"باغچه" اولین اپلیکیشن فارسی‌ سازی شده سواد رسانه‌ای

کدخبر: 2046304

"باغچه" نخستین اپلیکیشن حوزه سواد رسانه‌ای است که برای ترک وابستگی به تلفن همراه با رویکردی جذاب، خودانگیخته و رقابتی تولید شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "باغچه" نخستین نرم‌افزار فارسی‌سازی شده در حوزه سواد رسانه‌ای است که برای ترک وابستگی به تلفن همراه با رویکردی جذاب، خودانگیخته و رقابتی عرضه شده است.

طرز کار این اپلیکیشن به شرح زیر است:

شما وارد برنامه شده و زمانی را بین ۱۰ تا ۱۲۰ دقیقه برای دوری از تلفن همراه و تبلت، انتخاب می‌کنید. این انتخاب به منزله کاشتن بذر بوته یا درختی می‌باشد (وابسته به مقدار زمان انتخابی).

*در طول مدت تمرین دوری از تلفن همراه ضمن نمایش پیام‌های هدف‌دار و امیدبخش، در صفحه موبایل؛ بذر کاشته شده رشد کرده و تبدیل به بوته یا درختان متنوعی می‌شود.

*در طول مدتی که این بذر در حال رشد کردن است شما نمی‌توانید از تلفن همراه‌تان استفاده کنید در غیر این صورت درخت شما می‌خشکد. پس هر بوته و درخت کامل نشان‌دهنده موفقیت شما در ترک وابستگی (اعتیاد) و هر درخت خشک‌شده نشان‌دهنده شکست شما در این کار است.

*ترک وابستگی به تلفن همراه فرایندی زمان‌بر است، لذا برنامه این امکان را به شما می‌دهد که فهرستی از فعالیت‌های مجاز را برای خود تهیه کنید که در حین اجرای اپلیکیشن بتوانید از آن‌ها استفاده کرده و روند تغییر عادت استفاده از موبایل را تدریجا مرتفع نمایید.

*بعد از هر نوبت موفقیت می‌توانید کار مفیدی که در آن مدت انجام داده‌اید را در برنامه ثبت کرده و از بهبود تمرکز خود لذت ببرید.

*اگر این برنامه را در ساعات مختلف روز اجرا کنید و در پایان روز باغچه‌ای از درختان کامل داشته باشید، این بدان معناست که در ترک وابستگی خود موفق عمل کرده‌اید. از قابلیت‌های دیگر این برنامه، مشاهده میزان موفقیت روزانه و هفتگی شما می‌باشد. شما می‌توانید تصاویر موفقیت‌‌هایتان را در واحدهای زمانی مختلف و تصویر باغچه‌تان را برای دوستانتان ارسال نمایید.

جهت دریافت نرم افزار «باغچه» می‌توانید به سایت مرکز توسعه نرم‌افزاری میزان به نشانی mizansdc.ir مراجعه کنید.

ارسال نظر: