفاده از پوشش مناسب و داشتن ظاهری ناپسند امکان فعالیت قانونی ندارند. بنابراین مدل‌ها به فعالیت‌های زیرزمینی و مخفیانه روی می‌آورند.

این افراد تا قبل از گسترش فضای مجازی و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی راهی برای معرفی کردن خود نداشتند. شاید ژورنال‌های پوشاک و لوازم‌آرایشی تنها راه معرفی مدل‌ها بود. اما رفته‌رفته با افزایش سرعت اینترنت و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی فعالیت این افراد گسترده‌تر شد. مدل‌هایی که تا به دیروز مخفیانه و به‌دور از چشم همگان فعالیت می‌کردند امروز تبدیل به سلبریتی‌هایی شده‌اند که ‌توسط فضای مجازی شمار هواداران خود را افزایش می‌دهند.

محیط رها و بدون نظارت اینستاگرام یکی از فضاهایی است که توانسته به این افراد کمک شایانی در معرفی کردن و کسب محبوبیت کند. مدل‌های زیرزمینی با انتشار عکس‌های متفاوت در ژست‌های مختلف و از زوایایی متفاوت سعی می‌کنند کاربران این فضا را برای حمایت از خود برانگیزند.

اینستاگرام در فضای مجازی به علت توانایی بالای بصری و قابلیت به اشتراک گذاشتن تصاویر توانسته بیش از نیم میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا جذب نماید. در کنار این اپلیکیشن، تلگرام باقابلیت بیشتر و امکان شبکه‌سازی مانور بیشتری را به کاربر در جهت برقراری ارتباط می‌دهد. مدل‌ها اخیراً با روی آوردن به فضای تلگرام نه‌تنها تلاش در کسب محبوبیت می‌کنند بلکه در جهت جذب مدل‌های جدید نیز فعالیت می‌کنند.

کوچ مدل‌ها به تلگرام

قابلیت‌های تلگرام این فرصت را به مدل‌ها داده است تا با حضور در این فضا همه کار بکنند. مدل‌ها در فضای تلگرام با انتشار عکس‌های متفاوت از خود در قالب عکس‌های پروفایلشان دقیقاً فعالیتی را انجام می‌دهند که تا قبل از این در اینستاگرام انجام می‌دادند. ایجاد کانال و سوپر گروه در تلگرام از قابلیت‌هایی است که چرخه مدلینگ در کشور ما از آن به‌خوبی در حال استفاده کردن است .

مدیران و مغزهای متفکر این فضا در خارج و داخل کشور با بهره‌گیری از فضای این اپلیکیشن توانسته‌اند جریان فکری متفاوتی را در جامعه ایجاد کنند. تبلیغات متفاوت از مدهای روز در اروپا و آمریکا، همچنین ایجاد فروشگاه‌های مجازی و فروش کالاهایی با اصالت غربی و به‌دوراز فرهنگ ایرانی از فعالیت‌های این گروه‌ها است .

این جریان به‌تازگی فعالیت جدیدی را نیز آغاز کرده‌اند. ایجاد اَبَرگروه‌هایی جهت آموزش مدلینگ و جذب مدل‌های جدید در راستای گسترش این فعالیت در جامعه جدیدترین اقدام جریان مدلینگ در کشور است .

جذب مدل‌های جدید در تلگرام

ایجاد کانال‌ و ابرگروهای تلگرامی در پوشش عناوین مرتبط با مدلینگ از راه‌کارهای چرخه مدلینگ در جهت ترویج این حرفه در بین جوانان است. کافی است کمی در فضای شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید، افرادی را پیدا می‌کنید که با معرفی خود و حرفه‌شان مشخص می‌شود که مدل هستند. مدل‌ها در فضای مجازی مخصوصاً تلگرام فعالیت جدیدی را جهت جذب افراد جدید آغاز کرده‌اند .

ترفند جدید مدل‌ها ارتباط گرفتن با جنس مخالف در تلگرام برای ترغیب به این حرفه است. آنها با ارائه راه‌کارهایی مسیر پیوستن به این حرفه را آموزش می‌دهند.

بر اساس گزارش « نسیم آنلاین » در ابتدا شما باید عکس‌های تمام‌قد از خود تهیه نمایید و در اختیار این افراد قرار دهید. سپس این افراد که خود ابزاری در دست مدیران این حرفه هستند در قالب یک کارشناس خبره! شمارا راهنمایی می‌کنند که چه بکنید تا فیزیک بهتر و رخ زیباتری داشته باشید. مدل‌ها با این اطمینان که عکس‌های شما برای چاپ در ژورنال‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد این نکته را ذکر می‌کنند که در صورت استقبال از عکس‌های شما در ژورنال‌ها از شما دعوت می‌شود تا در مراکز حرفه‌ای حضور پیدا کنید . حتی پیشنهاد سفرهای خارجی از دیگر پیشنهادهای این افراد است. افرادی که در جامعه به علل گوناگون فکر رفتن به سفرهای خارجی را نمی‌توانند محقق کنند با پیوستن به چرخه مدلینگ می‌خواهند یک‌شبه راه چندساله را طی کنند.

متأسفانه موج جدیدی که در جامعه از طریق مدلینگ در حال سلبریتی شدن هستند کم نیستند و هرروز به تعداد این افراد اضافه می‌شود. دراین‌بین جای این سؤال پیش می‌آید که چرا فضای مجازی با نظارت کمرنگ نهادهای مربوط همچنان جولانگاه این افراد باقی مانده است؟

ناگفته نماند که پس از حضور چهره مشهور مدلینگ کشور در دادستانی، نهادهای مسئول فعالیت‌هایی را جهت شناسایی و بازداشت افراد فعال در این حرفه را آغاز کردند که به موفقیت‌هایی هم‌دست یافتند. اما به نظر می‌رسد برای جلوگیری از انتشار این موج به فعالیت‌ها و مدیریت قوی‌تری نیاز است. گسترش چرخه مدلینگ در کشور مصداق بارز یکی از همان دغدغه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در قالب "ولنگاری فرهنگی" عنوان نمودند. حال باید دید بااین‌وجود مسئولان برای جلوگیری از این پدیده چه راهکارهای اجرایی را در دستورکار خود دارند؟

ارسال نظر: