«نسیم آنلاین» گزارش می‌دهد:

جزئیات سوءقصد به نماینده اسلام‌آباد و همراهان/ فلاحت‌پیشه آسیب ندید/ دو نفر شهید شدند + عکس و فیلم

کدخبر: 2046157

نماینده گیلانغرب با بیان اینکه یک گروه از مسئولان محلی شامل فرماندار دالاهو، رئیس شبکه بهداشت منطقه، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه و فلاحت پیشه در منطقه "ریجاب" مورد حمله ۴ تروریست قرار گرفتند گفت: رئیس شبکه بهداشت و راننده فرمانداری به شهادت رسیدند و مدیرکل شیلات و فرماندار دالاهو زخمی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خودروی حامل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس و همراهان بعد از ظهر امروز در مسیر شهر ریجاب مورد سوءقصد قرار گرفت.

هیچ گروهکی مسئولیت اقدام تروریستی مسئولان کرمانشاهی را برعهده نگرفته است

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفتگو با تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه بعد از حادثه تروریستی امروز در محور دالاهو به ریجاب نیروهای انتظامی و امنیتی در منطقه حضور یافتند و برای دستگیری و ‌شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربان اقدام کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هویت ضاربان این حادثه در حال بررسی است، عنوان کرد: تاکنون هیچ گروه و گروهکی که به نوعی با نظام ضدیت دارد مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده نگرفته است.

آمویی با اشاره به اینکه بعد از حادثه نیروهای پشتیبانی از شهرستان‌‌های اطراف و مرکز استان به دالاهو اعزام شدند و اکنون آرامش در منطقه حاکم است، گفت: مردم در این شرایط با نیروهای انتظامی و امنیتی همکاری کنند و از دامن زدن به شایعات در شبکه‌های اجتماعی و مجازی پرهیز کنند.

تلاش پلیس برای دستگیری ضاربان ادامه دارد

برپایه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، ضاربان نرسیده به پاسگاه انتظامی برزمیرآباد خودرو خود را به آتش کشیده و سپس به روستاهای محل اطراف متواری شدند. در این حادثه متاسفانه دکتر نیک‌اصل دامپزشک و راننده فرماندار به علت جراحات وارده به شهادت رسیدند و مدیرکل شیلات و فرماندار مجروح شدند.

لازم به ذکر است که بلافاصله فرمانده انتظامی دالاهو در موقعیت حاضر شد و عوامل انتظامی و امنیتی کنترل منطقه را در دست گرفته و طرح مهار را اجرا کردند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری ضاربان با قوت در حال اجرا است.

۴ تروریست اتومبیل حامل مسئولان را به رگبار بستند/ فلاحت پیشه آسیب ندید/ دو نفر شهید شدند

فرهاد تجری نماینده گیلانغرب در مجلس در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات حادثه سوقصد به حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب گفت: یک گروه از مسئولان محلی شامل فرماندار دالاهو، رئیس شبکه بهداشت منطقه، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه و آقای فلاحت پیشه در منطقه "ریجاب" مورد حمله ۴ تروریست قرار گرفتند.

وی افزود: این گروه قصد داشتند پس از جلسه شورای اداری راهی دیدار مردمی شوند که این حادثه رخ داد.

عضو کمیسیون اصل نود افزود: این ۴ تروریست اتومبیل حامل مسئولان را به رگبار می بندند و سپس خودروی خود را به آتش کشیده و متواری می شوند.

تجری اظهار داشت: رئیس شبکه بهداشت و راننده فرمانداری به شهادت رسیدند و مدیرکل شیلات و فرماندار دالاهو زخمی شدند.

نماینده گیلانغرب تاکید کرد: فلاحت پیشه از این حادثه جان سالم بدر برد.

افراد مسلح پس از حمله، به نواحی مرزی متواری شدند

همچنین مجتبی ملکی دادستان کرمانشاه درباره سوء قصد به نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو و برخی از مدیران استان کرمانشاه گفت: جزییات این حادثه باید بررسی شده و بعد اعلام نظر شود.

ملکی در گفتگو با ایسنا گفت: آقای فلاحت پیشه، فرماندار کرمانشاه و عده‌ای از مسئولان استانی برای بررسی مشکلات بخش ریجاب به این محل رفتند که در مسیر ، 4 فرد مسلح آنان را به رگبار بستند.

وی افزود: پس از این حمله مسلحانه، خودروی خود را به آتش کشیده و به نواحی مرزی متواری شدند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر از جزییات این حادثه اطلاعی ندارم، اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه راننده فرماندار به قتل رسیده و فرماندار هم مجروح شدند، ولی به آقای فلاحت پیشه صدمه ای وارد نشده است.

وی در پایان گفت: جزییات این حادثه باید بررسی شود و بعد اعلام نظر شود.

تصاویر تروریستها موجود است/ احتمال دخالت پژاک

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم ، با اشاره به جزئیاتی از حادثه سوء‌قصد به نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس گفت: در این حادثه علاوه بر کشته شدن راننده فرماندار، خودِ فرماندار شهرستان دالاهو نیز زخمی شده که در حال حاضر به علت وخامت وضعیت جسمی‌اش توسط یک تیم پزشکی تحت عمل جراحی است.

وی افزود: در حادثه سوء‌قصد به نماینده اسلام‌آباد غرب، آقای نیک‌مرز، مسئول دامپزشکی شهرستان دالاهو نیز کشته شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اضافه کرد: آقای فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب امروز، پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه‌اش مورد سوء‌قصد قرار گرفت.

صفری اظهار کرد: عکسهای تروریستها موجود است و احتمال حمله تروریستی از سوی گروهک پژاک وجود دارد، اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی درباره آن اظهار نظر کرد.

احتمال تروریستی بودن حمله

یک منبع آگاه در گفتگو با فارس در کرمانشاه با اشاره به ترور نافرجام حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این اتفاق در مسیر منتهی به ریجاب رخ داده است و در این حادثه فرماندار و فلاحت‌پیشه زخمی شده و راننده خودرو و رئیس دامپزشکی دالاهو جان باختند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه چهار نفر در این حادثه مشاهده شده‌اند که پس از اقدام به تیراندازی خودروی خویش را به آتش کشیده‌اند، گفت: شرایط جغرافیایی این منطقه طوری است که به عنوان منطقه آلوده محسوب می‌شود.

وی با احتمال دست داشتن گرو‌هک‌های تروریستی در این حادثه گفت: تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی برای شناسایی هر چه‌سریع‌تر عاملان این حادثه ادامه دارد.

نخستین اظهارنظر فلاحت پیشه پس از سوءقصد: احتمال دارد که این حادثه از بیرون از مرزها سازماندهی شده باشد

فلاحت پیشه درباره جزئیات حادثه سوقصد گفت: پس از برگزاری نشست شورای اداری شهرستان دالاهو، همراه با فرامرز اصغری فرماندار اسلام آباد غرب، حجت اله نیک عزم از مسئولان شبکه دامپزشکی و راننده خودرو عازم ریجاب بودیم که در کمین تروریستی گرفتار شدیم و دو تن از دوستانمان شهید شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: در این حادثه، راننده خودرو و حجت الله نیک عزم جان خود را از دست دادند و حال فرامرز اصغری، فرماندار اسلام آباد که چند گلوله به بدنش اصابت کرده وخیم است.

فلاحت پیشه گفت: ما هرگز مسلح به منطقه نمی رویم و هرگز چنین مواردی درمنطقه نداشتیم. بسیاری از مردم نیز در این ساعات تماس گرفته اند و جویای احوال ما و همکارانمان شده اند. چنین حوادثی هرگز در گذشته رخ نداده و احتمال دارد که این حادثه از بیرون از مرزها سازماندهی شده باشد.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم نیروهای امنیتی خیلی زود عاملان این حمله را شناسایی کنند.

استاندار کرمانشاه: با تشکیل کمیته ای، در حال بررسی این سوء قصد هستیم

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در جریان سوقصد به نماینده اسلام اباد غرب و فرماندار دالاهو توسط افراد ناشناس و مسلح که در بازدید از منطقه مرزی ریجاب اتفاق افتاد هیچ آسیبی به اقای فلاحت پیشه نرسید و فقط، فرماندار دالاهو زخمی شده است.

وی افزود: راننده همراه اقای فلاحت پیشه بر اثر این اقدام، شهید شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: با تشکیل کمیته ای، در حال بررسی این سوء قصد هستیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کرمانشاه: فرماندار دالاهو و محافظ فلاحت‌پیشه از ناحیه ران و مدیرکل شیلات از ناحیه ساق پای مورد اصابت گلوله قرار گرفتند

سرهنگ عامویی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه هم گفت : مقارن ساعت 14 و 40 دقیقه امروز ، پس از بازگشت هیئتی متشکل از مدیران استانی و مسئولان شهرستان دالاهو از منطقه ریجاب ، کاروان مسئولان ، توسط حدود 5 سرنشین یک دستگاه پژو پارس سربی رنگ به رگبار بسته شد که بر اثر آن ، راننده اتومبیل فرماندار جان باخت و فرامرز اکبری فرماندار دالاهو و همچنین محافظ نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو از ناحیه ران و سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه هم از ناحیه ساق پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند .

به گفته سرهنگ عامویی، هنوز هویت و انگیزه ضاربان مشخص نیست.

فلاحت‌پیشه در حال پیگیری و دستگیری عوامل حمله تروریست‌ها است

فرهاد تجری نماینده گیلانغرب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جزئیات سوقصد حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ آسیبی به وی نرسیده است.

نماینده گیلان‌غرب اذعان داشت: در حادثه سوقصد امروز متاسفانه راننده فرماندار در همان لحظه به شهادت رسید و مسئول شبکه بهداشت شهرستان نیز چند لحظه بعد به شهادت رسیدند و فرماندار و مدیر کل شیلات استان مجروح شدند که در حال حاضر تحت نظر تیم پزشکی قرار دارند.

وی افزود: نماینده اسلام‌آبادغرب و فرماندار و جمعی از مسئولان عازم شهر ریجاب بودند تا مشکلات مردم را بررسی نمایند و چون مشکل اصلی مسئله شیلات بود مدیر کل شیلات استان نیز همراه آنها بود.

نماینده گیلان‌غرب در مورد چگونگی انجام این حمله تروریستی تصریح کرد: متاسفانه خودروهای حامل نماینده اسلام‌آبادغرب، فرماندار و همراهانشان در سه کیلومتری مقصد بودند که ناگهان توسط یک خودروی سواری با سرنشینان مسلح مورد حمله قرار گرفتند که ماشین‌های آنها به رگبار بسته شد.

تجری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر خود آقای فلاحت‌پیشه در حال پیگیری و دستگیری عوامل این حمله تروریستی است تا آنها را به دستگاه قضایی و امنیتی کشور تحویل دهد.

بروجردی: ترور فلاحت پیشه با برنامه ریزی قبلی صورت گرفت

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خانه ملت در پی سوءقصد به خودروی حامل نماینده و فرماندار اسلام‌آباد غرب و دالاهو ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: طی تماسی که با آقای فلاحت پیشه داشتم متوجه شدیم خوشبختانه حال عمومی ایشان مساعد بوده و جراحت سطحی دارند اما متأسفانه دو تن از سرنشینان این خودرو (راننده و حجت الله نیک عزم یکی از مسئولان دامپزشکی منطقه) به شهادت رسیدند و فرماندار دالاهو نیز که زخمی شده بود هم اکنون تحت درمان است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طبق اطلاعات به دست رسیده، شخص آقای فلاحت پیشه یکی از اهداف تروریست‌ها بوده که البته جان سالم به در برده است، عنوان کرد: ظاهرا تروریست ها خودروی نماینده اسلام آبادغرب را تحت نظر داشته و آن را مورد هدف قرار داده اند اما بعد از اینکه متوجه شدند آقای فلاحت پیشه در خودروی دیگری است آن را نیز مورد اصابت رگبار مسلسل های خود قرار دادند.

وی افزود: بنده از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خدمت خانواده بازماندگان شهدای این حادثه تروریستی تسلیت عرض کرده و امیدوارم با اقدام سریع نیروهای امنیتی به خصوص مسئولان وزارت کشور که مسئولیت امنیت کشور را برعهده دارند، عوامل جنایتکار این فاجعه دستگیر و به سزای عمل خود برسند.

عوامل ترور نماینده اسلام آباد غرب تحت تعقیب نیروهای سپاه پاسداران هستند

بروجردی در ادامه با اشاره به فعال شدن مجدد عوامل ضدانقلاب برون مرزی در داخل کشور، گفت: اخیرا نیروهای ضد انقلاب درگیری هایی نیز با نیروهای سپاه داشته اند که به نظر می رسد حادثه ترور نماینده مجلس نیز کار عوامل گروهک های ضدانقلاب خارجی است که به داخل نفوذ کرده و این ترور حساب شده را انجام داده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عوامل تروریستی هم اکنون از سوی نیروهای سپاه پاسداران تحت تعقیب هستند، خاطرنشان کرد: امنیت در نقاط مرزی بالاست اما تحرکات اخیر گروهک های ضدانقلاب که تعداد قابل توجهی از آنها از سوی نیروهای سپاه به درک واصل شده اند، پدیده جدیدی است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و از وجود تروریست ها پاک شود.

قائم مقام وزیر کشور: هویت ضاربین هنوز برای ما مشخص نیست

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور با اشاره به حمله مسلحانه امروز به خودروی حامل فرماندار اسلام آباد غرب و نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هویت ضاربین برای ما هنوز مشخص نیست که از اشرار یا گروه های دیگر هستند و نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه برای دستگیری آنها در تلاش اند.

امیری در گفتگو با ایرنا افزود: حدود ساعت 14 امروز هیاتی از مسوولین استان کرمانشاه به همراه نماینده اسلام آباد و دالاهو و فرماندار دالاهو برای بررسی مشکلات منطقه ای این استان در منطقه ریجاب مورد حمله یک گروه مسلح قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: ضاربین با یک دستگاه پژوه پارس این عملیات را انجام دادند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این عملیات راننده و یکی از سرنشینان شهید می شوند و فرماندار از ناحیه شکم مورد اثبات گلوله قرار گرفته و مجروح می شود و نماینده اسلام آباد و دالاهو در مجلس در حین پیاده شدن از ماشین آسیب جزیی می بیند.

امیری یادآور شد: در این عملیات تروریستی فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از ناحیه ساق پا مورد اثبات گلوله قرار گرفته است.

حجم ویدیو: 16.51M | مدت زمان ویدیو: 00:02:10 دانلود ویدیو
ارسال نظر: