در اجلاس "ورشو" مطرح شد:

بررسی افزایش تعداد نظامیان انگلیسی در افغانستان

کدخبر: 2045764

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در اجلاس ناتو در لهستان اعلام کرد که تعداد نیروهای کشورش در افغانستان از ۴۵۰ نظامی به ۵۰۰ نظامی افزایش می‌یابد و این نیروها تا سال ۲۰۱۷ میلادی در این کشور باقی خواهند ماند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سخنگوی رسمی نخست وزیر انگلیس در اجلاس ناتو در لهستان گفت: انگلیس تعداد نظامیان کشورش در افغانستان را از 450 نظامی به 500 نظامی افزایش می‌دهد و این نیروها تا سال 2017 میلادی در این کشور باقی خواهند ماند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در اجلاس ناتو ضمن رد مشارکت نیروهای کشورش در ماموریت نظامی گفت: آنها تحت ماموریت حمایت قاطع عمل خواهند کرد. این نیروها در میدان‌های نبرد مداخله نمی‌کنند و تنها به نیروهای افغان آموزش و مشاوره‌ می‌دهند.

ماه گذشته مقامات دفاعی انگلیس اعلام کردند که در حال بررسی افزایش امنیت در شهر کابل و اعزام 100 نظامی بیشتر برای محافظت از این شهر هستند.

انگلیس در سال 2014 میلادی بیشتر نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد اما تعداد 450 نظامی را در این کشور تحت ماموریت حمایت قاطع به منظور آموزش، مشاوره‌ و کمک به نیروهای امنیتی افغان حفظ کرد.

این نیروها قرار بود در سال 2015 میلادی به کشورشان بازگردند اما «میشل فالون» وزیر دفاع انگلیس سال گذشته میلادی تایید کرد که ماموریت این نیروها تا سال جاری میلادی تمدید شده است.

حدود 21 نظامی اضافی تحت ماموریت مبارزه با تروریسم فعالیت خواهند کرد، 15 نظامی دیگر ارتش افغانستان را در نقش توسعه‌ای رهبری تقویت خواهند کرد و 13 نظامی انگلیسی به مرکز فرماندهی ناتو اعزام خواهند شد.

ارسال نظر: